Pompy ciepła ?

31. Data: 2023-01-01 12:09:47

Temat: Re: Pompy ciepła ?
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2023 o 11:20, XL pisze:

> Mam, bo od 20 LAT mam panele fv.

Zakładałaś jako jedna z pierwszych w Polsce?
LOL
Dlaczego znowu jestem pewien, że jak zwykle kłamiesz?
Założyłaś i nadal palisz w kuchni oponami pod fajerkami?
To ty chyba wystawiałaś "baterię słoneczną" z kalkulatora za okno...
LOL

> O cie florek, to te moje podczas mrozów powinny się zagotować ?
> No nie zdarzyło się to nigdy, pewnie dlatego, że jednak ta ,,sprawność" o
> wiele bardziej maleje niż rośnie wraz ze spadkiem nasłonecznienia zimą, ba,
> wystarczy porządny opad śniegu i sprawność wynosi ZERO ???

Czyli (razem):
a) jesteś leniem i nie chce ci się ich odśnieżyć
b) są źle zamontowane skoro zalega na nich śnieg
c) zamontowałaś jakieś gówniane panele, nawet jak na technologię sprzed
20 lat

i osobno:
d) kłamiesz, bo nie masz pojęcia o czym piszesz, jak zwykle

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj
Piotr

32. Data: 2023-01-01 12:18:45

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2023 o 11:29, XL pisze:

> Jak zwykle bladego pojęcia nie masz, o czym piszesz.
>
> ,,(...) Rozkład nasłonecznienia rocznego przypadający na astronomiczne pory
> roku jest następują-

Dziecko drogie, instalację projektuje się taką, jaka jest potrzebna, aby
spełniła swoją rolę wyznaczoną przez właściciela przy danych warunkach.
A w razie konieczności, nie uwierzysz, można ją modernizować,
unowocześnić...

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj
Piotr

33. Data: 2023-01-01 16:49:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> Zakładałaś jako jedna z pierwszych w Polsce?

Dokładnie. Zakładała firma Paradigma Polska.

> LOL
> Dlaczego znowu jestem pewien, że jak zwykle kłamiesz?

To już twój problem.

> Założyłaś i nadal palisz w kuchni oponami pod fajerkami?

Palę drewnem.
BO LUBIĘ i BO MAM DARMOWE DREWNO.
A opony też mam - NA KONIECZNOŚĆ.

> To ty chyba wystawiałaś "baterię słoneczną" z kalkulatora za okno...
> LOL

Widzę, że zaczynasz się plątać.

> Czyli (razem):
> a) jesteś leniem i nie chce ci się ich odśnieżyć

Nie skaczę po dachach.

> b) są źle zamontowane skoro zalega na nich śnieg

Głupiś. Zalega w określonych warunkach BRAKU NASIONECZNIENIA i przy
WILGOTNOŚCI OPADU.

> c) zamontowałaś jakieś gówniane panele, nawet jak na technologię sprzed
> 20 lat

Najlepsze, firmy Paradigma, a nie chińszczyzna jak dziś montują. I działają
do dziś, 5 lat temu uzupełnione o następne (sam początek programu rządowego
,,Mój prąd", kompletny brak chetnych, więc dostalam wtedy 90% zniżki ?).

> i osobno:
> d) kłamiesz, bo nie masz pojęcia o czym piszesz, jak zwykle

To jak to było? - ,,Wydajność fv wzrasta im temperatura niższa"?
Czyli wg ciebie największa jest w strefie podbiegunowej, w czasie nocy
polarnej przy temp. -60?
LOL

> ??? ????? fiutinowska onuco.
> I nie wracaj
> Piotr

Idź sam. Będziesz miał ten sam efekt, ale szybciej i SPRAWNIEJ ?

