Porażka drugiego imienia

1. Data: 2003-09-27 23:05:52

Temat: Porażka drugiego imienia
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

jak widać u spodu listu, używam dwóch imion. Niestety ludzie nagminnie
skracają mi to do... drugiego imienia, jakby olewali pierwsze. Jeśli ja
widzę, że ktoś nazywa się Helmut Waldemar Mamutowski, to go przedstawiam
,,To jest Helmut''. Natomiast często dostaję listy zaadresowane ,,Adam
Ś.'', ludzie mówią do mnie ,,Adam'' lub przedstawiają ,,Adam''. Jest to dla
mnie jakiś dziwny fenomen psychologiczny -- unikania pierwszego imienia,
które przecież zwyczajowo jest główne.

Co o tym sądzicie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

1. Data: 2003-09-28 01:54:54

Temat: Re: Porażka drugiego imienia
Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@v...be> szukaj wiadomości tego autora

"Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał(a) tak:
[...]
Jest to dla
> mnie jakiś dziwny fenomen psychologiczny -- unikania pierwszego imienia,
> [...]

Akurat wydawało mi się, że ludzie właśnie przedstawiają innych pierwszym
imieniem. Chyba nie spotkałem się z unikaniem pierwszego imienia. Może w
Twoim przypadku po prostu łatwiej zapada w pamięć drugie imię?
A czy to jest fenomen... nie uważam tak.

Jerzy

1. Data: 2003-09-28 08:13:43

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> (...) Co o tym sądzicie?

Żebyś robił to, co ja zwykle robię: zamiast drugiego imienia wstaw inicjał!
W Twoim wypadku będzie to wyglądać tak: "Przemysław A. Śmiejak".

Być może ludzie przyzwyczajeni są do "jednoimiennych" osób i w związku z tym
kiedy widzą dwa imiona, pierwszego "automatycznie" nie czytają, ew. traktują
je jako jakiś przedrostek (typu "Pan", "Prof.", itp.). Wzrok "łapie" w tym
przypadku to imię, które jest "bezpośrednio" związane z nazwiskiem (tzn.
stoi tuż obok), bo do tego są przyzwyczajeni.
Ale to tylko hipoteza. :-)

Rukasu

1. Data: 2003-09-28 08:16:16

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia nie 28. września 2003 03:54 ktoś podpisujący się jako
Jerzy (Dusk) napisał(a):

> Akurat wydawało mi się, że ludzie właśnie przedstawiają innych pierwszym
> imieniem.

No właśnie. A u mnie uparcie sięgają po drugie.

> Chyba nie spotkałem się z unikaniem pierwszego imienia. Może w
> Twoim przypadku po prostu łatwiej zapada w pamięć drugie imię?

Możliwe.... Ale kurcze, robią to nawet adresując kopertę w odpowiedzi na mój
list do nich, więc mają wzorzec na moim liście, po który sięgają, bo adresu
przecież nie pamiętają.

1. Data: 2003-09-28 08:45:07

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co o tym sądzicie?
>
> --
> Przemysław Adam Śmiejek

Ano to proste, panie Adamie, jakbym miał Waldemara Helmuta
Mamutowskiego, to bym go też zwał Helmut, bo prostsze, a raczej Waldi,
bo przyjemniejsze. Przemysław jest zbyt długie.

Pzdr
Paweł

1. Data: 2003-09-28 08:48:18

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tristan Alder napisał:

> Co o tym sądzicie?

Ja bym zasugerował, że to tak samo jak z Jezusem - ciężko jest
przyzwyczaić sie do używania imienia na stałe złączonego z kulturą i
jednocześnie "niepopularnego". Musisz poczekać na innych "mądrych"
rodziców, którzy ponazywają swoje dzieci Tristanem - wtedy ludzie się
przyzwyczają, zwłaszcza jak nie będą mieli do wyboru drugiego imienia.
;)

Flyer
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

1. Data: 2003-09-28 10:20:26

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia nie 28. września 2003 10:13 ktoś podpisujący się jako
Rukasu napisał(a):

> Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Żebyś robił to, co ja zwykle robię: zamiast drugiego imienia wstaw
> inicjał! W Twoim wypadku będzie to wyglądać tak: "Przemysław A. Śmiejak".

Brrr..... Koszmarnie amerykańskie i bezsensowne :-) Jakbym chciał skracać,
to bym nie używał.

> [...]
> "łapie" w tym przypadku to imię, które jest "bezpośrednio" związane z
> nazwiskiem (tzn. stoi tuż obok), bo do tego są przyzwyczajeni.

Może pisać tak: Przemysław <---Adam Śmiejek :-)

1. Data: 2003-09-28 10:22:03

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia nie 28. września 2003 10:48 ktoś podpisujący się jako
Flyer napisał(a):

> [...]
> jednocześnie "niepopularnego". Musisz poczekać na innych "mądrych"
> rodziców, którzy ponazywają swoje dzieci Tristanem -

Ja wiem, godzina wczesna rano, bo sobocie kacyk doskwiera :-)))) ale
przemyśl Waćpan jeszcze raz całokształt swojej wypowiedzi.

\/

1. Data: 2003-09-28 10:43:22

Od: "jbaskab" <j...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
A waćpan Adler, mimo wczesnej pory i chęci na smichy, nagłówki by tak nie
cytował poprawnie?
Prosze uprzejmie wybaczyć, ale własnie przeprowadzamy akcję sprzatania;)

Aska

1. Data: 2003-09-28 15:03:12

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia nie 28. września 2003 12:43 ktoś podpisujący się jako
jbaskab napisał(a):

> A waćpan Adler, mimo wczesnej pory i chęci na smichy, nagłówki by tak nie
> cytował poprawnie?

???? Przepraszam, a co źle zacytowałem? Nie rozumiem.

> Prosze uprzejmie wybaczyć, ale własnie przeprowadzamy akcję sprzatania;)

Ależ jeśli tylko Waćpanna (Waćpani) sprezycujesz zarzut, postaram się coś
zaradzić.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

Stój bo strzelam
Re: [dlugie] no a co z miloscia?
Żałoba po stracie męża /załamanie/
Depresja A nerwica depresyjna różnicowanie - HELP
iQ