Re: Pomidorasy :-)

Data: 2014-05-11 14:20:12
Temat: Re: Pomidorasy :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sun, 11 May 2014 08:36:12 +0200, Trybun napisał(a):

> No faktycznie, i ma sporo zalet, jak dla mnie, choćby ta odporność na
> pękanie. Tylko nie wiadomo jak wyglądają pod względem smaku, jeszcze nie
> spotkałem się z dobrym smakiem holenderskich pomidorów..

Lima (ta prawdziwa!) to bardzo stara świetna do domowego przerobu odmiana,
mająca zupełnie przeciwne cechy do odmian tzw przemysłowych - a
podejrzewam, że to, co obecnie się pod tą nazwą sprzedaje, to już tzw
odmiana udoskonalona, czyli do przerobu przemysłowego. Niestety owe
"udoskonalenia" jakoś mało się sprawdzają jeśli chodzi o cechy pożądane dla
mnie (a pożądam w pomidorze: cieniutkiej skórki, mało drewna i włókien,
miąższu ciemnoczerwonego i szybko mięknącego po dojrzeniu). Tymczasem
odmiany przemysłowe mają akurat przeciwnie, stąd trudno trafić na tę
legendarną, na którą (mam pewność) ja trafiłam. Byle tylko powtórzyła
cechy, bo mam jednak obawy. Cóż, ryzyk-fizyk, napiszę o rezultatach, kiedy
dojrzeje.