Pomocy - kuchenki.

1. Data: 2000-02-07 12:16:53

Temat: Pomocy - kuchenki.
Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze, mam maly (duzy) problem.
Jestem na etapie kupowania kuchenki do mieszkania.
Mam do wyboru elektryczna lub gazowa (na butle).
Czy ktos ma jakies porownanie?
(Elektryczna indukcyjna raczej nie wchodzi w gre z wiadomych powodow -
CENA)

Z gory dziekuje za pomoc.

Tomek.

1. Data: 2000-02-07 12:27:41

Temat: Re: Pomocy - kuchenki.
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Heh, to jest faktycznie problem.........
Na butle - problem z gazem ( i bezpieczenstwem ) a w kwestii elektrycznej
nie indukcyjnej - rachunki za prad...
Ja jestem zasilany stale gazem i kupuje mieszana ( palniki gazowe, piekarnik
elektryczny z roznem i termoobiegiem ) - moze zrobisz tak samo ????

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-02-07 12:48:24

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]
> Ja jestem zasilany stale gazem i kupuje mieszana ( palniki gazowe, piekarnik
> elektryczny z roznem i termoobiegiem ) - moze zrobisz tak samo ????
O to wlasnie pytam - stricte elektryczna czy gazowo
(butlowo)-elektryczna.

Jakie sa wady i zalety kazdej z nich.
Tomek.

1. Data: 2000-02-07 12:58:45

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...if.uj.edu.pl...
> [...]
> Czy ktos ma jakies porownanie?
> (Elektryczna indukcyjna raczej nie wchodzi w gre z wiadomych powodow -

Kup gazowa plyte ale koniecznie z elektrycznym piekarnikiem. I zeby
piekarnik mial koniecznie termoobieg. A jak bedzie mozliwosc wyboru to
lepiej zaplacic troche wiecej i kupic kuchenke o szerokosci 60 cm a nie 50
cm.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-07 13:10:06

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O to wlasnie pytam - stricte elektryczna czy gazowo
> (butlowo)-elektryczna.

Cala elektryczna (z plyta ceramiczna) kupisz w przypadku Amici za jakies
2000. Ale oprocz ceny musisz sie zastanowic, czy taki power masz gdzie
podlaczyc, bo zwykla instalacja raczej tego nie wytrzyma. Natomiast gazowy
piekarnik to w obecnych czasach najgorsza kara, wiec pozostaje
gazowo-elektryczna. Poza tym gotowanie na gazie jest jednak tansze niz na
pradzie (przybajmniej w Polsce). Ja mam wszystko na prad, ale ile mnie to
zachodu (papierkow, pozwolen, projektow) kosztowalo, zeby sobie grubszy
kabelek do mieszkania podciagnac ...

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-07 13:15:03

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim chyba chodzi o koszty - wole palniki gazowe gdyz wiecej
gotuje niz pieke - za gaz place ok. 14 zl. za dwa miesiace.
Natomist na pewno nowoczesne piekarniki elektryczne sa o wiele lepsze od
gazowych - dobry rozen, opcje grill ( ruszt ;))) no i termoobieg -
piekarnika uzywam rzadziej ( ale jak juz kupie ta kuchenke, to pewnie zaczne
czesciej :))))
Cena tekiej kuchenki waha sie 1500 - 1800 zl.

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<3...@t...if.uj.edu.pl>...

1. Data: 2000-02-07 13:51:18

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup gazowa plyte ale koniecznie z elektrycznym piekarnikiem. I zeby
> piekarnik mial koniecznie termoobieg. A jak bedzie mozliwosc wyboru to
> lepiej zaplacic troche wiecej i kupic kuchenke o szerokosci 60 cm a nie 50

Z kabelkiem spoko, jest "firmowy" to nowy blok.
Ale mam problemy 'moralne'.
Znajomi maja elektryczna i marudza, ze nie nagrzewa sie tak dobrze jak
'zywy' ogien itp.
A jakie sa Twoje doswiadczenia z elektryczna?
Jakie sa orientacyjne roznice w kosztach uzytkowania.
I co wybrac zwykle czy Hi-Lite?
Duzo problemow.

1. Data: 2000-02-07 13:54:06

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

cóz, jesli elektryczna to tylko Hi-Lite ale i tak koszty beda
wysokie..........
A ze sie slabo nagrzewaja - a ile lat ma ta kuchenka i ile kosztowala ???

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-02-07 14:27:07

Temat: Odp: Pomocy - kuchenki.
Od: "Jakub Jewula" <q...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup gazowa plyte ale koniecznie z elektrycznym piekarnikiem. I zeby
> piekarnik mial koniecznie termoobieg.

Termoobieg to wiadomo, ale dlaczego KONIECZNIE elektryczny?

--
Jakub Jewuła studio QbA
profesjonalne skanowanie diapozytywów i negatywów

1. Data: 2000-02-07 14:31:21

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 'zywy' ogien itp.
> A jakie sa Twoje doswiadczenia z elektryczna?
> Jakie sa orientacyjne roznice w kosztach uzytkowania.

Z tymi kosztami to nie jest az tak strasznie. U mnie jest wszystko na prad :
zmywarka 2000W, kuchenka z piekarnikem ~10-12kW, pralka 2500 W, suszarka
3800 W , do tego dwa przeplywowe ogrzewacze wody 21kW i 18kW, sporo
oswietlenia, no i jeszcze lodowka, zelazko, zamrazarka, odkurzacz itp. I nie
oszczedzam specjalnie. Miesiecznie za prad place ok. 200-250 zl (ale za prad
placi sie w Polsce przez 10 miesiecy - dwa razy nie ma rachunku). Za gaz
(jak mialem placilem jakies 100/miesiecznie. Wiec w sumie sie to jakos
rozklada.
Poza tym trzeba wziac pod uwage, ze plyty ceramiczne i grazlki nie grzeja
caly czas. Plyta ceramiczna magazynuje cieplo (wazne jest dobranie srednicy
garnka do srednicy pola grzejnego) i jak sie nagrzeje to wiecej nie grzeje
niz grzeje.
Jezeli juz sie zdecydujesz na plyte ceramiczna to oczywiscie z najlepszymi
polami grzejnymi lub mieszanymi 2/2. Ja mam na przyklad dwa Hi-lite i dwa
zwykle, To dobre rozwiazanie, bo nie do wszystkiego trzeba od razu hi-lite.
Osobiscie w domu mam Miele ale pracowalem sporo na Amice i nie jest
najgorsza, choc do idealu sporo jej brakuje. Na pewno nie grzeje tak szybko
jak dobre plyty markowych producentow, ale w cenie tez jest roznica. Poza
tym latwo sie czysci. Kupujesz sobie skrobaczke, buteleczke stahl-fixu i
czyszczenie zajmuje 3 minuty.
Jeszcze jedna rada : postaraj sie nie kupic plyty we wzorki, fatalnie sie
czysci, bo nie widac gdzie sie cos przypieklo.

Przemyslaw Koziarski

placek ?nazywam energetyczny zapychacz :-)
watrobka raz jeszcze
Herbata
Chińszczyzna
pictures