Programator do pieca Valliant

1. Data: 2006-01-25 09:32:41

Temat: Programator do pieca Valliant
Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam sobie w domku piec dwufunkcyjny Valliant'a z programatorem w pokoju -
numerek coś 330

W instrukcji programatora jest informacja o zworce, na której ustawia się
czy piec ma pracować dwustopniowo lub jednostopniowo.

Co to jest, nie mam pojęcia - może ktoś wie ?

Mam teorię....:) piec nie bada tylko wskazań programatora (temperatura w
pokoju) ale również temperaturę wody zwrotnej
W opisie jest napisane, żeby przestawić jeśli moc pieca jest przeszacowana.
Może ktoś po ludzku jest mi w stanie wytłumaczyć jak to ustawić :)

Mieszkanie 80m2 dość zimne (wszystkie ściany zewnętrzne, stare budownictwo),
piec 21 kW

Pozdrawiam

Krasnal, GG#1103

2. Data: 2006-01-25 20:00:22

Temat: Re: Programator do pieca Valliant
Od: "Janusz" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krasnal (Zabrze)" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dr7h60$2fj$2@news.onet.pl...
> [...]
> przeszacowana.
> Może ktoś po ludzku jest mi w stanie wytłumaczyć jak to ustawić :)

A nie chodzi przypadkiem o modulacje palnika? Ja mam vrt330 i zworka słuzy
własnie do tego. NIestety z modulacji ni emogłem skorzystać, bo w czasie gdy
"dochodził" do zadanej temperatury zaczynała wariować pompa (cyklicznie się
włączała i wyłączała). Serwis nie wiedział co z tym zrobić, grupa :) też,
więc przestawiłem na pracę niemodulowana.

Pozdr.
Janusz

3. Data: 2006-01-26 08:25:57

Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz" <t...@e...jest> napisał w wiadomości

> [...]
> (cyklicznie się włączała i wyłączała). Serwis nie wiedział co z tym
> zrobić, grupa :) też, więc przestawiłem na pracę niemodulowana.

To ja bardzo proszę o "łopatologię"...
Jak działa piec w trakcie pracy modulowanej ??

Gdy miałem we wtorek problem z piecem (zamarzł zespół spalinowy) to po
rozebraniu pieca mogłem zobaczyć jak dokładnie działa palnik :)
Ekscytujące :)

I na początek zapalił się tylko w połowie, wyłączył, po chwili wystartował
znowu i zapalił cały palnik....na małym ogniu (nazwijmy to tak)
po około minucie przełączył się na pełny ciąg i po 15 minutach znowu "siła
ognia" się zmniejszyłą.

Czy na tym polega praca modulowana ?

Krasnal, GG#1103

4. Data: 2006-01-26 08:42:20

Temat: Re: Programator do pieca Vaillant :)
Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj fragment z instrukcji...

Regulacja dwupunktowa, czy regulacja ciągła
(strona 103)
Regulacja dwupunktowa (nastawa fabryczna)
jest potrzebna, gdy moc kotła grzejnego
jest znacznie większa od wyliczonego
zapotrzebowania ciepła (np. aby otrzymać
zwiększone podawanie ciepłej wody).
Stosowanie regulacji ciągłej jest zalecane
wtedy, gdy moc grzejna odpowiada obliczonemu
zapotrzebowaniu ciepła.

Kto mi jest w stanie opowiedzieć, o co chodzi...

Krasnal, GG#1103

5. Data: 2006-01-26 16:26:45

Od: "Janusz" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krasnal (Zabrze)" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dra136$td2$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Janusz" <t...@e...jest> napisał w wiadomości

Witam
Praca modulowana działa mniej wiecej w taki sposób, ze gdy piec dochodzi do
zadanej temperatury to stopniowo zmniejsza plomien i tak sie malym
plomyczkiem pali i steruje tym i piec i sterownik pokojowy, tzn. im mniej
trzeba dogrzac pomieszczenie tym mniejszy plomien.
Praca 2-punktowa sterownika polega na wlacz/wyłącz palnika, ale uwaga - na
kotle masz też regulacje temperatury - gdy kocioł dochodzi do zadanej
temperatury wody grzewczej to i tak dziala modulacja (tak jest u mnie), nie
ma natomiast modulacji przez sterownik pokojowy (czyli gdy w dzień jest
ciepło i trzeba tylko "troszeczke" dogrzać, a woda w co jest zimna, to przy
modulacji przez sterownik palnik zapala sie małym płomieniem, w drugim
przypadku - pełną mocą).
Wydaje mi się, że pierwsza nastawa (modulacja) powinna być
ekonomiczniejsza - u mnie piec praktycznie nie gasł, tylko palił się
malutkim płomieniem. Ale miałem problemy z popmpą (pisałem o tym na grupie)
i musiałem przełączyć na pracę wł/wył. Zresztą odnośnie modulacji zdania są
podzielone - podobno kocioł osiąga max wydajność przy "pełnym" płomieniu.

Mam nadzieje, że nie zamotałem za bardzo :)
(uwaga - nie jestem fachowcem od gazu, grzania!)

Pozdr.
Janusz

6. Data: 2006-01-28 22:59:34

Od: Robert <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz napisał(a):

> [...]

> grupie) i musiałem przełączyć na pracę wł/wył. Zresztą odnośnie
> modulacji zdania są podzielone - podobno kocioł osiąga max wydajność

To sie zgadza np. wg. instrukcji przy 100% mocy - 95% sprawnosci,
przy 30% mocy - 85% sprawnosci.

--
Robert

Szukam instrukcji obsługi: EINHELL FSG 518 - przecinarka do glazury
Jaka temp. ustawic w kaloryferach duzą czy srednia?
Odkurzacz z filtrem wodnym - jaki polecacie ?
Jak sie liczy wspolczynniki zuzycia CO ?
kto ogladal Rozmowy w toku - wtorkowe?