Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Albert <r...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Projekcja - dłuuuugie i nudne
Date: Mon, 21 Jun 2004 23:24:44 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
Lines: 52
Message-ID: <4...@p...pl>
References: <581272518@nnr> <cb7g30$hb3$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: albertus.ds.pg.gda.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: korweta.task.gda.pl 1087853568 18724 153.19.221.2 (21 Jun 2004 21:32:48 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Jun 2004 21:32:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.0.0) Gecko/20020530
X-Accept-Language: en-us, en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:275324
Ukryj nagłówki
>
> Ostatnie uzupełnienie - chyba naprawdę ostatnie, bo model wydaje mi się
> pełny - przy założeniu zapisu sensorycznego pamięci bodźce
> warunkujących negatywnie [odzwierciedlające stany "mózgu"] mogą wywołać
> reakcję poprzez oddziaływanie częściowe [częsciowo się pokrywające?] na
> CZĘŚĆ "sensorów" odpowiedzialnych za reakcję negatywną - stąd niepełna
> reakcja, czyli "chumor" i stąd łatwość użycia "chumoru" w "odpowiedzi"
> na użycie negatywnych bodźców [warunkujących]. A może to są DWA lub
> więcej wiązania warunkujące [wiązania odpowiedzialne za poszczególne
> stany/reakcje mózgu] - jedno jest spełnione, drugie nie - stąd chumor
> [zachowanie/reakcja "częściowe"]? Niech się neurolodzy martwią. ;)
>
> Flyer
sorki, ze sie nie odpisalem na poprzednie posty. właśnie mi się
przypomnieło. przejrzałem.
przykro mi ze odebrales moje posty jako atak na ciebie. ale to raczej
naturalna reakcja gdy napotyka sie teorie/modele, ktore sa mowiac po
prostu inaczej sformulowana niz wlasne.
w takim wypadku najlepszym wyjściem będzie jeżeli wskaże ci jakieś
punkty wspólne, a nie różnice. bardzo mi się podobają dwie rzeczy w
twoim modelu:
1. słownikowość
tzn. w moim rozumieniu zapis symboliczny od symboli bardzo prostych
opisujących kształty, przedmioty itp itd, aż do pojęć złożonych i
abstrakcyjnych. słownikowość to oczywiście nie tylko symbole, ale ich
zestawienia, kolejność (wszystko oczywiście jest może być co najwyżej
uproszczeniem):
mały + człowiek = dziecko
dziecko + piekarnik = nieszczęśćie
miłość + kobieta = szczęście
los + szczęśliwy numerek = szczęście
samochód + drzewo = nieszczęście
itp. itd...
2. zapis sensoryczny i przełączniki (czy też "oddziaływanie częściowe")
w moim rozumieniu jest to wybiórczość sensorów (zmysłów). najłatwiej to
chyba zobrazować zegarem, który cały czas tyka w pokoju, ale nie jest
słyszany bez przerwy.
Zdrówko
Albert
|