Pomiar powierzchni mieszkania.

1. Data: 2002-02-15 21:57:23

Temat: Pomiar powierzchni mieszkania.
Od: Wrocławiak <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
W przyszłym tygodniu odbieram od Developera swoje cztery kąty.
Chciałbym zweryfikować czy rzeczywista powierzchnia mieszkanka
jest taka jak w zawartej umowie.
Developer oddaje mi mieszkanie w stanie surowym zamkniętym
do samodzielnego wykończenia.
Wykończenie ścian - w pomieszczeniach "mokrych" tynk cementowo-
wapienny, w pozostałych - tynk gipsowy.

Powierzchnia wszystkich pomieszczeń została określona w umowie zgodnie z

normą PN-70/B-02365.

Moje pytanie brzmi:
robiąc obmiary powierzchni na podstawie pomiarów z natury
jaką powinienem doliczyć grubość tynków?
W/w norma mówi o przyjmowaniu do obmiarów wielkości poszczególnych
ścian w stanie surowym (bez uwzględnienia oblicowania).

Przecież do zweryfikowania powierzchni nie będę skuwał tynków za które
zapłaciłem :=))))

1. Data: 2002-02-18 11:04:41

Temat: Re: Pomiar powierzchni mieszkania.
Od: "satia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wrocławiak <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> Witam !
[ciach]

u mnie doliczano 1 cm na sciany okalajace bydynek, do scian gips/karton nie
doliczano nic.
Odbieralam (tez we Wrocku) w listopadzie.

pozdrawiam
satia

1. Data: 2002-02-19 09:29:31

Od: "mikel" <m...@p...fj> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Norma PN-70... już nie obowiązuje obowiązuje norma PN-ISO 9836 w rubryce
"Zamiast" widnieje zapis PN-69/B-02360, PN-70/B-02365. "Aktualnie obowiązuje
wprowadzona 4 marca 1999 rozporządzeniem MSWiA o obowiązku stosowania
niektórych Polskich Norm (Dz. U. Nr 22, poz 209) norma PN-ISO 9836:1997
według której powierzchnia mieszkania powinna być mierzona "po otynkowaniu"
(sposób mierzenia powierzchni był często kwestią sporną w ostatnich latach,
powyższe rozporządzenie zniosło normę PN-70/B-02365, według której mierzono
'przed otynkowaniem')."(cytat)
Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2002-03-05 10:29:24

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mikel wrote:

> [...]
> PN-ISO 9836:1997 według której powierzchnia mieszkania powinna być mierzona

Czy treść tej normy jest dostępna w internecie? Proszę o wiadomość na priv.
Piotr

1. Data: 2002-03-05 13:20:01

Od: "mikel" <m...@p...fj> szukaj wiadomości tego autora

Tak za ok. 30 zł. Normy są płatne. Co chcesz wiedzieć?
Jeżeli chodzi o roszczenia odnośnie opomiarowania to wtedy obowiązywała
norma PN-70 a prawo nie może działać wstecz.
Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2002-03-05 15:52:10

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 05 Mar 2002 11:29:24 +0100, Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

Ta norma nie jest obowiązkowa.

Renata

1. Data: 2002-03-05 23:19:57

Od: Piotr <f...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mikel wrote:

> Tak za ok. 30 zł. Normy sš płatne.

Ale ich zawartość nie jest chroniona, wręcz przeciwnie. Co innego kopiowanie
dokumentu, co innego opracowanie i wycišg z jego zawartości.

> Co chcesz wiedzieć?

Nie znam dokumentu, więc interesuje mnie wszystko.
Pozdrawiam,
Piotr

1. Data: 2002-03-06 06:17:10

Od: "mikel" <m...@p...fj> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Materiały odnośnie normy prześlę na konto pocztowe za parę godzin. Teraz
przesyłam Ustawę o ochronie praw lokatorów.
Pozdrawiam Marek

1. Data: 2002-03-06 10:45:55

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Renata Gołębiowska wrote:

> Dz. U. Nr 22, poz 209) norma PN-ISO 9836:1997 według której powierzchnia
> mieszkania powinna być mierzona "po otynkowaniu".
>
> Ta norma nie jest obowišzkowa.

Jak to? Co z DU 2001 nr 38 poz. 256?
Piotr

1. Data: 2002-03-06 10:57:18

Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jak to? Co z DU 2001 nr 38 poz. 256?

Nie ma takiego numeru!

A poza tym warto rzucic okiem na
http://www2.gazeta.pl/dom/1,22101,284395.html

Zaslav

Kuchenka gazowa miedzy lodowka, a pralka ?
czym czyscic kamien?
Poszukuję info o wedzeniu/wędzarni
Gdzie w W-wie znajde duży wybór kuchni
pocące się okna