I przeczytaj linkowaną pracę o sprawności fv. KONIECZNIE! Może wtedy
będziesz wiedział, o czym mowisz, IGNORANCIE.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

34. Data: 2023-01-01 17:38:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
> spełniła swoją rolę wyznaczoną przez właściciela przy danych warunkach.
> A w razie konieczności, nie uwierzysz, można ją modernizować,

Jasne, pewnie te najnowocześniejsze są powszechnie instalowane w strefie
nocy polarnej z najniższymi temperaturami ???
Aleś ty pop...ny ?

> ??? ????? fiutinowska onuco.
> I nie wracaj
> Piotr

Nudny jesteś, dyletancie, i głupi. Człowiek o choćby średniej inteligencji
dałby sobie szybko spokój z bezskutecznymi tego typu śpiewkami, a ty wciąż
i wciąż przy nadziei ?

PS. To jak to będzie wg ciebie z tą sprawnością/wydajnością solarów w
strefie
nocy polarnej w -60 stopni C? Jak spektakularny przewidujesz uzysk?
???

35. Data: 2023-01-02 10:50:49

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2023 o 16:49, XL pisze:

> To jak to było? - ,,Wydajność fv wzrasta im temperatura niższa"?

Tak było: sprawność paneli rośnie wraz ze spadkiem temperatury

> Czyli wg ciebie największa jest w strefie podbiegunowej, w czasie nocy
> polarnej przy temp. -60?
> LOL

Dziecko drogie, kłamiesz od zawsze i przez tyle lat nawet nie nauczyłaś
się, że aby zachować pozory, to trzeba cokolwiek przeczytać na dany temat:
https://www.otovo.pl/blog/temperatura-a-sprawnosc-pa
neli-fotowoltaicznych-2022/

"Wbrew pozorom, wysoka temperatura powietrza nie sprzyja wydajności
pracy paneli PV. Na dworze może być np. 25°C, ale na dachu w słoneczny
dzień jest to nawet 50°C. Uważa się, że średnio każdy stopień Celsjusza
w upalny dzień obniża sprawność paneli fotowoltaicznych o 0,45%.
*Im zatem niższa temperatura na zewnątrz, tym lepiej dla wydajności
produkcji energii.*
(...)
*Choć mogłoby się wydawać, że sprawność paneli fotowoltaicznych w upalne
dni będzie wyższa niż w zimie, nie jest to prawda.*
Niskie temperatury, nawet do -40°C, nie wywołują niekorzystnych efektów.
Sprawność paneli fotowoltaicznych w zimie ulega zmniejszeniu z dwóch
innych powodów niż temperatura - jest to śnieg, który przykrywa panele
PV oraz fakt, iż dni są krótsze i często (szczególnie w styczniu i w
lutym) zdecydowanie mniej promieniowania słonecznego dociera do Ziemi."

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj
Piotr

36. Data: 2023-01-02 11:02:15

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2023 o 17:38, XL pisze:

> Jasne, pewnie te najnowocześniejsze są powszechnie instalowane w strefie
> nocy polarnej z najniższymi temperaturami ???
> Aleś ty pop...ny ?

https://gadzetomania.pl/najbardziej-ekologiczna-stac
ja-polarna-na-swiecie,6703348763957377a

https://syntezaoze.pl/blog/wplyw-temperatury-na-spra
wnosc-paneli-fotowoltaicznych/

"Mylą się więc ci, którzy sądzą, że fotowoltaika wymaga ciągłego
nasłonecznienia i bardzo wysokiej temperatury - panele PV wcale nie
lubią bardzo wysokich temperatur powietrza oraz agresywnego słońca.
Istnieje więc pewien paradoks: panele fotowoltaiczne potrzebują dużo
słońca, ale niekoniecznie wysokiej temperatury powietrza.
(...)
Nowoczesne panele fotowoltaiczne są zdolne pracować efektywnie do
temperatur powietrza rzędu minus 40 stopni. Swego czasu rozważano nawet
instalację systemu fotowoltaicznego na użytek stacji antarktycznej im.
Arctowskiego, ale niestety w rejonie Zatoki Admiralicji jest *za małe
nasłonecznienie* i ostatecznie zrezygnowano z eksperymentu."

