Re: Prawa człowieka

From: Trybun <I...@j...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Subject: Re: Prawa człowieka
Date: Sun, 04 Aug 2013 10:25:33 +0200
<ksm5v8$ihm$1@node1.news.atman.pl> <ksm6iq$j51$1@node1.news.atman.pl>
<qs2hgtlu57qc$.f2nlhka4c22m$.dlg@40tude.net>
<ksmvng$dl5$1@node1.news.atman.pl>
<5...@4...net>
<kspeme$seo$1@node1.news.atman.pl>
<51f0a3c8$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<ksrbb7$8f5$1@node2.news.atman.pl> <kss1vb$5j4$5@usenet.news.interia.pl>
<kssa9q$pro$6@node1.news.atman.pl> <kt56nk$bbd$2@usenet.news.interia.pl>
<kt6lln$3rm$9@node2.news.atman.pl>

W dniu 2013-07-29 22:08, Jacek Biały pisze:
> Rozumiesz ty w
>
> Komunizm ewoluuje w dwóch kierunkach:
> 1) Gdy napotka sprzeciw, w kierunku reglamentowanej wolności (Polska, Chiny)
> 2) Gdy nie napotyka sprzeciwu, w kierunku zwierzęcego folwarku (Korea Płn.)

Ja mam na myśli komunizm prawdziwy a nie dyktatury obłudnie tytułujące
się państwami robotnika i chłopa. A więc nie Chiny czy Korea Płn. a
Szwecja, Japonia czy południowy sąsiad Korei Płn.

> Słowo człowieka znaczy tyle, ile jego pozycja w społeczeństwie.
> Mój dziadek był przedwojennym ślusarzem. Po wojnie wezwali go na fabryczny wiec
> w sprawie nowych związków zawodowych. Zapytał po co, 'skoro panowie żeście się
> już sami wybrali?' Na drugi dzień UB zrobiła mu w domu rewizję. Znaleźli złoty
> łańcuszek babci i straszak, którym mój nastoletni ojciec płoszył szczury w
> komórkach na węgiel. Miała byc wielka sprawa o handel złotem i posiadanie broni.
> Ale mieli jakiegoś znajomego komucha, który rzecz wyciszył. Tyle znaczyło u was
> [...]

Sytuację panującą w PRLu trzeba rozpatrywać pod kątem ciągłego
zagrożenia ze strony imperialistów. Jeżeli się chciało zachować swój
status quo, to nie mozna było sobie pozwolić na jakieś taryfy ulgowe
wobec propagandzistów czy dywersantów,, "sypiących piach w tryby
machiny zwanej PRL", jak się wyraził w mediach jeden z prominentnych
działaczy UW, a teraz PO.. Tak Polacy co rano zrywali by w pocie czoła
budować lepsze jutro dla siebie i potomnych, a ta _świnia*_ przechwala
się swoimi dywersyjnymi działaniami..

* Przepraszam prawdziwe świnie za porównanie do tego osobnika