Praktyczne zrodlo witaminy C dla leniwych

1. Data: 2006-02-09 15:30:29

Temat: Praktyczne zrodlo witaminy C dla leniwych
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie polecacie najlepsze zrodlo witaminy C dla leniwych, to znaczy takich
ktorzy odzywiaja sie sami czyli byle jak i nie gotuja obiadow bo nie maja
kiedy.
Potrzebuje cos co nie zapycha zoladka , jest male trwale i zawiera duzo
witaminy C.
(oprocz tabletek , ktore spelniala wszystkie te wymagania)
Moze jakis dzem z dzikiej rozy?
Moze ktos z tzw. Optymalnych by cos doradzil.
A wlasnie cos ostatnio ta grupa jakby zasnela, nuda straszna, nie widze
zadnych optymalnych
ani czrnychjankow, co sie stalo?

--
Arek

2. Data: 2006-02-09 16:10:22

Temat: Re: Praktyczne zrodlo witaminy C dla leniwych
Od: " Gugu" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Moze ktos z tzw. Optymalnych by cos doradzil.
> A wlasnie cos ostatnio ta grupa jakby zasnela, nuda straszna, nie widze

Wiesz......moze i bym ci cos polecil, ale mi sie jakos dzis nic nie chce.....
Nuda....zieeeeeeeeeeeeeew.........Hmmm...

Gugu

3. Data: 2006-02-09 16:15:40

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik * Gugu* pisze:

> Wiesz......moze i bym ci cos polecil, ale mi sie jakos dzis nic nie chce.....
> Nuda....zieeeeeeeeeeeeeew.........Hmmm...
Lenistwo to najbardziej czasochłonna przywara jaką znam ;-)

--
"(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

4. Data: 2006-02-09 18:02:05

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kiedy.
> Potrzebuje cos co nie zapycha zoladka , jest male trwale i zawiera duzo

Zielona pietruszka,

> Moze jakis dzem z dzikiej rozy?

Bardzo dobry pomysł, tylko lepiej żeby była to niskosłodzona konfitura, jesli w
ogóle coś takiego ktoś produkuje. A może też być w postaci suszu.
czarna porzeczka, truskawki, koper, chrzan, rzeżucha, papryka. I znacznie mniej
owoce cytrusowe (jedna papryka pokrywa dzienne zapotrzebowanie).
Ważna ciekawostka - wit. C ma wpływ na męską płodność.

> Moze ktos z tzw. Optymalnych by cos doradzil.
> A wlasnie cos ostatnio ta grupa jakby zasnela, nuda straszna, nie widze
> zadnych optymalnych
> ani czrnychjankow, co sie stalo?

Pewnie siłownia tak go wyczerpuje, że już nie ma ani czasu ani siły naciskać
klawiszy... ;)

Krystyna

5. Data: 2006-02-21 09:31:16

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jakie polecacie najlepsze zrodlo witaminy C dla leniwych
kiwi
sok z 6 cytryn
kapusta kiszona/sok
zielona pietruszka
żurawina
czarna porzeczka

6. Data: 2006-02-21 09:47:06

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beatka napisał:

> kiwi

Owoce cytrusowe

> sok z 6 cytryn

a z 5 cytryn juz nie? :D

> kapusta kiszona/sok

kalafior, pomidory

> zielona pietruszka

zielone i lisciaste warzywa

> żurawina

ziemniaki

> czarna porzeczka

papryka
jagody

Cos od siebie dodam.. Poniewaz wit C jest bardzo szybko wydalana, okolo
1-2 godzin po spozyciu, nalezy przyjmowac tabletki o przedluzonym
dzialaniu, tak aby mozna bylo utrzymywac staly wysoki poziom tej
witaminy we krwi. I pamietajmy, ze zjedzona (ustalona) dzienna dawka
(zapotrzebowania) w mg wcale nie oznacza ze tyle wchloniemy.
Jesli ktos dodatkowo przyjmuje aspiryne, polopiryne, to polecam
zwiekszyc dawke wit C, gdyz te srodki kilkakrotnie zwiekszaja wydalanie
wit. C. I z tym zawsze mam problem w suplementacji przedtreningowej.

--
Pozdrawiam - Filip
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - ELF EVOLUTION SXR 5W30

7. Data: 2006-02-21 20:27:10

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip KK" <k...@x...pl> napisał w wiadomości
> Poniewaz wit C jest bardzo szybko wydalana, okolo
> 1-2 godzin po spozyciu, nalezy przyjmowac tabletki o przedluzonym
> dzialaniu, tak aby mozna bylo utrzymywac staly wysoki poziom tej
> witaminy we krwi.

