| « poprzedni wątek | następny wątek » |
31. Data: 2008-09-12 12:13:39
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Dnia 12.09.2008, o godzinie 13.28.19, na pl.soc.dzieci.starsze, Stalker
napisał(a):
> A poszukasz sam? Był już tu zapodawany. Taki pdf z projektem tej ustawy...
Ustawa! Tam projekt. Chcę ustawę. :)
Nie ce mi się grzebać teraz. Za dużo rzeczy mam w międzyczasie do
zrobienia.
--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
32. Data: 2008-09-12 12:23:02
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Habeck Colibretto pisze:
> Ustawa! Tam projekt. Chcę ustawę. :)
Ja też bym chciał :-) Ale ni ma...
Stalker
--
www.pomocdlarenaty.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
33. Data: 2008-09-12 12:25:14
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1h4zcnm5wq8z7$.dlg@habeck.pl...
>
> Jak to jest z tymi opisywanymi ocenami? Jak jest z przejściem do
> zwykłych ocen? Nie jest to uderzenie w dziecko?
W praktyce (pewnie są wyjątki) brak ocen w młodszych klasach sprowadza się
do tego, że są bardziej lub mniej uśmiechnięte słoneczka i bardziej lub
mniej gradowe chmurki oraz/lub oznaczenia literowe A+ - C. Dzieci bardzo
szybko załapują co jest odpowiednikiem jakiej oceny, zwłaszcza jak mają
starsze rodzeństwo ;-)
Zasadniczą różnicą jest na pewno ocena semestralna, gdzie zamiast jednej
zbiorczej cyferki dostaje się 4 strony A4 ze szczegółowowo rozpisanymi w
tabelce umiejętnościami, do których nauczyciel dostawia - a jakże - literki
od A+ do C ;-)
Tak więc jakiegoś szczególnego wstrząsu w 4 klasie dzieci nie doznają. No
chyba, że jakiś nauczyciel faktycznie stosuje tylko oceny opisowe (jakiś
tytan, normalnie mnie osłabia sama myśl, że miałby w 25 zeszytach codziennie
coś pisać zamiast klepnąć pieczątkę ze słoneczkiem ;-)).
Agnieszka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
34. Data: 2008-09-12 12:31:13
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Dnia 12.09.2008, o godzinie 14.25.14, na pl.soc.dzieci.starsze,
Agnieszka napisał(a):
<ciach o ocenach>
Ale jaki problem było zostawić oceny? Przecież dzieci by szybko
załapały, że 5 to więcej niż 1 i od razu by się nauczyły, że liczba 5 to
więcej niż 1. :)
> Tak więc jakiegoś szczególnego wstrząsu w 4 klasie dzieci nie doznają.
No to mnie pocieszyłaś. :)
> No
> chyba, że jakiś nauczyciel faktycznie stosuje tylko oceny opisowe (jakiś
> tytan, normalnie mnie osłabia sama myśl, że miałby w 25 zeszytach codziennie
> coś pisać zamiast klepnąć pieczątkę ze słoneczkiem ;-)).
A zostawiłaś jakieś nieradzące sobie dziecko na prośbę rodzica? I co
robisz z tymi co mają tylko "chmurki", "burze" czy co Wy tam
wstemplowujecie jako najgorsze oceny?
--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
35. Data: 2008-09-12 12:33:27
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:3ve6ip2wcvjc.dlg@habeck.pl...
> Dnia 12.09.2008, o godzinie 14.25.14, na pl.soc.dzieci.starsze,
> Agnieszka napisał(a):
>> No
>> chyba, że jakiś nauczyciel faktycznie stosuje tylko oceny opisowe (jakiś
>> tytan, normalnie mnie osłabia sama myśl, że miałby w 25 zeszytach codziennie
>> coś pisać zamiast klepnąć pieczątkę ze słoneczkiem ;-)).
>
> A zostawiłaś jakieś nieradzące sobie dziecko na prośbę rodzica? I co
> robisz z tymi co mają tylko "chmurki", "burze" czy co Wy tam
> wstemplowujecie jako najgorsze oceny?
Można, a nawet chyba trzeba, zasugerować rodzicom. I tu się zaczyna praca Judyma
;-)
Qra
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
36. Data: 2008-09-12 12:33:59
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Dnia 12.09.2008, o godzinie 14.33.27, na pl.soc.dzieci.starsze, Qrczak
napisał(a):
> Można, a nawet chyba trzeba, zasugerować rodzicom. I tu się zaczyna praca Judyma
> ;-)
Zasugerować chyba, że nie warto zostawić (bo to chyba problem dla
nauczyciela).
