Praktyczne zrodlo witaminy C dla leniwych

11. Data: 2006-02-27 12:27:13

Temat: Re: Praktyczne zrodlo witaminy C dla leniwych
Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik murek napisał:

> a jednak:

[cut]
> (...) Dowodzą one, iż preparaty wielowitaminowe nie obniżają w
> znaczący sposób ryzyka chorób serca.
[cut]
> W rozwoju chorób serca bardzo dużą rolę odgrywają wolne rodniki.
> Powstała nawet hipoteza, że niszczące wolne rodniki witaminy, które
> działają przeciwutleniająco (przede wszystkim witamina E, A i C),
> spożywane w postaci tabletek, mogą tym chorobom zapobiegać. Opisana
> jednak przez naukowców analiza wykazała, że uzupełnianie diety tylko
> preparatami wielowitaminowymi nie odgrywa znaczącej roli w prewencji,
> ani w leczeniu chorób układu krążenia.
> "

No i co "jednak" ? Czy z tego arta wychodzi, ze napisalem nieprawde w
powyzszym (na poczatku posta) zdaniu?

> [...]
>
> Okazało się, że u osób, w których diecie było najwięcej witaminy C,
> pojawiało się zdecydowanie większe ryzyko wystąpienia chorób związanych
> z miażdżycą. Choroba niedokrwienna serca występowała prawie 2 razy
> częściej, a zawał serca 2,6 razy częściej.
>
> Dokładniejsza analiza zebranych informacji wykazała, że ,,przyczyną"
> zwiększonego ryzyka były jedynie duże dawki witaminy C (powyżej 300mg/d)
> spożywane w postaci suplementów. Nie zaobserwowano wzrostu ryzyka
> wystąpienia chorób serca u osób spożywających duże ilości tej witaminy z

Pytanie zasadnicze: Po co osobie ktora nic nie robi, taka dawka (300
mg/dzien) witaminy C?
Ja przyjmuje czasami po 1500-2500 mg witaminy C, ale tylko przed bardzo
ciezkim treningiem, albo zawodami. Bo zwykle przed treningiem
(oczywiscie nie zawsze) przyjmuje 1000 mg wit. C laczac z odpowiednimi
preparatami i innymi skladnikami dla lepszego wchlaniania.

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr

12. Data: 2006-02-27 12:40:57

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip KK wrote:

> [cut]

> [cut]

> No i co "jednak" ? Czy z tego arta wychodzi, ze napisalem nieprawde w
> powyzszym (na poczatku posta) zdaniu?

Ty napisałeś "...tabletki o przedłużonym działaniu..." - a ja napisałem
że tabletki są do niczego...

> [...]
> (oczywiscie nie zawsze) przyjmuje 1000 mg wit. C laczac z odpowiednimi
> preparatami i innymi skladnikami dla lepszego wchlaniania.

tabletki są do niczego... - o tym była mowa, nie o ilości witaminy C i
zapotrzebowania na nią

pzdr
murek

13. Data: 2006-02-27 15:54:41

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik murek napisał:

> Ty napisałeś "...tabletki o przedłużonym działaniu..." - a ja napisałem
> że tabletki są do niczego...

ALe nie uzasadniles, w cytowanym przez CIebie art. nie ma nic nt temat.

> tabletki są do niczego... - o tym była mowa, nie o ilości witaminy C i
> zapotrzebowania na nią

Gdyby tabletki byly do niczego, by nie bylo postepow na treningu.

14. Data: 2006-02-27 20:41:28

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip KK wrote:

> ALe nie uzasadniles, w cytowanym przez CIebie art. nie ma nic nt temat.

dla mnie uzasadnieniem są wyniki badań, które opisałem...

> Gdyby tabletki byly do niczego, by nie bylo postepow na treningu.

zacytuje Ciebie:
"

15. Data: 2006-02-28 02:48:10

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik murek napisał:

[cut]

Sluchaj, przeczytaj sobie na spokojnie jeszcze raz caly watek. Bo sie
tak zakreciles, ze az mi sie nie chce tego odkrecac.

--

tłuszcz na biodrach
za mało kalorii?
mało ruchu