Postnie!

101. Data: 2016-03-30 22:11:59

Temat: Re: Postnie!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2016 14:10:54 -0500, Pszemol napisał(a):

> Cos podejrzanie zwlekasz z autopoprawkami...
> Czyzbys tym razem bledu nie widziała? :-)

Nie robię błędów językowych ani ortograficznych - poprawiam więc tylko
literówki, błędy redakcyjne, uzupełniam niedopowiedzenia itp. Ale proszę
bardzo, wskaż, co TY uważasz za błąd.

> Ogarnij się... Nie mówiliśmy o stosunku do wiary w Boga

Mówiliśmy własnie o nim - z czego Ty akurat sprawy sobie ni zdajesz ,z bo
nie znasz podstawowych kanonów tej wiary. Znaczy - taki laicki baran z
Ciebie.

> tylko o stosunku do
> niedzielnego tuptania posłusznie do kościółka...

Ogarnij się - co Tobie do czyjegoś "tuptania"? Czy ktokolwiek wtrąca się,
dokąd Ty tuptasz posłusznie i jak często?

102. Data: 2016-03-30 22:36:02

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Nie robię błędów językowych

Zdefiniuj zatem co to znaczy, ze "statystyki" (liczba mnoga) "były
niższe"...

Deklarowałaś kiedyś, że byłaś nauczycielką w szkole... Czy zgaduję
prawidłowo, że nie uczyłaś j. polskiego?

> Mówiliśmy własnie o nim - z czego Ty akurat sprawy sobie ni zdajesz ,z bo
> nie znasz podstawowych kanonów tej wiary. Znaczy - taki laicki baran z
> Ciebie.

Nie, mowilismy wyłacznie o chodzeniu do kosciola - z wiara w boga ma to
niewiele wspolnego... Tak samo zreszta jak przestrzeganie postu takiego czy
innego.

A owieczki i baranki boże to wyłącznie Wasza domena pieszczotliwości jakimi
się wzajemnie nazywacie... :-)

> Ogarnij się - co Tobie do czyjegoś "tuptania"? Czy ktokolwiek wtrąca się,
> dokąd Ty tuptasz posłusznie i jak często?

A czemu Ty sie wtracasz miedzy wódke i zakąskę?

103. Data: 2016-03-30 22:56:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2016 15:36:02 -0500, Pszemol napisał(a):

> Zdefiniuj zatem co to znaczy, ze "statystyki" (liczba mnoga) "były
> niższe"...

"To" już zostało dawno "zdefiniowane" i ludzie oświeceni włączają "to" do
swego zasobu słownego, np. :
https://dobryslownik.pl/slowo/statystyka/53336/4/

> Deklarowałaś kiedyś, że byłaś nauczycielką w szkole... Czy zgaduję
> prawidłowo, że nie uczyłaś j. polskiego?

Uczyłam matematyki - ale zdarzało się, że TAKŻE polskiego. Uczyłam też
fizyki, historii, biologii, geografii, rosyjskiego, niemieckiego, chemii,
muzyki, gry na skrzypcach, plastyki. I to z powodzeniem. Tylko w-f nie
miałam przyjemności uczyć, nie podjęłam się tego ryzyka z uwagi na
odpowiedzialność za ew. wypadki.
Czy zgaduję prawidłowo, że gdybyś TY był nauczycielem, to dałbyś radę uczyć
zaledwie jednego przedmiotu, z pozostałych będąc tzw nogą?
> [...]

> niewiele wspolnego... Tak samo zreszta jak przestrzeganie postu takiego czy

Ależ tylko dla ciebie może tak być, ponieważ nie wiesz, o czym mówisz.

> A owieczki i baranki boże to wyłącznie Wasza domena pieszczotliwości jakimi
> się wzajemnie nazywacie... :-)

Tak, osiołku.

> A czemu Ty sie wtracasz miedzy wódke i zakąskę?

