Re: Posag konieczny ! ?

Data: 2003-01-28 06:44:03
Temat: Re: Posag konieczny ! ?
Od: "jk" <j...@o...pl>

Użytkownik "anka" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
news:b14fp1$jka$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Witam
> Mam pytanie.. Jak wielkie znaczenie ma dla nas otrzymany od rodziców
'posag'

Trudno jest doradzać komuś, kogo sytuację zna się tylko z kilku słów opisu.
Ja mogę tylko opowiedzieć o własnych doświadczeniach.

Już przed ślubem zdecydowaliśmy, że w żadnym wypadku nie zamieszkamy z
rodzicami któregokolwiek z nas. Nie z jakichkolwiek negatywnych powodów,
nawet przeciwnie - w związku z ich swego rodzaju "nadopiekuńczością".
Przychylili by nam nieba i nie chcieliśmy, żeby to niebo nas przygniotło.

Nie wnikając w szczegóły - dużo wcześniej zaczęliśmy poszukiwania, najpierw
lokalu komunalnego, a gdy okazało sie, że jesteśmy na dwutysięcznymktórymś
miejscu na liście - mieszkania do wynajęcia. Udało się - w nienajgorszym
miejscu, nie najdrożej.

Do tej pory - po wielu latach wspólnego życia (i spotykania się z naszymi
rodzicami) - uważamy to za wielki, dobry krok. Pewnie dla ludzi, którzy mają
problemy rodzinne zabrzmi to niezrozumiale, ale naprawdę miłością można
kogoś "zadusić". My tego uniknęliśmy.

Były też mniej jasne strony. Właśnie finansowe. Płacąc opłaty za cudze
mieszkanie mieliśmy ograniczone możliwości uskładania czegoś na własne. Po
dwóch latach właścicielka mieszkania niemal z dnia na dzień z powodu
"sytuacji w jej rodzinie" wymówiła nam najem. Jako że planowaliśmy zmiany
(choć nie tak szybko) z odłożonych pieniędzy + premia z książeczki
mieszkaniowej (i tu chwała rodzicom) + pożyczki od kilku znajomych -
kupiliśmy własne małe mieszkanko. I spłacaliśmy je latami. Ale było.

> Mam faceta z którym sobie jakoś poradzę i już za kilka miesięcy możliwe że
> znajdziemy swój kąt i pieniądze na wszystko;
> Mam ochotę wynieść się daleko z moim chłopakiem, ale nie mam gdzie, nie
mam za co ... a do tego dochodzą studia.
> Co myślicie o wielkim sercu mojej matki i dążeniu do celu po trupach - nie
> dbając o zdrowie i psychikę swoją, moją jak i mojej przyszłej rodziny ?
> Co robić ? Wynieść się jak najszybciej i najdalej mając spokojne życie ?
Czy być blisko matki która chce dla mnie jak najlepiej ?

Jak już pisałem trudno oceniać czyjąś sytuację i doradzać, ale myślę, że
trzeba znaleźć "złoty środek". Wydaje mi się, że (jeżeli rzeczywiście
wiążecie ze sobą swoją przyszłość) - dobrym rozwiązaniem byłoby
wyprowadzenie się. Ale w takie miejsce i taki sposób, żeby uświadomić twojej
matce, że dajecie sobie radę. Nie znam sytuacji w waszej okolicy, ale może
mieszkanie komunalne? Są zwykle tanie w utrzymaniu, choć często do remontu.
I byłoby to niejako wasze "własne" (choć nie własnościowe). Nie polecam
wynajmu, marnuje się pieniądze na kogoś innego.

A matka? Kochajce matki takie właśnie są. Odejmą sobie od ust dla swoich
dzieci. I żadne mediacje tu (moim zdaniem) nie pomogą.
Natomiast zupełnie innym problemem, są stosunki matka-ojciec w waszej
rodzinie. Tu niestety nie podejmuję się ani oceny, ani rady.

Trzymaj się.

jk