Re: Posze o pomoc - ulga budowlana

Data: 2002-10-15 11:31:39
Temat: Re: Posze o pomoc - ulga budowlana
Od: "Pajacyk" <l...@w...pl>

> Sytuacja wyglada tak:
> mieszkam i jestem zameldowany w mieszkaniu A.
> Przed miesiacem kupilem mieszkanie B (tytul wlasnosci).
> Chce skorzystac z malej ulgi budowlanej i wymienic
> okna i kuchenke gazowa do mieszkania B.

Art. 27a. pdof pkt. 1. 1) poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe,
przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu
prawnego lokalu mieszkalnego

więc wystarczy ci akt notarialny bądź np. przydział ze spółdzielni
mieszkaniowej lub umowa najmu, meldunek nie jest potrzebny

> Rachunek .....

Art. 27a. pdof pkt. 6.Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala
się na podstawie ...... faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika
podatku od towarów i
usług nie korzystającego ze zwolnienia z tego podatku

> Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
> z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
> zameldowany) czy z adresem mieszkania B
> (czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

Zgodnie z art. 35 ustawy o VAT na fakturze podaje się adres sprzedawcy, więc
teoretycznie można by podać albo A albo B. Jednakże polskie przepisy
meldunkowe, z tego co mi wiadomo, odnosi się do adresu zameldowania jako
adresu zamieszkania (nieznane w innych krajach) trzymałbym się raczej adresu
A na fakturach.

Pamiętaj o wyższym limicie ulgi w związku z zakupem kuchenki. A jak ci
zabraknie limitu, to zaczekaj z częścią zakupów do przyszłego roku, będzie
nowa ulga.

Jacek