Re: Po co umysł racjonalizuje?

From: Fragile <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Po co umysł racjonalizuje?
Date: Thu, 09 Aug 2007 05:50:05 -0700
<1...@d...googlegroups.com>
<f9al0b$ge1$1@atlantis.news.tpi.pl>
<1...@q...googlegroups.com>
<f9aq02$qap$1@news.onet.pl> <f9bgb2$4lj$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1...@b...googlegroups.com>
<f9cicq$hfr$1@atlantis.news.tpi.pl>
<1...@w...googlegroups.com>
<f9dfvq$k9e$1@nemesis.news.tpi.pl>

On 9 Sie, 00:29, Flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:
> Fragile; <1...@w...googlegroups.co
m> :

> Trudne pytanie - czasami - czasami tygodniowo wypiję na raz parę puszek,
> czasami dwa-trzy razy. Na wiosnę miałem okres, kiedy w ogóle nie
> ruszałem alkoholu. Ogólnie staram się nie robić tego codziennie

Madrze...
Dosc latwo przekroczyc te cieniutka granice i wpasc w dolek, z ktorego
pozniej albo sie człowiek wygrzebie, albo i nie. Chociaz geny podobno
maja tez spore znaczenie.
W ogole uzaleznienie to cos strasznego. Ostatnio czytalam ciekawy
artkul na temat uzaleznienia od clubbingu i imprezowania. Masakra...

>- zbyt
> dobrze pamiętam jak zacząłem palić - dwa miesiące, kiedy faktycznie
> mogłem rzucić od ręki i paliłem codziennie i nagle bęc .... .

Hmm... czyli palisz :(
Ja nie, chociaz uwazam, ze palenie rodzicow, a tym samym moje bierne
palenie razem z nimi (mimo, iz starali sie nie palic przy mnie), gdy
bylam dzieckiem/nastolatka, jednak mialo wpływ na moj obecny stosunek
do papierosow. Nie cierpie dymu i smrodu petow, ale czasami, nagle, ni
stad ni zowad chce mi sie zapalic (??). Paranoja. Przeciez ja jako ja
nigdy nie palilam...

> Żadna? Tak się po prostu zastanawiałem - autokratyzm znamionuje
> nieradzenie sobie z sytuacją/niepewność/brak zdolności do rozwiązywania
> konfliktów,

Tak myslisz? Ja nie jestem pewna, czy zawsze tak jest. Czasami tak,
ale czy zawsze?
My ludzie czesto przypisujemy jakies cechy innym, ale oczywiscie nie
zawsze jestesmy obiektywni. Staramy się również (to moim zdaniem
naturalne) w taki czy inny sposób wytłumaczyć istnienie tejze cechy u
danej osoby, zwlaszcza jesli jestesmy z nia w jakis sposob zwiazani. I
wtedy albo brniemy w usprawiedliwianie, albo w oskarzanie tejze osoby,
poprzez analizowanie jej cech i ich genezy.

> a stosowany w sytuacjach prywatnych jest po prostu zły.

To na pewno.

>Po
> prostu zastanawiałem się nad cechami, które na mnie źle działają - nie
> umiałem się konfrontować/stawiać/próbowałem łagodzić, więc dawniej po
> prostu następowało wykorzystywanie mojej postawy i/lub eskalacja
> własnych postaw drugiej strony.

Ha, jak bym czytala o sobie :)
Z tym, ze ja nie umialam, i nadal nie umiem temu przeciwdzialac.
Zaakceptowałam fakt, ze tak jest, ze zawsze jestem wykorzystywana. I
chyba poniekad jako machanizm obronny zaczelam szukac plusow mojej
postawy, zaczelam sobie to tłumaczyc na rozne sposoby, np. ze tak jest
dobrze, ze tak ma byc, ze do tego widocznie zostalam stworzona :) W
sumie nawet nie wiem, czy chcialabym temu jakos zaradzic. Stalo sie to
chlebem powszednim i chyba się w tym troszke zagubilam... Nie wiem,
czy umialabym inaczej zyc. Bez bycia wykorzystywana. Ja to nazywam -
bez pomagania innym :) Chociaz z drugiej strony juz mnie to nieco
zmeczylo, wypalilo... Chce to zmienic, ale jest mi ciezko. Mysle, ze to
przyjdzie z chwila, gdy zaczne siebie bardziej szanowac. Pracuje nad
tym, ale jeszcze kawalek drogi przede mna. :) [Cos chyba za mocno się
zwierzam :) Na grupie nie powinnam, bo zaraz pojawia sie kruki i wrony...
i to wykorzystaja ;)]

> Przynajmniej wiem, że nie interesują
> mnie "kobiety, które wiedzą czego chcą", bo wiem, co może się kryć pod
> tym hasłem - nie nadaję się dla autokratki, bo w końcu wybucham. ;)

Wydawalo mi sie, ze w dzisiejszych czasach mezczyzni lubia takie
kobiety :)
I tak sobie wtedy myslalam, jak to dobrze, ze ja juz mam swojego
ukochanego, bo dzisiaj chyba nie mialabym szans. Nie jestem kobieta,
hmm, ,,wyzwolona" (cokolwiek to oznacza:), a raczej jakas taka
niedzisiejsza. Moze i takich malo, moze i takim trudniej, ale kurcze
taka jestem, trudno, a moze i dobrze? :)

> Zmień - co prawda autokratyczna pasuje, ale lepiej niech będzie
> autorytatywna.

Tak myslalam :)

> Nieeee, zupełnie. ;)

No dobra, sporo jest takich kobiet. Niestety...

> NoNieWiem czy będzie - ale sprawdzić zawsze można.

Jak nie bedzie, to woda nie pogardze ;)

> Tola, piątek? Kończę około 15, pewnie o 16 mógłbym być.

Zartujesz, prawda? ;) Chcesz sie ze mna spotkac? Powaznie? Bez
przyzwoitek w postaci jakichs grupowiczow? ;)
Ale wiesz, ja nie jestem lalunia barbie, i jestem baaardzo
niesmiala ;) Powaznie.
Oj, chyba nie powinnismy się umawiac na grupie, bo sie zaczna
komentarze ;) Moze na gg się odezwe, ale tylko za Twoim pozwoleniem :)

PS. I na tych rolkach to nie pomykam. Raczej usiluje sie
przemieszczac, caly czas powtarzajac sobie w myslach, ze trening czyni
mistrza :)

--
Fragile