Re: Prawa człowieka

Data: 2013-07-25 22:32:34
Temat: Re: Prawa człowieka
Od: Trybun <I...@j...pl>

W dniu 2013-07-24 23:59, Jacek Biały pisze:

> Chęć osiągnięcia więcej od innych jest budujacą cechą. Wiesz dlaczego tak bardzo
> je nienawidzisz? U sowieciarzy rozwija się innego rodzaju pragnienie: Aby ktoś
> inny nie osiągnął więcej niż ja. A to nie to samo Trybunie.
> Bierze sie to z kompleksu upodlenia, który wywołuje uczucie, jakie Józef
> Mackiewicz określił niemieckim słowem 'Schadenfreude'. Czyli radość z
> nieszczęścia. Na przykład z tego, że zamknęli prywaciarza, który radził sobie
> lepiej od innych. Czy nie mam racji Trybunie?
>
> jb

Na ziemi jest określona ilość dóbr. Gromadząc środki po prostu wyżerasz
z misek współobywatelom. Dosadniej - gdy jedna świnia tarza się w
nektarze i ambrozji a druga nie ma na chleb, to chyba coś jest nie tak.
Zresztą jakie "chyba".. na pewno jest to patologia z którą każdy uczciwy
człowiek powinien walczyć.