Proszę o rade...

1. Data: 2002-08-08 07:16:08

Temat: Re: Proszę o rade...
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

taka sama :P ?

no i jeszcze AT 0,5 s.c

pozdr.Tichy

2. Data: 2002-08-08 07:21:23

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> napisał w
wiadomości news:aivq2e$jf5$1@news2.tpi.pl...

| Nie, dostalam sam antybiotyk.(tak przynajmniej wynika z recepty).

Nie, dostałaś amoksycylinę z kwasem klawulonowym, tak wynika z recepty.
Amoksi(cylina)+klav(ulonian acid)= Amoksiklav

pozdrawiam Tichy

3. Data: 2002-08-08 21:43:26

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Haniu
!
otóż droga moja
antybiotyk JEST standartem w jakimkowiek pogryzieniu przez zwierzę,
jeden obejarzał, drugi zapisał, skąd wiesz że ze sobą nie rozmawawiali?
Nawet gdyby ze sobą nie rozmawiali , niezależnie od wielkośći rany ,jeśli
jest przerwanie ciągłości skóy należy się antybiotyk i tyle .
pozdrawiam Tichy

4. Data: 2002-08-09 00:10:49

Temat: Proszę o rade...
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ugryzl mnie pies, wlasny, w zasadzie zahaczyl zębami. Rozciał mi skóre i
dość silno zgniótł dłon.
Dłon oczywiście spuchla, dla swietego spokoju pojechalam dzis na ostry
dyzur.
Lekarze, paru milych ludzi, zaordynowalo mi antybiotyk, nie tyle kierujac
sie wygladem rany co podrecznikowym "przy ugryzieniach zawsze sie daje"

Jestem w 41 dniu ciązy. Antybiotyk nazywa sie Amoksiklaw - jakas pochodna
penicyliny. Czym grozi zazywanie antybiotyku w tak wczesnej ciazy? Dodam, ze
w zasadzie jestem uczulona na penicyliny ale zrobiono mi probe tego
antybiotyku i wyszla ujemnie. Ja sie sklaniam do tego zeby nie zazywac i
odczekac
troche ale jesli wda sie zakazenie to tez bedzie zle:-(

Poradzcie...:-(

HaNkA

5. Data: 2002-08-09 02:01:20

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Aug 2002 02:10:49 +0200, "HaNkA ReDhUnTeR"
<hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> wrote:

> [...]
>odczekac
>troche ale jesli wda sie zakazenie to tez bedzie zle:-(

Nie za bardzo rozumiem dwie rzeczy.

Po pierwsze dlaczego o to sie pytasz na newsgroup ?
Mialas do dyspozycji lekarzy to nalezalo sie ich zapytac. Jak mi sie
wydaje, z Twojego opisu, dostalas w pelni prawidlowe wytlumaczenie.
Rana kasana, zwlaszcza przez zwierzeta, jest uwazana za "pierwotnie
zakazona" i podanie antybiotyku stanowi standart. Chyba ze psu myjesz
zeby szczoteczka trzy razy dziennie i dajesz mu tylko gotowane
jedzenie . :-))))

Na marginesie uwazam, ze jest dosc nieszczesliwym przypadkiem czekanie
z podaniem antybiotyku, zanim sie uzbieraja opinie na pl.sci.medycyna.
Nie bardzo wiem, czy decyzja z czekaniem na podanie profilaktycznie
antybiotyku zostala Ci przez kogos zalecona czy jak ?

Bo jak wystapi infekcja to juz nie bedzie miejsca na profilaktyke, a
tylko na bardzo , czesto, toksyczne, leczenie. Toksyczne rowniez dla
plodu.
.
Po wtore , nawet gdyby co, to sa dostepne na internecie standarty
leczenia , miedzy innymi na WWW site "Wilderness Medical Society",
nie wspominajac o bardzo dobrych wytycznych zatytulowanych "Do bugs
need drugs" http://www.dobugsneeddrugs.org/ . W zakresie leczenia
chorob ukladu oddechowego nie wiele sie one maja do leczenia tychze w
Polsce, ale leczenie/profilaktyka ukaszen przez zwierzeta jest
jednakowe ( a przynajmniej powinno byc).