Między??? - tu akurat jestem jedną z nich i dlatego mam prawo odpowiedzieć
na Twoją krytykę MOJEGO stosunku do wiary.

104. Data: 2016-03-30 23:16:02

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> "To" już zostało dawno "zdefiniowane" i ludzie oświeceni włączają "to" do
> swego zasobu słownego, np. :
> https://dobryslownik.pl/slowo/statystyka/53336/4/

Nie ma tam nic o wyższych ani niższych statystykach :-)

105. Data: 2016-03-31 04:26:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-30 o 11:08, Ikselka pisze:

> Trzeba było podejść i poprosić, żeby odczytał odpowiedni fragment, w którym
> to jest napisane 33333-]

Oczywiście to nie ksiądz zabijał. Ksiądz tylko czytal ewangelię.
Wszystko zaczęło sie we mnie gotować.
Nam każą pościć, a zabijali święte zwierzątka. Coś to jest wszystko
popieprzone.

--
animka

106. Data: 2016-03-31 05:05:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Oczywiście to nie ksiądz zabijał. Ksiądz tylko czytal ewangelię.
> Wszystko zaczęło sie we mnie gotować.

Gotowanie jest bardzo dobrym tematem na tę grupę.

> Nam każą pościć, a zabijali święte zwierzątka. Coś to jest wszystko
> popieprzone.

Z przypraw wymienianych w Biblii wyliczyć można kolendrę, czarnuszkę,
szafran, koper i kmin. Także migdały i cynamon. No i gorczyca też
jest oczywiście biblijna. Na temat pieprzenia nic tam nie ma. A już
osobliwie pieprzenia baranków ofiarnych.

Jarek

--
Do pierwszego baranka dodasz dziesiątą część efy najczystszej mąki,
zaprawionej czwartą częścią hinu wyciśniętej oliwy, a jako ofiarę

107. Data: 2016-03-31 08:59:44

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-31 o 04:26, Animka pisze:
> Oczywiście to nie ksiądz zabijał. Ksiądz tylko czytal ewangelię.
> Wszystko zaczęło sie we mnie gotować.
> Nam każą pościć, a zabijali święte zwierzątka. Coś to jest wszystko
> popieprzone.

Nie tylko zwierzątka, ptaszki też (białe synogarlice na ten przykład).
I na południu Europy zwyczaj ten pozostał do dzisiaj. Co roku przed
Wielkanocą jadą TIR-y z Polski (i nie tylko) wypełnione po brzegi
młodymi jagniątkami na paschalny obiad... A górale ino dudki liczą i
czekają ileż to na przyszły rok kupią jagniątek.
pozdr
Stefan

108. Data: 2016-03-31 11:00:36

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 19:37, Ikselka pisze:
> [...]
ego

> A to jest BARDZO istotne?
> 3-)

Tak, jeżeli post dzielimy na rodzaje to ma znaczenie. Chciałbym w ten
sposób choćby w przybliżeniu określić czas gdy moi przodkowie zaczęli
przestrzegać zasad postu, a kiedy się to zmieniło. Bo takie
zakwalifikowanie bobrzego ogona jako ryby może świadczyć o tym że wtedy
jeszcze obowiązywał tylko jeden rodzaj poszczenia. Taki w którym można
jeść tylko "dozwolone" produkty.

109. Data: 2016-03-31 11:01:49

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 20:32, Ikselka pisze:

> A tu...
> http://wyrobydomowe.blox.pl/2016/02/Pieczony-ogon-bo
bra.html
> :-)

Nawet wygląda na rybę.. przypomina dużego lina;-)

110. Data: 2016-03-31 13:40:47

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-31 o 08:59, stefan pisze:

> [...]
> młodymi jagniątkami na paschalny obiad... A górale ino dudki liczą i
> czekają ileż to na przyszły rok kupią jagniątek.

Czyli to księża teraz żrą te jagniątka.

--
animka

Re: Pomysł na dorsza...