Re: Programator do pieca Valliant

From: "Janusz" <t...@e...jest>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Programator do pieca Valliant
Date: Thu, 26 Jan 2006 17:26:45 +0100

Użytkownik "Krasnal (Zabrze)" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dra136$td2$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Janusz" <t...@e...jest> napisał w wiadomości

Witam
Praca modulowana działa mniej wiecej w taki sposób, ze gdy piec dochodzi do
zadanej temperatury to stopniowo zmniejsza plomien i tak sie malym
plomyczkiem pali i steruje tym i piec i sterownik pokojowy, tzn. im mniej
trzeba dogrzac pomieszczenie tym mniejszy plomien.
Praca 2-punktowa sterownika polega na wlacz/wyłącz palnika, ale uwaga - na
kotle masz też regulacje temperatury - gdy kocioł dochodzi do zadanej
temperatury wody grzewczej to i tak dziala modulacja (tak jest u mnie), nie
ma natomiast modulacji przez sterownik pokojowy (czyli gdy w dzień jest
ciepło i trzeba tylko "troszeczke" dogrzać, a woda w co jest zimna, to przy
modulacji przez sterownik palnik zapala sie małym płomieniem, w drugim
przypadku - pełną mocą).
Wydaje mi się, że pierwsza nastawa (modulacja) powinna być
ekonomiczniejsza - u mnie piec praktycznie nie gasł, tylko palił się
malutkim płomieniem. Ale miałem problemy z popmpą (pisałem o tym na grupie)
i musiałem przełączyć na pracę wł/wył. Zresztą odnośnie modulacji zdania są
podzielone - podobno kocioł osiąga max wydajność przy "pełnym" płomieniu.

Mam nadzieje, że nie zamotałem za bardzo :)
(uwaga - nie jestem fachowcem od gazu, grzania!)

Pozdr.
Janusz