Antybiotyk, ktory dostalas, amoksycyklina, jest niedrogi, malo
toksyczny , mozna go podawac w ciazy bezpiecznie.

Powinien byc podany w kombinacji z kwasem clavulinowym. I chyba taka
kombinacje dostalas. Razem kombinacja taka ma klase "B" ryzyka w
ciazy.

Dla zainteresowanym tematem ukaszen polecam mala lamiglowke - a jaka
profilaktyka obowiazuje przy ukaszeniu przez kobiete ?

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2002-08-09 07:13:28

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> Na marginesie uwazam, ze jest dosc nieszczesliwym przypadkiem czekanie
> z podaniem antybiotyku, zanim sie uzbieraja opinie na pl.sci.medycyna.

Mam troche czasu bo z lekarzami z pogotowia ustalilam, ze jak sie wyraznie
nie poprawi do piatku wieczorem to wtedy dopiero zaczne zazywac antybiotyk.
Oni tez sie nie palili z przepisaniem mi go.

> Antybiotyk, ktory dostalas, amoksycyklina, jest niedrogi, malo
> toksyczny , mozna go podawac w ciazy bezpiecznie.

Jak juz mowilam jestem uczulona na penicyliny, wczoraj mialam lekki czerwony
odczyn ale uznano probe za ujemna poniewaz antybiotyk mam przyjmowac w
formie doustnej. dzis mam wyrazne zaczerwienienie. Jesli organizm odrzuci
antybiotyk i na przyklad bede po nim wymiotowac to zgodzisz sie ze mna, ze
nie za wiele pomoze?

rowniez

HaNkA

7. Data: 2002-08-09 07:31:07

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie, dostałaś amoksycylinę z kwasem klawulonowym, tak wynika z recepty.
> Amoksi(cylina)+klav(ulonian acid)= Amoksiklav

Nio to sorrki:-)) Nie specjalizuje sie w rozszyfrowywaniu nazw lekow. Jesli
jednak podalam nazwe leku w poscie a moj przedmówca napisał "Powinien byc
podany w kombinacji z kwasem clavulinowym. I chyba taka
kombinacje dostalas" to słówko "chyba" usprawiedliwia moje wahanie.:-)))

HaNkA

8. Data: 2002-08-09 10:41:43

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Aug 2002 09:13:28 +0200, "HaNkA ReDhUnTeR"

>Mam troche czasu bo z lekarzami z pogotowia ustalilam, ze jak sie wyraznie
>nie poprawi do piatku wieczorem to wtedy dopiero zaczne zazywac antybiotyk.
>Oni tez sie nie palili z przepisaniem mi go.

Mam watpliwosci czy aby takie postepowanie jest sluszne. Bo
alternatywa moze byc podanie lekow toksycznych dla plodu. Zagladnij do
podanych zrodel.

> [...]
>antybiotyk i na przyklad bede po nim wymiotowac to zgodzisz sie ze mna, ze

Wymioty nie sa objawem alergii, sa objawem nietolerancji, a to nie
jest to samo z gruntu.

>Nie, dostalam sam antybiotyk.(tak przynajmniej wynika z recepty).

To co pisze na recepcie (amoksiklav) to nazwa handlowa preparatu, w
danym przypadku fabrycznej mieszaniny dwoch srodkow.

Ja rowniez

dradam

9. Data: 2002-08-09 15:07:34

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka!
a moze Ty zacznij sie leczyc u zywego lekarza a nie na newsach bo szybko
mozesz znowu wrocic do nicka RedHunterka....

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

10. Data: 2002-08-09 15:40:53

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> a moze Ty zacznij sie leczyc u zywego lekarza

Sugerujesz, ze tu odpisują boty?:-))

HaNkA ReDhUnTeR:-)

Co to może być ?
choroba lokomocyjna
Z serii pytań banalnych - test ciążowy.
Goraco w podeszwy stop w nocy - skad sie bierze?
harmonet