Ale wiem, że nawet tego nie dasz rady przeczytać ze zrozumieniem.

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj
Piotr

37. Data: 2023-01-02 12:49:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
> *Choć mogłoby się wydawać, że sprawność paneli fotowoltaicznych w upalne
> dni będzie wyższa niż w zimie, nie jest to prawda.*

JEST wyższa.
Poniżej wklejam ponownie to, co uważnie powycinałeś, dyletancie,
właścicielu firmy instalatorskiej robiącej głupkom jeszcze większą wodę z
mozgów lub po prostu głupku, któremu właśnie ją zrobiono i będzie siał
głupoty, aby lepiej się poczuć w stadzie:

,,(...)Sprawność przetwarzania energii promieniowania słonecznego na energię
elektryczną jako średnią miesięczną prezentuje rys. 6. Najwyższa sprawność
została osiągnięta w lipcu i wy- nosiła 4,0% natomiast najniższa w styczniu

- 1,6%. Średnioroczna sprawność systemu foto- woltaicznego z modułami
amorficznymi wyniosła 3,6%."
Str.8

ROCZNE WYNIKI POMIARU SPRAWNOŚCI AMORFICZNYCH KOLEKTORÓW FOTOWOLTAICZNYCH W
RZESZOWIE
Autor: Paweł Gil
("Rynek Energii" - sierpień 2015)

https://www.cire.pl/pliki/2/10gilartykulrynekenergii
.pdf

> [...]
> PV oraz fakt, iż dni są krótsze i często (szczególnie w styczniu i w
> lutym) zdecydowanie mniej promieniowania słonecznego dociera do Ziemi."

A co ci napisałam? I NA TYM SIĘ SKUP.

> ??? ????? fiutinowska onuco.
> I nie wracaj
> Piotr

Kiedy rozwiązanie? Bo pęczniejesz z dnia na dzień ?

38. Data: 2023-01-02 12:52:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> [...]
> Arctowskiego, ale niestety w rejonie Zatoki Admiralicji jest *za małe
> nasłonecznienie* i ostatecznie zrezygnowano z eksperymentu."

I na tym się skup.
W Polsce NAJMNIEJSZE NASŁONECZNIENIE JEST OD GRUDNIA DO STYCZNIA i dlatego
w tych mcach sprawność fv jest resztkowa.
Poniał wreszcie, jak widzę.

> Ale wiem, że nawet tego nie dasz rady przeczytać ze zrozumieniem.

Jak ty?
?

> ??? ????? fiutinowska onuco.
> I nie wracaj
> Piotr

Rodzisz?

39. Data: 2023-01-02 13:49:16

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.01.2023 o 12:52, XL pisze:

> I na tym się skup.
> W Polsce NAJMNIEJSZE NASŁONECZNIENIE JEST OD GRUDNIA DO STYCZNIA i dlatego
> w tych mcach sprawność fv jest resztkowa.
> Poniał wreszcie, jak widzę.

Nie tylko twoich paneli sprawność jest resztkowa.
Jaka właścicielka, takie panele.

Nadal nie wyjaśniłaś, po chuj zainstalowałaś te tfu... nieekologiczne
panele, skoro wolisz palić ekologicznymi oponami? Treść wytycznych od
mocodawcy na przekaz dnia nie zagrała z czynami i się wydało?
Po kiego grzyba rozpowszechniasz treści, z którymi się nie zgadzasz?
Przelewy zaczęły dochodzić?

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj
Piotr

40. Data: 2023-01-02 14:12:18

Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

On 1.01.2023 16:49, XL wrote:

> Dokładnie. Zakładała firma Paradigma Polska.

Teraz do mnie dotarło, że idiotka nie odróżnia paneli fotowoltaicznych
od solarów i jeśli ma, to te drugie właśnie.
Ale dla garkotłuka to jeden pies, jest czarne na dachu to ma
fotowoltaikę. Co za dno.

--
pzdr
Roman