Re: Podwy szony AST, ASL i cholesterol

Date: Mon, 06 Dec 2010 13:21:40 +0100
From: "R. P." <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Podwy szony AST, ASL i cholesterol

W dniu 2010-12-06 11:49, Robert pisze:

> Też muszę wykonać takie badania ale może wiecie o jakie dokładnie
> chodzi HBV i HCV, ponieważ w laboratorium chcą ode mnie informację czy
> chodzi o A, B czy też C?

B i C, ale idz do lekarza, bo to musi byc odpowiednie badanie (na
odpowiednie przeciwciala), jest ich kilka tych badan. Jesli sam robisz
to powiedz po prostu, ze chcialbys sprawdzic czy nie jestes nosicielem
HBV albo HCV. Ale po co samemu kombinowac, idz do lekarza i jego o to
zapytaj, on Ci powie jakie badanie trzeba w tym kierunku. Tylko nie
dawaj sie zbyc. Jakas przyczyna musi byc tego podwyzszonego AST i ALT,
zwlaszcza ze bezposrednio przed badaniem nie piles alkoholu.