za mało kalorii?

1. Data: 2006-02-06 20:15:50

Temat: za mało kalorii?
Od: "iwonsien" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jak to jest z dietami gdzie liczba kalorii jest poniżej zapotrzebowania
organizmu? Podobno organizm sie przystosoowuje do tej mniejszej liczby
kalorii i potem przy ich normalnej liczbie ten, pozorny, nadmiar magazynuje.
Jak to jest? Ile czasu organizm potrzebuje żeby sie przestawić?
Słyszałam kiedyś, że dorośli, którzy w dzieciństwie nie jedli do syta, w
wieku póżniejszym mają tendencje do tycia, bo ich organizm przystosował sie
do mniejszej liczby kalorii. Brzmi logicznie, ale czy przekłada sie na
diety?
Pozdrawiam.
Iwona

2. Data: 2006-02-06 20:30:28

Temat: Re: za mało kalorii?
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

iwonsien pisze:

> [...]
> do mniejszej liczby kalorii. Brzmi logicznie, ale czy przekłada sie na

Pierwsze slysze. Jesli chodzi o uwarunkowania z pierwszych lat zycia to
AFAIK przekarmianie dzieci zwieksza ich szanse na nadwage w wieku
doroslym. U dziecka ustala sie liczba adipocytow (komorek tluszczowych),
ktora w pozniejszym wieku juz nie maleje. Jesli dzieciak ma duzo do
zmagazynowania, to jego organizm utworzy sobie odpowiednie "przestrzenie
magazynowe".

--
Chuck Norris szybciej stoi w miejscu niż Ty biegasz.

3. Data: 2006-02-06 21:20:29

Od: "Mancer" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"iwonsien" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
> mniejszej liczby kalorii i potem przy ich normalnej liczbie ten,
> pozorny, nadmiar magazynuje. Jak to jest? Ile czasu organizm

A no niby tak jest. Zbyt ostra dieta stosowana przez dłuższy czas
wywołuje niekorzystną odpowiedź hormonalną. Współczulny układ
nerwowy spowalnia przemianę materii. Spada testosteron, I-GF1,
hormony tarczycy. Rośnie poziom kortyzolu. Maleje aktywność seksualna.
U kobiet wstrzymuje się okres, itp. itd. Im mniej tłuszczu zostało,
tym odpowiedź na ograniczenie kalorii jest ostrzejsza.

Ile potrzeba czasu aby to naprawić ? Niestety nie wiem. Sprawa jest
dość zawiła. Nie spotkałem się z konkretnymi wynikami badań na ten
temat. Zapewne jest to sprawa bardzo indywidualna. Znana mi jest
jedynie teoria "set point", która jednak nie do końca związana jest
z tym zagadnieniem. Gdyby ktoś miał jakieś wiarygodne informacje,
chętnie się zapoznam.

--
Wojciech "Mancer" Przbysz
GG: 8994200 mail: mancer at o2.pl

4. Data: 2006-02-07 15:13:37

Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie do mniejszej liczby kalorii. Brzmi logicznie, ale czy przekłada sie na

jesli chodzi o dziecinstwo, czytalem ostatnio, ze to dzieci karmione owocami
maja tendencje do tycia, m.in. dlatego, ze karmiono je slodkimi owocami,
zalecal autor warzywka...

mało ruchu
owoce i warzywa - im więcej, tym lepiej
artykul z gazety