Potrzebna krew - c.d.

1. Data: 2001-12-11 14:19:59

Temat: Potrzebna krew - c.d.
Od: "Pawel Schmidt" <a...@k...neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

W chwili obecnej, dzieki dużemu odzewowi ludzi z całej Polski krew dla
dziecka jest zabezpieczona. Ponieważ musi być ona podawana w
dość krótkim odstępie czasu od pobrania, więc w chwili obecnej (w tym
tygodniu), dodatkowa krew nie jest potrzebna.
Może się jednak zdarzyć sytuacja, że krew będzie bardzo potrzebna nieomalże
z dnia na dzień. Proszę osoby, które ewentualnie mogłyby w takiej sytuacji
pomóc dziecku o kontakt.
Dziękuje wszystkim za odzew.
Bardzo dziekuję w imieniu dziecka i rodziców

Pozdrawiam

Paweł

2. Data: 2001-12-11 15:23:55

Temat: Re: Potrzebna krew - c.d.
Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka grupa krwi ?

--
ostry

3. Data: 2001-12-11 15:24:47

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpik kostny - zastanawiam się czy nie zostać dawcą - gdzie można to
załatwić, czy wynikają z tego jakieś zagrożenia ?

--
ostry

4. Data: 2001-12-11 15:31:33

Od: "Pawel Schmidt" <a...@k...neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

"Ostry" <M...@e...com.pl> wrote in message
> Jaka grupa krwi ?

BRh+. Chodzi o płytki krwi, nie o szpik.
Jesli ktoś mógłby pomóc dziecku, proszę o kontakt na priv, podam wszystkie
dane.

Dziękuję.

Paweł

5. Data: 2001-12-11 17:47:07

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ostry" <M...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Szpik kostny - zastanawiam się czy nie zostać dawcą - gdzie można to
> załatwić, czy wynikają z tego jakieś zagrożenia ?
>
> ostry

Sporo można przeczytać na stronach Fundacji Urszuli Jaworskiej -
http://www.fundacjauj.pl/
Też sie zastanawiam nad złgoszeniem się jako potencjalny dawca - tylko jakoś
odwagi mi brakuje - zupełnie nie wiem dlaczego:-(

Pozdrawiam
Monika

6. Data: 2001-12-11 17:53:59

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monique wrote:

> [...]
> Też sie zastanawiam nad złgoszeniem się jako potencjalny dawca - tylko jakoś
> odwagi mi brakuje - zupełnie nie wiem dlaczego:-(

W jakim sposob sie pobiera ten szpik z kosci i jakie sa zagrozenia
i jak dlugo trwa odbudowanie ilosci szpiku do poziomu normy ?

7. Data: 2001-12-11 17:55:39

Temat: Mammografia nieskuteczna
Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

Zadziwil mnie ostatnio artykul z "Forum":

""New York Times" gazeta przytacza opublikowane niedawno w fachowym piśmie
medycznym "Lancet" wyniki długotrwałych studiów porównawczych nad grupami
kobiet, które poddawały się i nie poddawały regularnej mammografii. Okazuje
się, że różnica w liczbie zgonów na raka piersi i w liczbie
przeprowadzonych zabiegów usunięcia piersi jest statystycznie nieistotna.
Stawia to pod znakiem zapytania dotychczas obowązującą teorię, jakoby
wczesne wykrycie guza na etapie kiedy jest jeszcze zbyt mały, żeby wyczyć go
pod palcami, było decydujące dla zdrowia pacjentki."

Ciekawe, jak sie teraz do tego ustosunkuja nasze narodowe programy zdrowia,
jesli te doniesienia beda sie dalej potwierdzaly.

Piotr

8. Data: 2001-12-11 18:04:28

Temat: Re: Mammografia nieskuteczna
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> [...]
>
> Ciekawe, jak sie teraz do tego ustosunkuja nasze narodowe programy zdrowia,
> jesli te doniesienia beda sie dalej potwierdzaly.

Z tego artykulu chyba wynika, ze male guzy rosna szybko, szybciej niz
cykl badan
i mozliwe ze samo badanie moze statystycznie nie jest bez znaczenia dla
rozwoju guzow.
To jest chyba nadal Rtg.
Czy nie mozna zastapic rtg piersi usg piersi ?

9. Data: 2001-12-12 08:34:14

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, jak sie teraz do tego ustosunkuja nasze narodowe programy
> zdrowia, jesli te doniesienia beda sie dalej potwierdzaly.

IMHO sprawa wygląda tak, że w krajach gdzie raka sutka się wykrywa na ogół
wcześnie, stosowanie przesiewu wykrywa głównie małę, ale też mało
agresywne, dobrze rokujące postaci raka. Wczesne wykrycie postaci wysoce
agresywnych, szybko rosnących jest trudniejsze. Z tego wynika ograniczony
wpływ badań przesiewowych na poprawę przeżywalności.
W Najjaśniejszej III Rzeczpospolitej śmiertelność z powodu raka sutka dalej
jest duża, a guzy częściej duże niż małe (chociaż tych małych mamy coraz
więcej). Moim zdaniem Polki z badań przesiewowych mogą tylko skorzystać.
Ale naturalnie polityka zdrowotna Państwa Polskiego oraz Chorych Kas
dostosuje się natychmiast do najnowszych tryndów w medycynie, i pewnie
rychło się z przesiewu wycofają.
Dodam, że niestety artykułu w Lancecie nie czytałem, natomiast przemyślenia
opieram na innych źródłach pisanych, oraz tym co na kursach (~kródkich
WKPb) słyszałem.
----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

10. Data: 2001-12-13 07:08:17

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BRh+. Chodzi o płytki krwi, nie o szpik.

Zdaje się, że taką mam ale będę musiał jeszcze raz zbadać

Spodziectwo - operacja
kinezyterapia+test Lovetta
Astma (?) i dziecko
Afobam czy lorafen