To bzdura, już od dawna wiadomo, ze witaminy w tabletkach moża sobie o kant
własnej dupy potłuc. "Dożywiając się" witaminami w tabsach, mozna sobie
nawet zrobić "kuku" - jeśli się przedobrzy. Cieszą się tylko farmaceuci, bo
oni zarabiają na naiwniakach, co myślą, że są w stanie uzupełnić niedobory
witamin syntetycznymi środkami.
A te tabletki o przedłużonym działaniu to w ogóle gdzie mozna kupić? "Cuś"
takiego istnieje w ogóle? No coments....

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2006-02-22 05:17:30

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Akulka napisał:

> To bzdura, już od dawna wiadomo, ze witaminy w tabletkach moża sobie o kant
> własnej dupy potłuc.

Cos takiego? Piszesz to z wlasnego doswiadczenia? Czy "bo gdzies tam
uslyszalam przez 5 ucho" ?

> "Dożywiając się" witaminami w tabsach, mozna sobie
> nawet zrobić "kuku" - jeśli się przedobrzy.

Ze wszystkim mozna sobie zrobic "kuku" jesli sie przedobrzy!

> A te tabletki o przedłużonym działaniu to w ogóle gdzie mozna kupić?

Co to za pytanie? W aptece.

> "Cuś"
> takiego istnieje w ogóle? No coments....

Oczywiscie, ze istnieje! Jesli napisalem, to z kosmosu sobie to wzialem?
Np. CTB - o przedluzonym dzialaniu. W jednej kapsulce jest 1000 mg wit.
C. Widzialas kiedykolwiek analize HPLC? Jak wyglada uwalnianie
lopatkowe? Sorry, ale jesli nie posiadasz wiedzy chocby minimalnej, to
nie wypowiadaj sie. A to co uslyszysz przez 5 ucho na bazarze pozostaw
dla siebie.

9. Data: 2006-02-22 10:42:00

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip KK wrote:

> Cos takiego? Piszesz to z wlasnego doswiadczenia? Czy "bo gdzies tam
> uslyszalam przez 5 ucho" ?

a jednak:

"
Naukowcy z Amerykańskiego Stowarzyszenia Chorób Serca opublikowali, na
łamach pisma ,,Circulation", wyniki badań przeprowadzonych w latach 1994
- 2004. Dowodzą one, iż preparaty wielowitaminowe nie obniżają w
znaczący sposób ryzyka chorób serca. Efekt taki można natomiast
zaobserwować po odpowiednio skomponowanej diecie.

W rozwoju chorób serca bardzo dużą rolę odgrywają wolne rodniki.
Powstała nawet hipoteza, że niszczące wolne rodniki witaminy, które
działają przeciwutleniająco (przede wszystkim witamina E, A i C),
spożywane w postaci tabletek, mogą tym chorobom zapobiegać. Opisana
jednak przez naukowców analiza wykazała, że uzupełnianie diety tylko
preparatami wielowitaminowymi nie odgrywa znaczącej roli w prewencji,
ani w leczeniu chorób układu krążenia.
"

więcej: http://www.jedzdobrze.pl/index.php?dzial=13&id=90

> Ze wszystkim mozna sobie zrobic "kuku" jesli sie przedobrzy!

i jeszcze jedno o szkodliwości witamin w postaci suplementów:

"
Naukowcy m.in. ze Stanów Zjednoczonych i Korei przeprowadzili badania
nad wpływem dużych dawek witaminy C na rozwój miażdżycy. W obserwacjach,
które trwały 15 lat, wzięło udział prawie 2000 kobiet chorych na cukrzycę.

Okazało się, że u osób, w których diecie było najwięcej witaminy C,
pojawiało się zdecydowanie większe ryzyko wystąpienia chorób związanych
z miażdżycą. Choroba niedokrwienna serca występowała prawie 2 razy
częściej, a zawał serca 2,6 razy częściej.

Dokładniejsza analiza zebranych informacji wykazała, że ,,przyczyną"
zwiększonego ryzyka były jedynie duże dawki witaminy C (powyżej 300mg/d)
spożywane w postaci suplementów. Nie zaobserwowano wzrostu ryzyka
wystąpienia chorób serca u osób spożywających duże ilości tej witaminy z
produktów naturalnych.
"

więcej: http://www.jedzdobrze.pl/index.php?dzial=13&id=99

pzdr
murek

10. Data: 2006-02-22 14:10:22

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "murek" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

> a jednak:

<ciach>

Dzięki za wyręczenie:)

Cóż, kult witamin jako panaceum na zdrowie dawno już przeminął. Pozostała
tylko legenda analogiczna jak w stosunku do szpinaku. Dawno już wiadomo, że
szpinak nie ma aż tak dużych pokładów żelaza w sobie i byle natka pietruszki
bije go na głowę, a nadal ludzie polecają go jako źródło podstawowe np.: w
niedokrwistości. Niestety, nawet lekarzom się to zdarza, ale nie będę tego
komentować....

Pozdrawiam,
Akulka

tłuszcz na biodrach