--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
37. Data: 2008-09-12 12:36:02
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:3ve6ip2wcvjc.dlg@habeck.pl...
> Dnia 12.09.2008, o godzinie 14.25.14, na pl.soc.dzieci.starsze,
> Agnieszka napisał(a):
>
> <ciach o ocenach>
>
> Ale jaki problem było zostawić oceny? Przecież dzieci by szybko
> załapały, że 5 to więcej niż 1 i od razu by się nauczyły, że liczba 5 to
> więcej niż 1. :)
A to już pytanie nie do mnie ;-)
>
>> No
>> chyba, że jakiś nauczyciel faktycznie stosuje tylko oceny opisowe (jakiś
>> tytan, normalnie mnie osłabia sama myśl, że miałby w 25 zeszytach
>> codziennie
>> coś pisać zamiast klepnąć pieczątkę ze słoneczkiem ;-)).
>
> A zostawiłaś jakieś nieradzące sobie dziecko na prośbę rodzica? I co
> robisz z tymi co mają tylko "chmurki", "burze" czy co Wy tam
> wstemplowujecie jako najgorsze oceny?
Psze pana, proszę mi tu nic nie imputować. Ja ze szkolnictwem mam tyle
wspólnego, że dzieci mi do szkół chodzą i bardzo mi z tym dobrze. Niczego
nikomu nie wstemplowuję ;-)
Agnieszka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
38. Data: 2008-09-12 12:40:13
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Użytkownik "Agnieszka"...
> Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:z9tzvnj1dke$.dlg@habeck.pl...
>>
>> Jak uważacie, czy lepiej dziecka, które sobie nie radzi w pierwszych
>> klasach nie przepuścić (niech kibluje), czy lepiej je przepychać dalej?
>
> Lepiej nie przepuścić, żeby miało szansę "zaskoczyć" i cokolwiek poza
> papierkiem z rządkiem "dop" wynieść ze szkoły. Ale do tego potrzebna jest
> zgoda rodziców i tu zaczynają się schody... Niemniej zdarza się.
>
Nieprawdą jest, jakoby zgoda rodziców była potrzebna.
Było to prawdą ze trzy lata temu, już nieaktualne.
EwaSzy
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
39. Data: 2008-09-12 12:42:45
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:48ca632d$1@news.home.net.pl...
>
> Użytkownik "Agnieszka"...
>> Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
>> wiadomości news:z9tzvnj1dke$.dlg@habeck.pl...
>>>
>>> Jak uważacie, czy lepiej dziecka, które sobie nie radzi w pierwszych
>>> klasach nie przepuścić (niech kibluje), czy lepiej je przepychać dalej?
>>
>> Lepiej nie przepuścić, żeby miało szansę "zaskoczyć" i cokolwiek poza
>> papierkiem z rządkiem "dop" wynieść ze szkoły. Ale do tego potrzebna jest
>> zgoda rodziców i tu zaczynają się schody... Niemniej zdarza się.
>>
> Nieprawdą jest, jakoby zgoda rodziców była potrzebna.
> Było to prawdą ze trzy lata temu, już nieaktualne.
No czego to się człowiek na grupach nie dowie ;-)
Agnieszka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
40. Data: 2008-09-12 12:49:08
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]Dnia 12.09.2008, o godzinie 14.36.02, na pl.soc.dzieci.starsze,
Agnieszka napisał(a):
>> Ale jaki problem było zostawić oceny? Przecież dzieci by szybko
>> załapały, że 5 to więcej niż 1 i od razu by się nauczyły, że liczba 5 to
>> więcej niż 1. :)
> A to już pytanie nie do mnie ;-)
To było retoryczne. Po co w ogle odpowiadasz? :)
>>> No
>>> chyba, że jakiś nauczyciel faktycznie stosuje tylko oceny opisowe (jakiś
>>> tytan, normalnie mnie osłabia sama myśl, że miałby w 25 zeszytach
>>> codziennie
>>> coś pisać zamiast klepnąć pieczątkę ze słoneczkiem ;-)).
>> A zostawiłaś jakieś nieradzące sobie dziecko na prośbę rodzica? I co
>> robisz z tymi co mają tylko "chmurki", "burze" czy co Wy tam
>> wstemplowujecie jako najgorsze oceny?
> Psze pana, proszę mi tu nic nie imputować. Ja ze szkolnictwem mam tyle
> wspólnego, że dzieci mi do szkół chodzą i bardzo mi z tym dobrze. Niczego
> nikomu nie wstemplowuję ;-)
Cholera... przeczytało mnię się "miałabym". :) Przepraszam. :)
--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |