Re: Prasa: Czy widział kto ubogiego doktora ?

From: kamil <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Prasa: Czy widział kto ubogiego doktora ?
Date: Wed, 26 Apr 2006 11:35:47 +0200

VigoX napisał(a):

> Mysle ze chodzi o cos innego.
> Lekarze w panstwowej sluzbie zdrowia powinni zarabiac godziwe. conajmniej
> 4000 na reke.
> Cala awantura idzie chyba o to ze sa lekarze szaraczki ktorzy dostaja 1000 i
> musza brac dyzury i sa lekarze cwaniaczki ktorzy maja oprocz etatu
> panstwoego swoje prywatne gabinety i bezwzglednie wykorzystuja slabosci
> polskiego systemu zdrowotnego.

To jest prawdą co piszesz, ale jesli lekarz przyjmuje w PRAWDZIWYM(nie
szpitalu) prywatnie to nie mozna go za to winić, cuż takie jest jego
prawo, gdyby NFZ placil nie byloby tego(takiego dużego) problemu.
Uwierzcie mi ze,limity NFZ sa wykorzystywane w 100% czesto w polowie
roku, wiec niby jak lekarz moze dalej leczyc, za wlasne pieniadze, nawet
gdyby chcial to po 1 specjalistycznym badaniu brakloby mu wyplaty.

> [...]
> wizyta prywatna. Pan doktor zbadal i stwierdzil ze tzreba zrobic
> specjalistyczne badania i moze je wykonac na AMG, oczywiscie bez kolejek i
> oczywiscie na panstwowym sprzecie.
> I tu dochodzimy do momentu kiedy sytuacja nie jest w porzadku. Pan doktor
> wciska swoich prywatnych pacjentow i bada ich na szpitalnym sprzecie lub
> nawet kladzie ich do szpitalnego lozka zeby przeprowadzic badania. Pomijajac
> juz wszelkie koszty i oplaty lub ich brak. To raczej nie jest uczciwe? A ci
> ktorych nie stac na wizyte prywatna beda czekac 3, 5, 8 miesiecy na wizyte u

To jest ewidentny przykład korupcji i o tym nie ma co dyskutowac, to sie
zglasza odpowiednim instytucjom, czytaj prokurator. Nie ma prywatnej
praktyki na odziale szpitalnym. I jesli ktos tak robi to jest to
lapownictwo w najczystszym wydaniu bo niby kto placi za luzko, badania,
pielegniarke, salawa, kuchnie, TY? 200,300,500zl to i tak nie starczy na
pobyt chorego, reszta idzie ze szpitalnych pieniedzy. A co Ty
zrobiles w tej sprawie? Napisales posta na grupie? Wiem, wiem w Twoim
przypadku najwazniejsze bylo zdrowie Twojego syna i rozumie Cie
calkowicie. Tylko przykro, ze wszyscy robimy takie bledne kolo.

> Mysle ze takich praktyk jest wiele. I one wlasnie powoduja ze ludzie maja
> mieszane uczucia co do podwyzek plac dla lekarzy.
> Poza tym sa jeszce pielegniarki, technicy itd. Oni tez chcieliby godnie zyc
> i sie doksztalcac.

Taka ciekawostka najnizsza placa pielegniarki u nas na odziale cos ponad
1100zl, moja lekarza 1098, a salowj prawie 1300. Kiedys jak sie
zapytalem w kadrach dyrektora o ten paradoks, uslyszalem ze na
pielegniarke nie mam uprawnien, ale na salowego to moze mnie przyjac.
Oczywiscie to byz zart, bo gosc tez z gory jest kierowany:( Jednak i tak
poczulem sie glupio.

> Kiedy w koncu ktorycs z tych baranow na gorze pokarze ze ma jaja i naprawde
> wezmie sie za porzadki i zlikwiduje ta dziure bez dna jakim jest ZUS i
> jakies NFZty. Oddac wszytko w rece prywatnych firm/kas chorych ktore nie
> beda marnotrawic naszych pieniedzy. Zminimalizowac skladke. Odetchna
> pracodawcy a ci co beda chcieli dbac o zdrowie zaczna oszczedzac.

hmm... ja juz nie czekam, ale moze moje dzieci..., a co braku pieniedzy:
1. sa marnowane
2. jest ich duzo, duzo za malo
3. nigdy nie bedzie wystarczajaco duzo, bo medycyna to wiadro bez dna
4. jak sluzba zdrowia bedzie calkowicie prywatna to koszty uslug wzrosna
3-5 razy na dzien dobry, bo np morfologia w szpitalnym panstwowym
labolatorium kosztyje 5zl, a w prywatnym 20zl, bo maja nowszy sprzet
ktory ma sie zamortyzowac w ciagu pewnego czasu

pozdrawiam Kamil