Re: Próbowali otruć nauczycielkę

From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Próbowali otruć nauczycielkę
Date: Tue, 02 Dec 2003 22:58:19 +0100

W odpowiedzi na pismo z dnia wto 2. grudnia 2003 14:21 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Roman G.:

> W najśmielszych snach bym nie przypuszczał, że może tam być trucizna,

Owszem, ale cokolwiek by tam nie było, nie piłbym czegoś co już się innym
wydaje podejrzane!

> którą uczniowie -
> świadomi tragicznych następstw swojego działania - > dosypali
nauczycielowi do szklanki. Jestem chyba zbyt naiwny do
> dzisiejszej szkoły. Myślę, że w poprawczaku tak by młodzież nie zrobiła.
> Wiedzą, co to usiłowanie zabójstwa.

Spoko, ale może tam jest coś nie tak, bo z wodą coś nie tak, albo z kawą? W
każdym razie, nie piłbym.

> Jak inaczej? Pytasz serio?

Tak. Nie znam się na wychowywaniu.

> Odmówi? Nie możesz usunąć ze szkoły, bo KO się czepia?

Nie wiem co to KO, ale mamy w szkole uczennice, które nie pojawiły się na
lekcjach od początku roku. Wywalić się nie da.

> To wtedy - dla jego _dobra_ - wszyscy nauczyciele solidarnie powinni
> zrobić wszystko, żeby łobuz powtarzał klasę lub sam zrezygnował ze szkoły.
> Przede wszystkim ma słuchać - tak pojmuję wychowanie.

Niestety -- na radzie pedagogicznej jest zazwyczaj presja, żeby przepychać,
a nie zostawiać. Nieraz dyrekcja prosiła o danie szansy, kolejnej.

--
Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)