Re: Problem ze sobą? (dlugawe)

From: "Marcin" <s...@A...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Problem ze sobą? (dlugawe)
Date: Mon, 2 Jun 2003 21:51:54 +0200

Czesc Kasiu!
Napisalas: " nawet nie wiesz jak bardzo ciebie rozumiem. problemy opisane
przez ciebie, to sa dokladnie moje problemy. tyle ze ja nawet jestem taka ze
nie szukam pomocy u specjalisty, znaczy staralam sie uwierz mi, ale jakos
tak dziwnie mi nie wychodzi. no i zyje w takim marazmie, w takiej totalnej
beznadziei".

Musze Ci powiedziec, ze to typowe. Dzis juz jest o niebo lepiej. Ktos kiedys
na jakiejs gr dyskusyjnej (bodajze alt.pl.psychologia.milosc) napisal, ze
trzeba zastosowac metode drobnych kroczkow. Tak tez zrobilem. Zamiast tkwic
w zupelnej pustce i tracic sily i ochodzic od zmyslow wzialem ksiazke
"geografia gospodarcza", to do szkoly na egzamin i zaczalem czytac. Szlo mi
raz lepiej raz gorzej i czasami czytalem, ale nie bylem w ogole "na ziemi",
ale w pewnym momencie, gdy "wrocilem" uswiadomilem sobie jedna bardzo wazna
rzecz. Ja sie ucze, mimo iz stwierdzilem, ze nie bede sie w stanie tego
gniota nauczyc i to jeszcze tyle czasu przed egzaminem (stosujac zasade
systematycznosci). A tu nagle zdalem sobie sprawe, ze jednak potrafie i
czytam. Moze i polowa tej wiedzy pojdzie w "las", ale ogolny zarys
pozostanie, bo w sumie po co mam sie uczyc jakis tam wkaznikow, czy czegos
tam.
Pozniej zdalem sobie sprawe, ze ostatnio bardzo dobrze mi poszla rozmowa z
ekspendietka w sklepie, pytajac sie tylko jakie sa ceny, wymiary, materialy
na zaluzje i rolety do okien. Nie poszlo mi tak zle. A teraz wiem, ze nawet
jesli mi ktorys raz pojdzie zle, to poprostu... olac to! Sprobowac inaczej w
innym miejscu, z innym czlowkiem. Nikt nie urodzil sie Alfą i Omegą.
Wszystkiego sie trzeba nauczyc. To jest tak jak z dzieckiem. Dzieci tez
nieumieja mowic, chodzic, ale staraja sie dalej probowac. To jest analogia.
Zjednywanie sobie ludzi w waznych celach zostaw na pozniej. Najpierw
postaraj sie z nimi poprostu porozmawiac. Jak nie wiesz czegos, to sie nie
przejmuj. Mysle, ze sklep np z takimi roletami / zaluzujami moze byc ok.
Wybierz moment, kiedy tam nikogo nie bedzie poza ekspendientka /
ekspedientem i zapytaj o to o tamto, albo poprostu, aby Ci doradzil. Oni juz
musza miec gadane. Jesli jakies sformulawanie, fachowa nazwa zainteresuje, a
ktorej nie znasz, to nie mart sie. MOZESZ CZEGOS NIEWIEDZIEC. Jesli uznasz,
ze Ci nie poszlo, pojdz do drugiej firmy. Mozesz poprostu trafic na zla
osoba, albo na osobe, ktora ma swoj zly dzien. TO NIE TWOJA WINA. Pozniej
jesli uznasz, ze Ci dobrze poszlo postaraj sie pojsc gdzies indziej. Zagadaj
do ludzi na przystanku pytajac o droge, do siebie do domu. W takiej chwili
czesto ludzie (nawet Ci pytajacy) mysla o tym jak wypadna przed innymi i
przez to dostaja pustki w glowie. Ale przeciez ty dobrze znasz droge, wiec
latwo trafisz, prawda? :-)

*Drobne kroczki!* Naucz sie chodzic. Za latanie wez sie chwilke pozniej. Nie
od razu Krakow zbudowano.

> ludzie potrafia sie cieszyc byle czym, a ja mysle sobie dlaczego nie
wygladam jak ta
> osoba
Bo juz tak sie stalo. Na pewno masz w sobie wiele pozytywnych cech. Skup sie
na nich, a tych co nie masz postaraj sie w sobie wypracowac.

> nie zaakceptuje siebie, nie potrafie...
Typowy brak optymizmu. Ale pesymizm jak i optymizm to nie cechy wrodzone
tylko efekt wielu mysli i doswiadczen, ktore Cie spotkaly. To nic. Mozesz
jeszcze to zmienic... poki zyjesz. JESTES WAZNA, BO ZYJESZ. Pamietaj o tym.
Co sie stalo to sie nie odstanie. Ale zyjesz i mozesz jeszcze wiele zmienic.
Kwestia silnej woli.
*Drobne kroczki!*

> tylko dlaczego??
To jest tak jak ze mna bylo (mam nadzieje, ze mi zostanie ta lepsza postawa
i bede sie dalej umacnial w sobie). To kwestia tego, ze chcesz za duzo na
raz. Jesli uda Ci sie cos drobnego, to wykorzystaj to do trudniejszego
zadania. Jesli Ci sie nie powiedzie, to nie rezygnuj. Postaraj sie z innej
str podejsc do tego.

Na wszystko trzeba czasu...
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo czlowiek potrafi sie zmienic.

--
3maj sie mocno. Wierze w ciebie.
Marcin

Odpisując na priv popraw adres