Projekt ogrodu

21. Data: 2004-06-03 21:51:55

Temat: Re: Projekt ogrodu
Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jack" <w...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

> Wiesz, zdaję sobie sprawę że musisz dbać o przyszłość swojej profesji,
> ale wierz mi:  widziałam zarówno przykłady paskudnych ogrodów
> zaprojektowanych przez profesjonalistów jak i pięknych,
> zaprojektowanych i wykonanych przez amatorów.
> I czasem faktycznie samemu zrobi sie ten projekt lepiej, madrzej i
> ładniej.
>
> Pozdrawiam
> Ewa
> i proszę:  więcej szacunku dla ludzi z pasją, którzy nie dają zarobić
> [...]

Gdzie w moim poście widzisz brak szacunku dla kogokolwiek - możesz pokazać ?
Pewnie uważasz że wszystko można zrobić samemu - może masz rację ...
Tak jak ktos kto zarządził sadzenie wokół basenu w moim mieście
Zywopłot z forsycji - rostawa 80 cm ( przewiduje ze za 3 lata bedzie cholernie
gęsto)
Żywopłot ze świerków - rozstawa 80 cm ( przewiduje ze za 3 lata się gnieśc)
Zywopłot z małych cisów - rozstawa 80 cm ( przewiduje że za 10 lat może
wygladac jako-tako)
i nasadzenie w pasie ( żywopłot???) z hosty - rostawa 80 cm ( tu nie wiem co
napisać ...)
To był pasjonat czy zawodowy projektant?

Pozdrawiam Ewo
troche rozczarowany
Jack

22. Data: 2004-06-03 22:05:08

Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie, najlepiej wszystko robic samemu: zaprojektować ogród, zebrac
nasionka i wyhodować z nich drzewa, pojechać do kamieniołomu i nałupać
kamieni, scyzorykiem przygotować troche kory do ściółkowania, nawet nasiona
trawy można gdzieś na upartego zebrać samemu - wysiać i zrobic ładny trawnik,
wieczorami w garażu można złożyć z czegoś kosiarkę ...:-)
p.s na wiosnę należy pamiętać o nawozach ! (tylko naturalne oczywiście)

23. Data: 2004-06-03 22:39:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> Zywopłot z forsycji - rostawa 80 cm ( przewiduje ze za 3 lata bedzie cholernie
> gęsto)
> Żywopłot ze świerków - rozstawa 80 cm ( przewiduje ze za 3 lata się gnieśc)

A to idea zywoplotu nie jest wlasnie taka, zeby bylo gesto i sie gniotlo?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2004-06-03 22:47:51

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"pak" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> wieczorami w garażu można złożyć z czegoś kosiarkę ...:-)
> p.s na wiosnę należy pamiętać o nawozach ! (tylko naturalne oczywiście)

Rozumiem, ze to ma byc gleboka ironia. A naprawde oczywiscie trzeba zachowac
umiar. Troche tak, troche inaczej. Zaprojektowac ogrod mozna samemu. Zwlaszcza,
ze moim zdaniem jest bledem "robienie" calego ogrodu od razu. Duzym bledem.
to trzeba robic latami, zmieniajac rozne szczegoly, a moze nawet i cala koncepcje
w miare uplywu czasu.

Zebranie nasion i wyhodowanie z nich drzew to wyjatkowo dobra idea. Ja na przyklad
mam w ten sposob juz calkiem duze katalpy. Podobnie, trzeba koszac trawnik dokladnie
patrzec co tam rosnie i nie kosic siewek drzew, ktore moga sie dobrze wkomponowac
w calosc. Nasiona trawy powstana same, gdu powstrzymamy sie na kilka tygodni od
koszenia trawnika. Kompost mozna robic samemu.

A oczywiscie kamienie, kore i kosiarke trzeba kupic (wychodzi na to, ze kupujemy
rzeczy na k :-) ).

Pozdrowienia,
Michal

25. Data: 2004-06-04 04:42:49

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Jack" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> A to idea zywoplotu nie jest wlasnie taka, zeby bylo gesto i sie gniotlo?
>
> Pozdrowienia,
>    Michal

Michale ...a widziałeś kiedyś jak wyglada taki żywopłot ( nie cięty) ze
świerka gdy rosliny sa co 80 cm i mają ze 4 m wysokości ( swierk był pospolity
wieć przyrosty rocznę moge być w granicach 50 cm )

Pozdro
Jack

26. Data: 2004-06-04 05:49:48

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Michale ...a widziałeś kiedyś jak wyglada taki żywopłot ( nie cięty) ze
> świerka gdy rosliny sa co 80 cm i mają ze 4 m wysokości ( swierk był pospolity
> wieć przyrosty rocznę moge być w granicach 50 cm )

Swierki dadza sobie rade. W lasach tez bywa, ze rosna gesto.
Inna sprawa, ze na zywoplot w ogole sie nie nadaja.
Ale forsycja tak. Znam miejsce, gdzie taka sciana forsycji
jest tuz za plotem z pretow metalowych. Kiedy kwitnie, wyglada
wspaniale.

Pozdrowienia,
Michal

27. Data: 2004-06-04 07:14:37

Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak , wiec jeśli zamiast słowa - projekt , użyjemy "koncepcja ogrodu" to
będzie tez na k :-)

a tak powaznie chciałem tylko zaznaczyć ze jest taki zawód (stosunkowo młody)
i trzeba docenić czasem dobrą pracę projektanta

28. Data: 2004-06-04 07:39:41

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Pewnie uważasz że wszystko można zrobić samemu - może masz rację ...

Nie uważam, ja też żyję z tego, że ktoś coś u mnie zamawia.
Ale czasami zdarza mi się oglądać dokonania tzw. amatorów ( w różnych
dziedzinach) i zazdroszczę im zarówno pomysłu, jak i klasy wykonania.
I z całą stanowczością twierdzę, że to nie dyplom stanowi o wartości
projektanta.

A przykład który podałeś nie ma nic wspólnego z pasją i radością
tworzenia czegoś przez amatorów, tylko jest zwyczajnym dyletantyzmem,
jakich wiele. Też we wszystkich dziedzinach, nie tylko ogrodniczej.

Pozdrawiam ściśle
Ewa

29. Data: 2004-06-04 08:05:20

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> no tak , wiec jeśli zamiast słowa - projekt , użyjemy "koncepcja
ogrodu" to
> będzie tez na k :-)

"Koncepcję ogrodu" to musi mieć zamawiający. W przeciwnym wypadku
będzie tak, jakby założył cudze buty.

Pozdrawiam
Ewa

30. Data: 2004-06-04 13:12:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"pak" <p...@o...pl> wrote in message

> a tak powaznie chciałem tylko zaznaczyć ze jest taki zawód (stosunkowo młody)
> i trzeba docenić czasem dobrą pracę projektanta

Oczywiscie. Ale calkiem tak samo, jak w innych zawodach, sa
dobrzy projektanci i zli projektanci. A temu samemu projektantowi
moze wyjsc dobry projekt jak i zly projekt.

Nie wiem jak w Polsce, ale w Ameryce znalezc dobrego fachowca
w jakimkolwiek zawodzie "uslugowym" jest zazwyczaj bardzo trudno.
Wynika to chyba z politycznie poprawnego mitu, ze kazdy moze
robic wszystko. I ludzie biora sie za robienie rzeczy, o ktorych pojecia
nie maja. Nie idzie - przerzucaja sie na robienie innych rzeczy, o ktorych
tez pojecia nie maja.

Pozdrowienia,
Michal

--