Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!

31. Data: 2014-12-21 19:07:19

Temat: Re: Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!
Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

.

> A kogo to obchodzi, czy dobrze, czy nie. Jedno jest pewne - dla Słupszczan
> każda sensacja jest dobra dla wzbudzenia zainteresowania upadajacym
> miastem, nawet prezydent-pedał i tłusta Żydówka gotująca w cysternie bigos
> na rynku. W sumie to dobrze chyba, przynajmniej o mieście jest głośno.

Czy jesteście pewni, że __jakakolwiek__ wymiana opinii (czy to na tematy
kuchenne
czy inne) z osobą o tak żałosnych poglądach jak wyżej cytowane nie jest
swego rodzaju ujmą dla samego siebie?
Jak w cytacie z pewnego filmu "W słowniku kulturalnych ludzi brak jest słów
aby wyrazić..."

ZZ

32. Data: 2014-12-21 19:48:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZZZ piszze:

> Czy jesteście pewni, że __jakakolwiek__ wymiana opinii (czy to
> na tematy kuchenne czy inne) z osobą o tak żałosnych poglądach jak
> wyżej cytowane nie jest swego rodzaju ujmą dla samego siebie?

Jesteśmy pewni. Pewni, że jest.

> Jak w cytacie z pewnego filmu "W słowniku kulturalnych ludzi brak
> jest słów aby wyrazić..."

Pióra by pożyczyć od Anouilh'a, by opisać co to jest za typ.

Jarek

--
W Okrouhlicach był znowuż jeden obywatel, który obraził się, gdy ktoś
w Niemieckim Brodzie powiedział na niego "tygrysowata gadzino". Dużo

33. Data: 2014-12-21 19:59:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2014 19:07:19 +0100, ZZZ napisał(a):

> [...]
> swego rodzaju ujmą dla samego siebie?
> Jak w cytacie z pewnego filmu "W słowniku kulturalnych ludzi brak jest słów

Dlaczego w wymianie opinii ze mną zwracasz się do mnie per "wy"?

34. Data: 2014-12-21 20:06:55

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 19:07 ZZZ <n...@n...spam.com> pisze:

> [...]
> swego rodzaju ujmą dla samego siebie?
> Jak w cytacie z pewnego filmu "W słowniku kulturalnych ludzi brak jest

Czyżby nawoływanie do tworzenia gett?
Dla innych niż "my"?
Mam nadzieję, że o ile nie Ty, to część tu piszących _wie_ , dokąd to
prowadzi?

Żeby nie było NTG napiszę, że naprawdę wiele można się nauczyć studiując
żydowską kuchnię.
Niektóre ich potrawy to prawdziwe perełki!

--
Trefniś

35. Data: 2014-12-21 20:29:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2014 20:06:55 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> żydowską kuchnię.
> Niektóre ich potrawy to prawdziwe perełki!

Owszem, sama znam i gotuję kilka żydowskich cymesów. No ale żeby BIGOS???/
;-P

36. Data: 2014-12-21 21:06:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś pisze:

> Czyżby nawoływanie do tworzenia gett? Dla innych niż "my"?

Nie, zupełnie nie, wręcz przeciwnie. Tutaj są różni "my", a może nawet
są tylko same "ja". W niczym nie przeszkadza to w prowadzeniu dyskusji.
Bo przecież dyskusja dopiero wtedy nie jest jałowa, gdy po różnych jej
stronach znajduja się różne "my". Ale wymaga to wyrzeczenia się postawy,
że "moje jest najmojsze".

> Mam nadzieję, że o ile nie Ty, to część tu piszących _wie_ ,
> dokąd to prowadzi?

Ja wiem. U mnie doprowadziło do konstatacji, że bez swego rodzaju ujmy
dla samego siebie nie może być jakiejkolwiek wymiany opinii z pewnymi
osobami. Na tej grupie, to konkretnie z jedną. Nie chodzi tylko o te
czy o inne poglądy. Ja tych poglądów nawet dobrze nie znam -- wystarczy
mi ta obmierzła forma, ta powłoka obrzydliwa, ten sposób bycia plugawy,
by nie mieć nijakiej ochoty na kontakt z wnętrzem. Na tej grupie nie
musiałem nawet podejmować prób, wystarczyły mi doświadczenia z innej.
To nie jest moje skarżenie się -- nie przeszkadza mi obrzucanie mnie
inwektywami, ani rzucanie grubiańskich uwag pod moim adresem. Na to
jestem uodporniony i całkiem nieczuły. Szkoda mi tylko, że innym się
zdarza mieć większą wrażliwość i reaguja inaczej.

> Żeby nie było NTG napiszę, że naprawdę wiele można się nauczyć
> studiując żydowską kuchnię.
> Niektóre ich potrawy to prawdziwe perełki!

W dodatku nie grozi im, że zostaną rzucone przed wieprze. To tak tylko
żeby pozostać przy temacie.

