Podświadomość a medycyna

11. Data: 2006-01-17 21:51:04

Temat: Re: Podświadomość a medycyna
Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podobnie jak niektore szkoly mdycyny wschodniej opieraja sie na prawie
> pieciu elementow i przeplywie energii.
> jednak pewnie i podswiadomosc to paranauka, a nawet paranoja :p

nie czytałem początku wątku bo mi się nie wyświetlił:O(
ale jeśli chodzi o podświadomość to chyba nie żadna czarna magia?

a co do medycyny wschodu to troszkę szacunku, bo miała ona wiele tysięcy
lat, a nasza medycyna ma zaledwie tysiąc lat, inna sprawa że w skutek
podbojów ci wschodni medycy powymierali i to co wiemy o niej obecnie to
zaledwie szczątki, których i tak nikt nie rozumie,

bo przecież wiemy że świadomość to efekt pracy pewnej części mózgu nad którą
mamy kontrolę (świadomie myślimy, świadomie operujemy pamięcią i tym co się
w niej znajduje), a podświadomość to efekty pracy tej części mózgu nad którą
nie mamy żadnej świadomej kontroli (przez całe życie zapamiętujemy wszystko
i niby to potem zapominamy, a okazuje się że to nadal tkwi w pamięci
podświadomej i przekonujemy się o tym np: podczas snu czy hipnozy), ale co
to ma wspólnego z medycyną?

12. Data: 2006-01-17 22:00:37

Od: "Adaś" <C...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> pieciu elementow i przeplywie energii.
> jednak pewnie i podswiadomosc to paranauka, a nawet paranoja :p

A Psychiatria to nie nalezy do medycyny? przeciez ludzie wychodzący z
gabinetów lekarza Psychiatry lub Psychologa dowiadują sie że problem lezy
głęboko w podświadomości np. uraz z dzieciństwa. To jak to pojecie
"podświadomość" pogodzić z medycyną ?

13. Data: 2006-01-17 22:17:48

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adaś" <C...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
lezy
> głęboko w podświadomości np. uraz z dzieciństwa. To jak to pojecie

1. mgr psychologii, a nie lekarz (a lekarz specjalista psychiatrii w
karetce jest the best)
2. podswiadomosc jest pojeciem z zakresu psychologii i nie jest naukowo
zbadana ani sklasyfikowana
3. pacjent wychodzacy z gabinetu lekarza specjalizujacego sie w
medycynie tradycyjnej w tokio, w pekinie czy w dzakarcie dowiaduje sie,
ze problem lezy w braku rownowagi jing lub jang, tai-chi lub kundalini.
4. hipokrates twierdzil, ze lekarz ktory nie zna astrologii nie jest
godzien nazywac sie lekarzem :>
5. zatem na grupowy stos freudow, chertokow i chinczykow oraz szarlatana
hipokratesa razem z jego zacofana przysiega !
--
pozdro
ape

14. Data: 2006-01-17 22:30:28

Od: "Adaś" <C...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 5. zatem na grupowy stos freudow, chertokow i chinczykow oraz szarlatana
> hipokratesa razem z jego zacofana przysiega !

Eee filozofujesz. Może ktoś z fachowców sie wypowie?

15. Data: 2006-01-17 22:43:22

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Eee filozofujesz. Może ktoś z fachowców sie wypowie?

faktycznie w punkcie 5 dalem sie poniesc fantazji i emocjom. przepraszam
:-)

--
pozdro
ape

16. Data: 2006-01-17 23:52:36

Od: "J_o_J_o" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A w przypadku bólu psychosomatycznego, kiedy lekarze nie znają przyczyny i
próbują leczyć woreczek żółciowy czy wątrobę- to chyba ma związek z
podświadomością? ;p

Czytałem że nowoczesna medycyna,w przeciwieństwie do dalekowschodniej coraz
mniej przyczyn chorób upatruje w stanie umysłu, hm.. i kto ma racje??

17. Data: 2006-01-18 05:49:14

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podbojów ci wschodni medycy powymierali i to co wiemy o niej obecnie
> zaledwie szczątki, których i tak nikt nie rozumie,

zadna magia. jednak sa tu ludzie, dla ktorych wiele rzeczy to
szarlataneria.
co do medycyny wschodu, to w znacznej czesci swiata funkcjonuje
skutecznie i niezaleznie od medycyny zachodniej

a na przyklad hipnoterapia?

--
pozdro
ape

18. Data: 2006-01-18 05:53:57

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J_o_J_o" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> A w przypadku bólu psychosomatycznego, kiedy lekarze nie znają
przyczyny i
> próbują leczyć woreczek żółciowy czy wątrobę- to chyba ma związek z
> podświadomością? ;p

bezsprzecznie ma zwiazek z podswiadomoscia

> Czytałem że nowoczesna medycyna,w przeciwieństwie do dalekowschodniej
coraz
> mniej przyczyn chorób upatruje w stanie umysłu, hm..

medycyna zachodnia nie jest holistyczna i leczy chorobe, a nie czlowieka

--
pozdro
ape

19. Data: 2006-01-18 13:02:45

Od: "J_o_J_o" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> medycyna zachodnia nie jest holistyczna i leczy chorobe, a nie czlowieka

czy to dobrze i dlaczego tak jest? :>

20. Data: 2006-01-18 21:55:24

Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a na przyklad hipnoterapia?

no chyba ze tak (ale słyszałem że psychologia też jest traktowana jako
szarlataneria:O)

rentgen brzucha?
krew przy wyproznianiu sie
półpasiec