Re: Powitanie. Zwyczaje ogrodowe noworoczne.

Data: 2007-01-01 19:16:25
Temat: Re: Powitanie. Zwyczaje ogrodowe noworoczne.
Od: "Jagoda" <b...@g...pl>

Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:20070101110110.4560702c.zostawBEZSPAMU@op.pl...
Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy. Mam na imię Marcin. :)

Podobno w dzień Nowego Roku trzeba odwiedzić swój ogród czy działkę wtedy
będą dobre plony. Czy znacie inne podobne zwyczaje i wierzenia związane z
ogrodami, działkami i Nowym Rokiem ?
Pozdrawiam
Marcin :)

U nas zawsze w Nowy Rok jest sadzenie "choinki" na Woli .
Ubierana tuż przed Wigilią, żeby za dlugo nie stala w cieple.
Choć pogoda nie zawsze jest tak łaskawa jak dzisiaj, to zawsze drzewka
przeżywają.
Wyjątek stanowiła ubiegłoroczna, kupiona w donicy z ziemią ale bez korzeni.
Co roku też, robimy amnestię karpiom. Zamiast na stół wpuszczamy do stawu.
W tym roku trzy sztuki umęczone w ciasnych pojemnikach, machnęły ogonkiem w
podzięce za wolność.
To taki nasz zwyczaj a niedlugo bede mogla powiedzieć że tradycja.
Pozdrawiam - Jagoda