Projekt ogrodu

91. Data: 2004-06-06 18:13:03

Temat: Re: Projekt ogrodu - długie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@p...onet.pl> wrote in message
news:0b00.00001675.40c35a03@newsgate.onet.pl...

> Czyli co - drogi więc nie zakładac go wcale - lepiej zostawić dach BUW-u
> pokryty papą??? Nigdy się z tym nie zgodzę.

A ja sie z tym zgodze. Mam wrazenie, ze to sa idee, ktore przyszly z Ameryki.
Tutaj jest tak: na uniwersytecie brak pokoi dla pracownikow, parkingow, ale
pieniadze wydaje sie na budowe piramidy, z ktorej splywa woda. Albo jak
w pustynnym klimacie Kalifornii, ogromny zielony trawnik. Albo buduje sie
budynek w ktorym pokoje pracownicze nie maja okien, ale za to korytarz,
ktorym moga przejsc przyszli studenci, ma wielkie okna (z osobistego polecenia
prezydenta uniwersytetu, architekt zaplanowal to inaczej). Idea jest prosta - to jest
byznes, wiec trzeba przyciagac klientow (studentow) wszelkimi bajerami, nie
ogladajac sie na ich sensownosc. A student juz przyciagniety tak latwo nie
ucieknie, wiec moze miec zajecia w dusznych, ciemnych, zatloczonych salach
i klopoty z parkowaniem. Nie mowiac juz o pracownikach; ci sie w takich sprawach
nie licza (poza oczywiscie naczelna administracja).

W Polsce moze to jeszcze taki byznes nie jest, ale idee przesiakaja.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

92. Data: 2004-06-06 18:43:23

Temat: Re: Projekt ogrodu
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :))))))))))))))))))))))
>
> dobrze że już przestałam pić przy komputerze
>
> pozdr
> Ania

I dobrze, bo nie sposób czytać mętnym wzrokiem
niejednokrotnie mętne wypowiedzi;-)

Pozdrawia smętnie boletus

93. Data: 2004-06-06 18:52:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I kolejna kwestia - jeśli usługi dobrych projektantów
> mogą wykorzystywać ze względów finansowych tylko prywatni inwestorzy, to
co
> z przeciętnym
> podatnikiem? Skazany jest na chaos estetyczny wokół?

> Pozdrawiam, Basia.

Dzisiaj wracając z lasu na rowerze o mały włos
z niego nie spadłem, gdy zobaczyłem w jednym
z mijanych ogródków dwa czerwone grzyby
wyrastające z trawniczka. Grzybki miały kapelusze
zrobione z blaszanych misek przykręconych śrubami
do nóżek:-)))

Pozdrawia i po stronie Jack'a się stawia boletus

94. Data: 2004-06-06 19:11:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie licza (poza oczywiscie naczelna administracja).
>
> W Polsce moze to jeszcze taki byznes nie jest, ale idee przesiakaja.

Ciebie FBI powinno wziąć pod lupę,
a CIA wyeksmitować np. do Polski:-)))

Pozdrawia powitalnie boletus

95. Data: 2004-06-06 19:12:37

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9vp6k$3rr$1@atlantis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> ... zobaczyłem w jednym
> z mijanych ogródków dwa czerwone grzyby
> wyrastające z trawniczka. Grzybki miały kapelusze
> zrobione z blaszanych misek przykręconych śrubami
> do nóżek:-)))

Hejka. U nas na działkach spotyka się podobne miseczniki w dwóch
kolorach: czerwone w białe kropki i zielone w białe kropki. :-)
Pozdrawiam uzupełniająco Ja...cki

96. Data: 2004-06-06 19:24:50

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:P8Jwc.42735$DG4.34130@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> z ktorej splywa woda. Albo jak w pustynnym klimacie Kalifornii,
> ogromny zielony trawnik. Albo buduje sie budynek w ktorym pokoje

Hejka. Wszak to jak realny socjalizm, kuchnie bez okien, wspólne
łazienki na jednym piętrze, ściany z płyty pilśniowej i pomnik Lenina
monumentalnej wielkości na każdym osiedlu.
Analogia nasuwa się sama.
Pozdrawiam podobnie Ja...cki
P.S. Dla mnie USA jawi się jako królestwo kiczu.

