Re: Pory jedzenie

From: "Yo" <j...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Pory jedzenie
Date: Wed, 30 Jul 2003 21:57:44 +0200

Witam :-)))
Krysiu, dziekuje za odzew, ale nie wiesz, czy czytam z usmieszkiem
zwatpienia, czy mozg sie lasuje przy probie zrozumienia wszystkiego co
chcesz mi szybko przekazac.
...Nie usmiecham sie. Czytam i analizuje.

"... nieodparty przymus zjedzenia czegoś słodkiego (a czasem
> czegokolwiek), możemy też przy tym czuć osłabienie, niepokój, nerwowość
itp.
> Można ją opanować tylko w jeden sensowny sposób - przerywając to błędne
koło
> samonapędzającego się cyklu nadmiaru cukru i spadku cukru we krwi =>
trzeba
> przestać DOSTARCZAĆ w pożywieniu nadmiar cukru, ..."

zadnego nieodpartego przymusu jedzenia czegos slodkiego. Nie jem slodyczy,
czekolada i cukiery mi smierdza. Jablka wybralam, bo teoretycznie zawsze
mozna je kupic, sa tanie i mam ochote jak sa KWASNE i takich raczej szukam.
Nie jestem oslabiona, ani nerwowa, nie odczuwam zadnego niepokoju czy
dyskomfortu.
Nie przypuszczam wiec, ze musze cos opanowywac i przestac dostarczac cukru -
na pewno nie mam go w nadmiarze. Tylko tyle ile zawiera sie w
nieprzetworzonych produktach spozywczych.

> Warto przyjrzeć się tabelom produktów spożywczych i sprawdzić, gdzie
> węglowodanów
> jest najwięcej i zacząć je jeść świadomie.

Wydaje mi sie, ze - jesli chodzi o dobor produktow, ktore przetwarzam, badz
jem - robie to swiadomie. Owszem, powiesz, ze jestem totalnym laikiem i
wpadam w manie samouwielbienia. :-P
Nie jest tak. Jestem alergikiem i to powaznym i MUSZE patrzec na to co jem.
Wiec - sila rzeczy - orientuje sie, czy jem weglowodany, czy nie i kiedy to
robie.
Natomiast na pewno moja swiadomosc zawodzi (a do glosu dochodzi ten "moj"
odruch psa Pawlowa), gdy dochodzimy do por, w ktorych jem.

> Wtedy Twój odruch Pawłowa się uspokoi....

Niestety, odruch nie zniknie, gdy zaczne wciagac tluste miecho. Pomijam
sprawy alergii, ale ja po tlustym jedyny odruch jaki obserwuje u siebie to -
wymiotny.
I nie chcialabym aby rozgorzala tu polemika o jedzeniu i cud-dietach badz
sposobach jedzenia.
Od malenkiego dziecka nie moge jesc tlustego miecha i wedlin, a jedyne
tluszcze to sery (zolte, plesniowe), majonezy, czy salatki warzywno-miesne z
duza iloscia majonezu.

> Ale te węglowodany trzeba zastąpić innym żródłem energii.

Jakim? Nie zrezygnuje z chudego miesa, warzyw i owocow. Dobrze sie czuje
jedzac wlasnie takie rzeczy i... tylko owoce mnie nie uczulaja.

Świat już dostał histerii na punkcie
> cholesterolu,
> zrównując go niemal z trucizną.

Nie dostaje histerii, kicham na cholesterol. Jajka lubie i jem tyle ile
tylko mi wolno. Nie przepuszcze nawet okruszkowi. Ale, niestety, nie wolno
mi ich tyle jesc ile bym chciala.

> Tak... wiem, cukrojadów na sam widok słów 'tłuszcz zwierzęcy' już mdli...
> ;)
> naturalny odruch organizmu odrzucenia jednego z tych źródeł energii, bo w
> diecie
> CUKRU nie należy mieszać z TŁUSZCZEM w podobnych proporcjach. Jak jedno
jest
> podstawą diety, to drugiego musi być w diecie mało. Jeśli jest inaczej -
> i efekty są
> nieprzyjemne.

Jeszcze raz powtarzam. Nie jem slodyczy. WCALE. niczego nie slodze (od
malenkiego dziecka nie slodzilam i nie cierpialam czekolady). Cukier
spozywam tylko i wylacznie w warzywach i owocach - jest on tam przeciez. Tak
samo jak tluszcz, tez znajdujacy sie w produktach, ktore nie sa tluszczami.

> Ja jestem od 5-ciu lat na diecie wysokotłuszczowej/niskowęglowodanowej

Ja nie jestem na zadnej diecie. Dobieram jedzonka patrzac na liste tego co
mi wolno, a czego nie wolno jesc. Zainteresowalam sie grupa i czytam
wszystko co tu napiszecie ze wzgledu wlasnie na alergie i na leki jakie od
jakiegos czasu biore. Po sterydach sie tyje, a ja chce tego uniknac... Wiec
czytam jak sobie radzicie i probuje sie nauczyc paru rzeczy.
Przemawia do mnie ide nie laczenia wszystkiego w jeden konglomerat, bo
wychodzi z tego kaszana i nam to szkodzi.
I szczerze mowiac, gdyby nie Iwonka - problem tego obzarstwa noca, a
niemoznosc przelamania sie i jedzenia rano - to pewnie dlugo jeszcze nie
zaczelabym sie odzywac. Ale ... skoro Iwonka zapytala, to zaczynam drazyc
temat glebiej. Pewnie wierze, ze w jakis sposob nam pomozecie - wy stali
bywalcy i experci w zywieniu. Bo system, a raczej czas, mojego odzywiania
sie jest fatalny i przyznaje, iz potrzebuje pomocy. Wiec pytam. I prosze.

(161 cm/53-54 kg) zwłaszcza, że nie uprawiam żadnych sportów

Ja mam 160 cm wzrostu i waze 50 kg (i nie jestem nastolatka, dla ktorej
niedosciglym bostwem jest anorktyczka). I tez nie uprawiam zadnych sportow,
ani niczego w domu nie cwicze.

> P.S. Wiem..., niewiele widzisz sensu w tym, co tu przeczytałaś. Nie
> przejmuj się.

Nie przejmuje sie. A Ty, Krysiu, nie mysl za mnie. Nie wypowiadam sie, bo
analizuje to co powiedzialas. Skoro Ty dobrze czujesz sie zyjac z ta dieta,
nie chorujesz, masz dobre samopoczucie to widze w tym sens. Nie dla
wszystkich jednak jeden sposob bedzie tak samo dobry. Ja wiem, ze na pewno
nie moge sie tak odzywiac jak Ty. Bylabym ciezko chora, naprawde.

Pozdrawiam Cie serdecznie - Yo