Propozycja nowej podstawy programowej

1. Data: 2008-11-04 21:07:19

Temat: Propozycja nowej podstawy programowej
Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może kogoś zainteresuje (załącznik nr 2)
http://www.men.gov.pl/content/view/12019/22/
Zwróćcie uwagę na praktyczną matematykę np. banknoty (tylko 10 zł).
Za to podoba mi się pomysł o salach z częścią dydaktyczną i zabawową, o
dostępie do internetu w sali.
Ciekawe jak to będzie w rzeczywistości.
--
waruga

2. Data: 2008-11-12 15:07:35

Temat: Re: Propozycja nowej podstawy programowej
Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:
> [...]
> Zwróćcie uwagę na praktyczną matematykę np. banknoty (tylko 10 zł).
> Za to podoba mi się pomysł o salach z częścią dydaktyczną i zabawową, o

nie wiem czy to dokladnie mialas na mysli ale to jakas kicha jest

Zgodnie z zapisami w Projekcie ustawy o zmianie ustawy Karta
Nauczyciela, w 2009 r. wszystkim nauczycielom, bez względu na stopień
awansu zawodowego, wzrosną pensje. Podwyżki planowane są dwukrotnie: o 5
procent od stycznia i kolejne 5 procent od września przyszłego roku.

- Zależy nam na tym, by najmniej zarabiający obecnie nauczyciele
dostawali większe pobory. Dlatego podwyżki dla nauczycieli stażystów
sięgają aż 34 procent, a nauczycieli kontraktowych prawie 20 procent. Ta
zmiana proporcji jest spowodowana tym, by zachęcić młodych ludzi do
pracy w szkole. Młodzi pedagodzy obecnie nie są usatysfakcjonowani
poziomem zarobków - podkreślała minister edukacji narodowej Katarzyna
Hall na konferencji prasowej po posiedzeniu Rady Ministrów.

--
The Gnome

3. Data: 2008-11-12 19:20:50

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Nov 2008 16:07:35 +0100, gazebo napisał(a):

> nie wiem czy to dokladnie mialas na mysli ale to jakas kicha jest

ups, miałam otwartych kilka okien i oczywiście wkleiłam nie to co trzeba.
Przepraszam
http://www1.reformaprogramowa.men.gov.pl/projekt_roz
porzadzenia/
teraz już powinno być jak należy, załącznik nr 2

--
waruga

4. Data: 2008-11-12 19:24:57

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> [...]
> http://www1.reformaprogramowa.men.gov.pl/projekt_roz
porzadzenia/
> teraz już powinno być jak należy, załącznik nr 2

dzieki, nie zerkne dzisija, a propos tego co sie wkleilo wczesniej to
naprwde kicha

--
The Gnome

5. Data: 2008-11-12 20:29:37

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Nov 2008 20:24:57 +0100, gazebo napisał(a):

> dzieki, nie zerkne dzisija, a propos tego co sie wkleilo wczesniej to
> naprwde kicha

Możesz rozwinąć wypowiedź??
--
waruga

6. Data: 2008-11-13 06:36:44

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> Możesz rozwinąć wypowiedź??

docenianie mlodych kosztem starych, znaczy jak? iles pracy wlozonej w
studia podyplomowe, czasami dwa i trzy takie studia, stopnie
specjalizacji itp., to na kiego grzyba to robic skoro mlodszy jest lepszy?

--
The Gnome

7. Data: 2008-11-13 07:39:57

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Nov 2008 07:36:44 +0100, gazebo napisał(a):

> docenianie mlodych kosztem starych, znaczy jak? iles pracy wlozonej w
> studia podyplomowe, czasami dwa i trzy takie studia, stopnie
> specjalizacji itp., to na kiego grzyba to robic skoro mlodszy jest lepszy?

A teraz to zrozumiałam. No fakt. Zastanawiałyśmy się w pracy ostatnio jaką
szansę na zdobycie pracy mają ci młodzi skoro na miejsce emerytów to nie
bardzo "wskoczą".

--
waruga

8. Data: 2008-11-13 11:23:35

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> A teraz to zrozumiałam. No fakt. Zastanawiałyśmy się w pracy ostatnio jaką
> szansę na zdobycie pracy mają ci młodzi skoro na miejsce emerytów to nie
> bardzo "wskoczą".

wiesz, ja nie mowie zeby nie pomagac mlodym, tylko dlaczego kosztem innych?

--
The Gnome

9. Data: 2008-11-13 11:40:14

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo"

> wiesz, ja nie mowie zeby nie pomagac mlodym, tylko dlaczego kosztem
> innych?

Już objaśniam.
Nie chodzi o pomaganie, tylko o stworzenie pozorów dbania o edukację, że
niby robia co się da, żeby podnieść jakość kadry.
Najpierw zrobili stopnie, stażysta miał być słabo opłacany a różnice
pomiędzy stopniami duże. Niestety nie docenili nauczycieli, którzy się
błyskawicznie, część w rok, reszta w 3 lata awansowali do dyplomowanego.
Teraz większość nauczycieli ma ten stopień. Pora zatem spłaszczyć płace,
najwięcej dać najmniej licznej grupie, czyli stażystom. Potem wymyślą nowe
stopnie i znów triumfalnie ogłoszą, że hmmm, specjalista III stopnia?
dostanie na rękę (tu wpisać coś nierealnego). Wierchuszkę związkowców
przekupi się automatycznym mianunkiem na najwyżej uposażone poziomy i
przepchną.
I tak się kręci.

EwaSzy

10. Data: 2008-11-13 11:44:00

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:

> [...]
> stopnia? dostanie na rękę (tu wpisać coś nierealnego). Wierchuszkę
> związkowców przekupi się automatycznym mianunkiem na najwyżej uposażone

oki, czyli dobrze cie zrozumialem, bo juz mialem watpliwosci :-)

--
The Gnome

Alkoholu nie dość, że nie wolno, to trzeba
Przedszkolne romanse
problem siedmiolatka
6. latki w szkole to jedno
Halloween