Jarek

--
Gdy zza niej wyjrzy jak dupa z pokrzywy
Pysk zły i obrzydliwy i pryśnie cały blef

37. Data: 2014-12-21 21:35:34

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 20:29 XL <i...@g...pl> pisze:

> Owszem, sama znam i gotuję kilka żydowskich cymesów. No ale żeby
> BIGOS???/
> ;-P

Hehe, spokojnie :)
Bigos ma opinię łatwej potrawy, bo każda gospodyni pichci go po swojemu i
twardo może wpierać "to moja wersja".
Wbrew pozorom jest jednak kilka kroków, które są niezmienne, pożądane i
raczej trudne do wyeliminowania. Parę osób zna jeden z tych kroków, pisząc
tu "nie zdąży", albo "to będzie długi sylwester".
:)

Natomiast muszę Cię mocno skrytykować - nic mi nie wiadomo, żeby Gessler
miała żydowskie korzenie.
Wejście w związek małżeński nie jest równoznaczne z nabyciem owego
pochodzenia!
Poza tym jest ochrzczona i deklaruje się jako prawosławna...
W ogóle mieszanie pochodzenia, wiary, czy pochodzenia jednego z małżonków
ze zdolnościami kulinarnymi jest bezsensowne!
Takie mieszanie kultur kulinarnych może być pozytywne (choć nie musi -
modna kuchnia fusion bardzo często wprowadza obrzydliwe modyfikacje
genialnych potraw - mistrzem w psuciu polskiej kuchni jest Orasa!).

A może i Tobie przypominają się getta i odpowiedzialność głową za
pochodzenie współmałżonka?
To przypominam - w wielu krajach polish jokes są traktowane poważnie, a
nasza najnowsza historia dostarcza tym osobom wielu argumentów!

--
Trefniś

38. Data: 2014-12-21 21:54:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2014 21:35:34 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> W ogóle mieszanie pochodzenia, wiary, czy pochodzenia jednego z małżonków
> ze zdolnościami kulinarnymi jest bezsensowne!

Nie chodzi mi o jej pochodzenie, ale o jej niewytłumaczalną KARIERĘ. Czyli
o powiązania i KOLIGACJE ze środowiskiem żydowskim. To te
powiązania/koligacje są odpowiedzią na pytanie bbjk "Też zastanawiałam się
na tą karierą, skąd się wzięła." I nie od dziś wiadomo, ze wielu nie-Żydów
z nich korzysta z powodzeniem - całe Hollywood choćby na tym stoi,
tajemnicą poliszynela jest, że kto Zydem nie jest albo nie jest przez Żydów
promowany, kariery tam nie zrobi. I choć dla wszystkich jest to oczywiste,
jakoś o tym się wprost nie mówi - ciekawe dlaczego. Tzn JA wiem.

39. Data: 2014-12-21 21:57:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2014 21:54:08 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> promowany, kariery tam nie zrobi. I choć dla wszystkich jest to oczywiste,
> jakoś o tym się wprost nie mówi - ciekawe dlaczego. Tzn JA wiem.

I to samo jest właśnie w naszych pożal się Boże mediach.

40. Data: 2014-12-21 22:10:30

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 21:06 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
> Bo przecież dyskusja dopiero wtedy nie jest jałowa, gdy po różnych jej
> stronach znajduja się różne "my". Ale wymaga to wyrzeczenia się postawy,

Ależ Twoje niewłaściwe cytowanie spowodowało, że czujesz się skrytykowany!
Tylko i wyłącznie ZZZ zarzucam, że próbuje tworzyć jakieś getta - "XL nie
odpowiadamy"...
Do tego "ludzie kulturalni" - w opozycji do tych, którzy rozmawiają z
każdym (skoro to grupa dyskusyjna).
Wyłącznie do tego się odniosłem.

Jeśli ktoś chce rozmawiać _wyłącznie_ z myślącymi podobnie, należy
wyłącznie mu współczuć.
To duszenie się we własnym sosie, żeby użyć kulinarnego porównania.
A z wielości i różnicy poglądów rodzą się rzeczy nowe, to jest motor
postępu!

> [...]
> jestem uodporniony i całkiem nieczuły. Szkoda mi tylko, że innym się
> zdarza mieć większą wrażliwość i reaguja inaczej.

Jarosław, to jest _diametralnie_ inne podejście, niż ZZZ.
Każdy ma swoich ulubionych rozmówców, ale też ludzi których ignoruje!
Bardzo dobrze.

Ale jeśli, jak ZZZ, ktoś próbuje innym narzucić swoje sympatie/antypatie,
posługując się szantażem emocjonalnym (owe "ludzie kulturalni"),
to przestaję widzieć różnicę z XL.
Poglądy podobne XL już raz potworzyły getta - teraz ZZZ też chce je
tworzyć?
Mechanizm bardzo podobny!

> W dodatku nie grozi im, że zostaną rzucone przed wieprze. To tak tylko
> żeby pozostać przy temacie.

Trafnie :)

BTW:
Do niedawna karpia uważałem za jedną z najmniej smacznych ryb na rynku (a
wręcz obrzydliwą).
Byłem skłonny tworzyć wręcz jakieś teorie spiskowe związane z początkami
hodowli (zakonnicy, stawy, karp tradycyjny w wigilię itp.) :)

Tradycyjnie jadałem karpia wyłącznie na wigilię w formie "po żydowsku" -
fuj... (spokojnie - u mnie w domu!)

Dorwałem kiedyś reprint wydawnictwa przedwojennego w jęz. niemieckim i
polskim - kuchnia żydowska (autorami byli starozakonni) i znalazłem tam
kilka ciekawych potraw, m. in. karpia po żydowsku :)
Co ciekawe - z uwagami od autorów, jakie błędy popełniają "innowiecy" :)

Od tego czasu (ale _ja_ przygotowuję!), karpia uważam za rybę prawie tak
samo smaczną jak sandacz!
Ot, taka przedwigilijna opowieść...

--
Trefniś

sos tajski Vifon a sriracha
Karp (nie tylko) humanitarnie swiąteczny
Freelance Web Designing in Japan,India,Hyd,UK,Singa pore,Hongkong
Discrete Random Signals and Statistical Signal Processing Charles W. Therrien
pestkówka