Podłoga w bloku

1. Data: 2004-07-24 16:20:13

Temat: Podłoga w bloku
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest sobie blok komunistyczny z lat siedemdziesiątych, a w nim jest
mieszkanko na parterze. Oryginalnie na podłodze były płytki PCV.
Problem jest w zmianie tego PCV na panele czy wykładzinę - mianowicie
pod spodem jest popękana wylewka, szczeliny w poziomie są oddalone od
siebie o kilka milimetrów, ale też niektóre fragmenty wylewki uniosły
się albo też inne się zapadły - dość że podłoga w całym mieszkaniu
składa się z takich większych i mniejszych puzzli, które są na różnych
wysokościach. Puzle mają wymiary od kilku cm^2 do kilku m^2.

Miał ktoś kiedyś podobny problem? Bo nie wiem, czy to kwalifikuje się do
skucia wylewki i zrobienia nowej, czy też można to zalać czymś.
Bo niby wylanie na to samopoziomującej się czy czegoś innego nie jest
problemem, ale boję się, że to popęka zaraz i znów się kawałki podłogi
uniosą albo zapadną.

Za jakieś rady będę wdzięczny :)

1. Data: 2004-07-26 07:37:22

Temat: Re: Podłoga w bloku
Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mialem ten sam problem.

chcialem miec parkiet, ale jak sie dowiedzialem ze trzeba wszystko skuc i
zrobic nowa wylewke cementowa o grubosc 3-5cm a potem czekac 3 miesiace az
wyschnie, dalem soie spokój i polozylem panele.
gdybym juz nie polozyl terakoty w duzej czesci mieszkania to moze bym sie
zastanawial i skuwal, a tak mam panele i jest spoko.

samo przygotowanie podlogi pod panele tez bylo dosc trudne ale wykonalne w
trzy dni.
technika: mesel i klej do glazury

musta

1. Data: 2004-07-26 07:55:17

Od: "Mirek J." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" napisał w wiadomości :
> [...]
> składa się z takich większych i mniejszych puzzli, które są na różnych
> wysokościach. Puzle mają wymiary od kilku cm^2 do kilku m^2.

Jakis rok temu robilem w swoim mieszkaniu kuchnie: po zerwaniu starych
plytek
plytek PCV, zerwaniu nadmiaru kleju, uszczelnilem styki scian z podloga,
potem
wylalem mase samopoziomujaca i kladlem kafelki. Jak na razie wszystko sie
trzyma.
Na Twoim miejscu zrobilbym wlasnie tak, jak ja przy kladzeniu kafelek:
masa samopoziomujaca (mysle, ze nie popeka) i teraz albo wykladzina,
albo panele (na te zielone (taki kolor byl u mnie), grubsze podklady) -
najlepiej te
na kliki (szybki i prosty montaz).

Mirek

1. Data: 2004-07-26 08:27:39

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapomnialem dodac ze mialem juz polozona terakote i nie moglem nic "nadlac"
na czesc pokjowa bo by mi wyszla wyzej niz reszta mieszkania zrobiona w
terakocie. Mam salon z aneksem kuchennym wiec wygladaloby to idiotycznie.

musta

1. Data: 2004-07-26 10:16:18

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jul 2004 09:37:22 +0200 I had a dream that Musta <> wrote:
> samo przygotowanie podlogi pod panele tez bylo dosc trudne ale wykonalne w
> trzy dni.
> technika: mesel i klej do glazury

I jak efekty? Wszystko równe pod panelami?

1. Data: 2004-07-26 10:18:59

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jul 2004 09:55:17 +0200 I had a dream that Mirek J. <m...@p...fm>
wrote:
> [...]
> masa samopoziomujaca (mysle, ze nie popeka) i teraz albo wykladzina,
> albo panele (na te zielone (taki kolor byl u mnie), grubsze podklady) -

Podkład zielony, panele i wykładzina, wszystko kupione przed 1 maja leży
i czeka na podłogę :)

Powiedz mi - czy ta samopoziomująca się jest koszmarnie droga? Bo mnie
tak straszono, że poważnie się zastanawiam nad czymś innym.

1. Data: 2004-07-26 10:29:52

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jak efekty? Wszystko równe pod panelami?

w miare :-)

ideal to nie jest. Przydalo by sie jescze potem wylac samopoziomujaca ale
niemoglem juz podnosic poziomu. Jezeli ty mozesz to wyjdzie ci w ten sposob
duzo taniej bo bedzie potrzeba mniej tej zaprawy. tylko pamietaj ze pod
panele tez musi byc sucho. A i pamietaj koniecznie o zagruntowaniu wylewki
zeby sie nie pylilo.

klej do glazury byl po to aby usztywnic te chodzace plyty. Poprostu zostal
mi worek tego kleju wiec pomyslalem ze sie nada. Fachowcy stwierdzili ze to
dobry pomysl bo jest gesty ale i elastyczny.

a i jaka masz amplitude tych wychylen? 5mm czy 5cm?

musta

1. Data: 2004-07-26 10:34:39

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jul 2004 12:29:52 +0200 I had a dream that Musta <> wrote:
> ideal to nie jest. Przydalo by sie jescze potem wylac samopoziomujaca ale
> niemoglem juz podnosic poziomu. Jezeli ty mozesz to wyjdzie ci w ten sposob
> duzo taniej bo bedzie potrzeba mniej tej zaprawy.

No właśnie ja bez wylewania niczego mam 2.40 do 2.45 m wysokości (w
zależności od poziomu podłogi i grubości tynku na suficie), tak że sam
niczego nie podwyższę.
Z uwagi na tak niskie mieszkanie nie mam żadnej wiszącej lampy :)

Dla mnie to koszmar, bo wychowałem się w czymś-jak-kamienica, gdzie
strop jest na 3.20 :)

> tylko pamietaj ze pod
> panele tez musi byc sucho. A i pamietaj koniecznie o zagruntowaniu wylewki
> zeby sie nie pylilo.

Zagruntowaniu? Tzn mam zdjąć płytki PCV, oskrobać stary klej, dokładnie
wyczyścić i potem zagruntować??

> klej do glazury byl po to aby usztywnic te chodzace plyty. Poprostu zostal
> mi worek tego kleju wiec pomyslalem ze sie nada. Fachowcy stwierdzili ze to
> dobry pomysl bo jest gesty ale i elastyczny.

Świetny pomysł, mi też został worek kleju :)

> a i jaka masz amplitude tych wychylen? 5mm czy 5cm?

do 5 milimetrów w pokojach, aczkolwiek na środku przedpokoju mam wielką
dziurę - tam wylewka się zapadła sporo poniżej centymetra.

Dzięki wielkie za pomoc.

1. Data: 2004-07-26 10:45:35

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a gdzie masz to mieszkanie bo z opisu wyglada jakbys byl moim sasiadem :-)

twoje obliczenia krzywizny podlogi zawieraja powazny blad: zakladasz ze
sufit jest prosty :-)

musta

1. Data: 2004-07-26 11:05:29

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jul 2004 12:45:35 +0200 I had a dream that Musta <> wrote:
> a gdzie masz to mieszkanie bo z opisu wyglada jakbys byl moim sasiadem :-)

Kraków, niedaleko Wawelu :)

> twoje obliczenia krzywizny podlogi zawieraja powazny blad: zakladasz ze
> sufit jest prosty :-)

Nie, podłogę mierzę poziomicą :)

ościeżnica
Ekspres ciśnieniowy Saeco "VIA Veneto"
Wc
kuchenka ma 85 cm, a blaty chcialoby sie wyzsze...
Silnik Zelemer - jak rozebrać