97. Data: 2004-06-06 19:56:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

| Czyli co - drogi więc nie zakładac go wcale - lepiej zostawić dach BUW-u
| pokryty papą??? Nigdy się z tym nie zgodzę. To jest drogie miesto. Tu
ziemia
| jest droga - wykorzystano kilka tysiecy m kw. dachu we wspaniały sposób. A
na
| budowanie parku w tej okolicy "na ziemi" - jak piszesz - nie ma szans.

Oczywiście, bo w końcu kilkudziesięcioletnie działania planistów i
architektów z pożal się Boże łaski dały właśnie takie efekty. Chaos
komunikacyjny i architektoniczny. Nie tylko zresztą w Warszawie.

| Gdy bedziesz w Wawie zajrzyj tu koniecznie - wtedy porozmawiamy ponownie
| Liczę na to że zmienisz zdanie na tamat ogrodów na dachach wogóle.

Bardzo chętnie - ale gdzieś za 10, 20 lat. Gdy już będzie wiadomo coś więcej
o utrzymaniu tego typu ogrodu w czasie. Akurat ta kwestia interesuje mnie
najbardziej. Ogród założyć jest stosunkowo łatwo, utrzymać w przyzwoitym
stanie - trudniej. Na razie pozostanę przy swojej opinii - przedkładam
utylitarność tak, jak ją rozumiem nad niesprawdzone jeszcze ekstrawaganckie
moim zdaniem rozwiązania. Za 20 lat okaże się, że projekt był dobry, czy też
nie. I ile kosztował w eksploatacji:-))))))

| I kolejna kwestia - jeśli usługi dobrych projektantów

| Tu już nic nie poradzę - to tak jakbyś żaliła sie że nie możesz w mieście
| jeżdzic klimatyzowanymi autobusami.

A szczególnie latem by się to przydało:-) Rozumiem, że wniosek taki, że
dobry projektant ogrodów może być zatrudniony tylko przez elity finansowe
jest przez Ciebie akceptowany? Miejmy więc nadzieję, że tych elit będzie
przybywać;-)

EOT.

Pozdrawiam, Basia.

98. Data: 2004-06-06 20:37:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. U nas na działkach spotyka się podobne miseczniki w dwóch
> kolorach: czerwone w białe kropki i zielone w białe kropki. :-)

Rozumiem, ze czerwone w biale kropki to ma byc muchomor.
A zielone w biale kropki to co? Czy tak sie widzi po zjedzeniu
muchomora?

Pozdrowienia,
Michal

99. Data: 2004-06-06 20:44:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> A szczególnie latem by się to przydało:-)

Nie przeceniajcie klimatyzacji. Na przyklad w Arizonie ma ona sens,
juz w Indianie jest to watpliwe, a w Polsce jest niepotrzebna.
Wynik powszechnego uzywania klimatyzacji jest taki, ze czlowiek
ciagle przechodzi drastyczne zmiany temperatury (bez zmiany
ubrania, jak to jest w zimie) i wplyw tego na zdrowie jest nienajlepszy.

Pozdrowienia,
Michal

100. Data: 2004-06-06 21:01:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:TfLwc.42810$DG4.25576@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Rozumiem, ze czerwone w biale kropki to ma byc muchomor.
> A zielone w biale kropki to co? Czy tak sie widzi po zjedzeniu
> muchomora?

Hejka. Czerwony w kropki to muchomor czerwony (Amanita muscaria) a
ten zielony w kropki to muchomor cytrynowy (Amanita citrina). :-)
Pozdrawiam kropkowato Ja...cki

Przesadzanie piwonii
Bez miniaturowy(?) na balkon
Zasychajace pędy moreli