Polecam Perogarnie w Gdansku na Starym Miescie

1. Data: 2002-08-30 16:48:52

Temat: Polecam Perogarnie w Gdansku na Starym Miescie
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Odkrylam ja, niestety, na 3 dni przed wyjazdem, bo inaczej nie jadlabym
nic innego, tylko pierogi u nich. Na ulicy Piwnej, na przeciwko sklepu z
bojlerami chyba, na przedprozu ma dwa wielkie zielone parasole i jeden
coca-coli, jest Pierogarnia u Dzika. Maja swietny wybor pierogow, kazde
danie ma ich 8, co wystarcza na maly obiad. Sa do wyboru o roznych
smakach (z grzybami, z kapusta, z jagodami, z miesem, itd.), jak rowniez
talerz mieszany z 4 rodzajami, po dwa z kazdego, do wlasnego wyboru.
Ceny miedzy 10-12 zl za porcje. Maja tez inne dania, dla tych, co nie
lubia pierogow, a towarzysza osobie, ktora lubi. Wieprzowina z kasza
gryczana byla dobra, jak rowniez filet z soli. Menu dobrze
przetlumaczone na angielski i niemiecki. Naprawde polecam.

Jedyne, co maja zle przetlumaczone na angielski to slimaki, ktore
tlumacza jako slugs, a nie snails, co rozbawilo mnie do lez. Po
angielsku slugs to takie slimary bez skorupek, ktore wygladaja jak
pijawki. Ale po spytaniu dowiedzialam sie, ze serwuja winniczki.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-08-30 21:36:27

Od: "modina" <m...@m...and.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> smakach (z grzybami, z kapusta, z jagodami, z miesem, itd.), jak rowniez
> talerz mieszany z 4 rodzajami, po dwa z kazdego, do wlasnego wyboru.

Heh, wczoraj tam zaszedłem z małżonką z zamiarem napicia się kawy i piwa.
Zobaczyłem te pierogi i ślinka pociekła mi do pasa, ale w tym samym momencie
moja połowica zawróciła ze słowami: "chodźmy stąd, zajeżdża tu żarciem":-(
A dziś już, niestety, jesteśmy z powrotem we Wrocławiu i z pierogów nici:-(

Pozdrawiam Tomek - modina (niegdyś TomO)

1. Data: 2002-09-04 11:05:02

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A dziś już, niestety, jesteśmy z powrotem we Wrocławiu i z pierogów nici:-(

skocz do Opola. Tam koło dworca też dają dobre pierogi, a to tylko
godzinka pociągiem ;-)

Tak apropos pierogów, można toto zjeść gdzieś we Wrocławiu? Były kiedyś
na Placu Grunwaldzkim koło mostu, ale strasznie do niczego. Tak wogóle,
to gdzie we Wrocławiu można obecnie coś dobrego zjeść?

Waldek

1. Data: 2002-09-04 15:29:32

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

> [...]
> na Placu Grunwaldzkim koło mostu, ale strasznie do niczego. Tak wogóle,
> to gdzie we Wrocławiu można obecnie coś dobrego zjeść?

Najlepsze pierogi ruskie jakie znam, sa w barze przy ul. Trzebnickiej [niski, czyli
pojedynczy chyba, numer nieparzysty,
tuz przy Pl. Sw. Macieja [d. Engelsa]. Zaprowadzil mnie tam kiedys smakosz takowych,
znajacy zreszta kuchnie z calego
swiata.

Jesli masz jakies sensowne pieniazki, to proponuje Restauracje Lwowska w Rynku [obok,
czyli po prawej stronie Dworu
Polskiego].
Bigos - absolutnie bije rekordy wszystkiego, co dotychczas jadlam we wlasnym domu,
polecam tez zestaw z grilla. Sa tez
pierogi - ale to nie to [wg mnie] o co chodzi. W ogole jest masa wspanialych
smakowitosci.. ale ... nie probowalam,
polecilam tylko to, co osobiscie mialam na jezyku i w zoladku :-)
Barbara

1. Data: 2002-09-05 09:13:26

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
smakowitosci.. ale ... nie probowalam,
> polecilam tylko to, co osobiscie mialam na jezyku i w zoladku :-)

Dzięki za info, już sobie wydrukowałem ;-)

Waldek

1. Data: 2002-09-05 16:41:39

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wogóle,
> to gdzie we Wrocławiu można obecnie coś dobrego zjeść?

Pierogi - Bar Mały na rogu Kołłątaja i Kościuszki.
Naleśniki - Pastelowa na Ruskiej, wylotówka z Solnego.

pozdr

cherokee

Placek z morelami i kruszonką
Jaki zlemozmywak ?