Re: Produkacja seryjna pacjentów ...dla psychiatrów !

From: Ikselka <i...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Produkacja seryjna pacjentów ...dla psychiatrów !
Date: Fri, 18 Jan 2008 12:43:22 +0100
<fmg9fh$i6b$1@nemesis.news.tpi.pl> <fmgc3h$8ua$1@news.onet.pl>
<fmgcug$920$1@atlantis.news.tpi.pl> <fmgk4c$hr1$1@nemesis.news.tpi.pl>
<fmgmtf$dlk$1@atlantis.news.tpi.pl>
<15oz6roi9uqi3$.1a95sxtwtldao$.dlg@40tude.net>
<fmhb4k$4hi$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1...@4...net> <fmi74f$sjl$1@news.onet.pl>
<7pcbu4zuzyex$.wdelc6i3896q.dlg@40tude.net> <fmi820$voj$1@news.onet.pl>
<1l8vtw47n6l63$.1xfnq39rfa85c$.dlg@40tude.net>
<fmivs2$fi7$1@news.onet.pl> <1khn2glm0goy9.cy5feg4hajmv$.dlg@40tude.net>
<fmna93$6h7$1@news.onet.pl> <cisri3dv4yay$.15u4d66ih2a90$.dlg@40tude.net>
<fmonef$6o9$1@news.onet.pl> <3g73uk4ohm8y$.g7cyk7gk8gv0$.dlg@40tude.net>
<fmosbp$ic6$1@news.onet.pl>

> Nie ja -ale ci którzy się mienią tego stada [dusz]pasterzami
> i takie mu wyznaczają normy przynależności...[co z tą białą książeczką?] ;P

Se wypożycz od syna albo od kolegi syna, będzie szybciej.

> To ja ci mam zawodu nie sprawić czy raczej hierarchia kościelna? ;P

Z nimi nie gadam, tylko z Tobą. Ich - tylko używam, bo od tego są. Nie mylę
ich z Bogiem, nie czczę - to tylko "urzędnicy". Jak zaczną przekształcać
Kościół niezgodnie z moimi (z którymi przyszłam tutaj) oczekiwaniami, to
nie bój żaby, baranem nie jestem... wiem, w CO wierzę i nikt mi nie wmówi
głupot. Potrafię odróżnić schizmę od właściwego Kościoła. A jeśli on cały
się przekształci, to samo to będzie znakiem od Boga, że nastąpić ma koniec
Kościoła. Któż powiedział, ze Kościół jest wieczny? Jeśli dane będzie
"wiernym Wiernym" zbawienie, to i bez Kościoła (tego zmienionego) się go
doczekają. Cóż, ryzyko, ale kto nie ryzykuje, ten nie jedzie, prawda?
;-)

> Pozostaje tylko zapytać czy są jakieś inne zmiany jakie mogłyby zostać
> wprowadzone, a które byłyby dla ciebie równie nie do zaakceptowania... ;)

Nie chcę i nie dopuszczam żadnych zmian.
Bo widzisz, mam sztywne poglądy na temat tego, na co się godzę: wiarę
przyjęłam świadomie, jako dorosły człowiek, przymusu nie ma. Może dlatego
mam pewność i nie przechodzę załamań.
Nie jestem też chorągiewką - w życiu też nie.

> Celibat jak myślę dla ciebie problemem nie będzie. A raczej tego dożyjemy.

Nie będzie, póki jest. Jak go zniosą, to zaprotestuję. Jak? - jeszcze nie
wiem...

> Ja chciałbym jeszcze dożyć czasu kiedy na kardynałów znów będą powoływani
> zwykli [choć światli] ludzie -pomimo iż żyjący w "naturalnym" stanie życia
> człowieka, a nie w jakimś "odmiennym"...bo o czasach kiedy za kapłanów
> reprezentujących Chrystusa będzie się uważać

Tzn. kto będzie uważał, skoro wszyscy będą tymi kapłanami?
Plączesz się w wizjach.
Pojęcie kapłana ma sens tylko wtedy, kiedy są i owieczki. To one mają
"uważać" go za przewodnika... "Demokracja" w Kosciele? Skąd Ci to do głowy
przyszło? Demokracja to twór utopijny - masz gdzie prawdziwą demokrację na
świecie, poza nazwami??? Ludzie nie są stworzeni do demokracji, nie umieją
jej ani używać, ani tworzyć. Najlepszym przykładem choćby Rosjanie, którzy
tęsknią do dawnego zamordyzmu - no, ale to oczywiście skrajność. Kościół
nie jest i nie może być demokratyczny. Kto w ogóle powiedział, że
demokracja jest dobra??? - chyba tylko ten, co pod jej osłonką chce
realizować własne plany, wcale nie demokratyczne. Demokracja to tani
napitek dla tłumów. "Demokracja to najgorszy system, ale nie wymyślono nic
lepszego" - jak powiedział Churchill. Oczywiście nie mówimy tu o demokracji
sensu stricte - bo ona jest ustrojem politycznym, ale chodzi o jej zasade
działania, jaka Ci się marzy w Kościele. A może nawet coś "lepszego" -
komuna.

> nie tylko wszystkich wierzących
> ale w ogóle wszystkich ludzi -raczej tylko można pomarzyć...w baaardzo smiałych
snach. ;)

Czyżbyś był "kościelnym" komunistą? Czy raczej tylko(!) idealistą? - nie
wiem, co bardziej niebezpieczne... dla Twojej jaźni, bo rozważana przez nas
kościelna rzeczywistość to akurat się od tego bardzo i tak nie zmieni, na
szczęście ;-P

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl