Podwójne ubezpieczenie mieszkania.

11. Data: 2013-07-04 19:31:56

Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie mieszkania.
Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:51d47b2b$0$1262$65785112@news.neostrada.pl...

> Tak jest właśnie.
> Ograniczenie jest chyba w KC.
> Było to wiele razy dyskutowane na grupach prawnych.
No to to nie jest prawo, ale skurwysyństwo...

12. Data: 2013-07-05 07:18:11

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
.

> "cef" <c...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> No to to nie jest prawo, ale skurwysyństwo...

Ale dlaczego?

13. Data: 2013-07-05 08:57:47

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Koval wrote:
> Użytkownik "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> napisał w
> wiadomości news:51d5b192$0$9138$6d5eeec5@news.sunnyusenet.com..
.

> Ale dlaczego?

bo skoro zapłaciłem składkę wg której firma sobie skalkulowała ryzyko i
zobowiązała sie do wypłaty określonej kwoty za okresloną szkodę to jeśli ja
poniosłem tę szkodę to powinna to wypłacić.

Ograniczenie powinno wynika z umowy a nie z jakiegoś nadrzędnego prawa.

14. Data: 2013-07-05 12:43:23

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-05 08:57, Marek Dyjor pisze:

> Ograniczenie powinno wynika z umowy a nie z jakiegoś nadrzędnego prawa.

Istotą i celem gospodarczego ubezpieczenia majątkowego nie jest
wzbogacenie się

http://www.rzu.gov.pl/orzecznictwo/art-824-zakaz-wzb
ogacenia-na-ubezpieczeniu/Zakaz_wzbogacania_sie_posz
kodowanego__661

KC
Art. 8241. § 1. O ile nie umówiono się inaczej, suma pieniężna
wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia nie może być
wyższa od poniesionej szkody.
§ 2. Jeżeli ten sam przedmiot ubezpieczenia w tym samym czasie jest
ubezpieczony od tego samego ryzyka u dwóch lub więcej ubezpieczycieli na
sumy, które łącznie przewyższają jego wartość ubezpieczeniową,
ubezpieczający nie może żądać świadczenia przenoszącego wysokość szkody.
Między ubezpieczycielami każdy z nich odpowiada w takim stosunku, w
jakim przyjęta przez niego suma ubezpieczenia pozostaje do łącznych sum
wynikających z podwójnego lub wielokrotnego ubezpieczenia.
§ 3. Jeżeli w którejkolwiek z umów ubezpieczenia, o jakich mowa w § 2,
uzgodniono, że suma wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu
ubezpieczenia może być wyższa od poniesionej szkody, zapłaty świadczenia
w części przenoszącej wysokość szkody ubezpieczający może żądać tylko od
tego ubezpieczyciela. W takim przypadku dla określenia odpowiedzialności
między ubezpieczycielami należy przyjąć, że w ubezpieczeniu, o którym
mowa w niniejszym paragrafie, suma ubezpieczenia równa jest wartości
ubezpieczeniowej.

15. Data: 2013-07-05 15:07:09

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poniosłem tę szkodę to powinna to wypłacić.
>
> Ograniczenie powinno wynika z umowy a nie z jakiegoś nadrzędnego prawa.

Ale umowy są bazowane na podstawie kodeksu cywilnego i w nim jest art 824.

Cheap Nike Air Max 90 Shoes Air Max 90 Hyperfuse Shoes Air Max 90 VT Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
wąska kuchenka która lepsza
jak kłaść panele drewniane
Czarne rurki malowane proszkowo