Re: Protest katolików

From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Protest katolików
Date: Fri, 22 Apr 2016 08:33:15 +0200

W dniu 22.04.2016 o 01:37, Przemysław Dębski pisze:

> Jak by nie patrzył, zakaz aborcji też nikogo nie przymusza do jej
> wykonywania ;)

> Chyba masz kolego jakiś problem ze sobą. Mogę Ci pokazać wiele sytuacji
> w których inni w majestacie prawa wpierdalają (po twojemu wpier...) się
> na siłę do czyjegoś życiorysu poprzez zakaz. I wiele z tych przypadków
> będziesz gorąco popierał (choć nie wiem które). Na początek, co powiesz
> na temat zakazu handlu własnymi organami ? Czy tu nie ma zastosowania
> "mój brzuch moja sprawa" ? Zakaz wielożeństwa - trudno to nazwać inaczej
> [...]

Czysta demagogia, Dębska, czysta! Tym tropem możemy prosto dojść do
wniosku, że wszelkie ustawodawstwo jest wpierdalaniem się do czyjegoś
życia, a przecież nie o to nam chodzi, prawda? Chodzi o coś innego.
Otóż w żadnym z Twoich przykładów prawo nie wymaga od _człowieka_
poświęcenia własnego życia, czy zdrowia fizycznego lub psychicznego, w
imię jego stosowania. A to ma miejsce w przypadku proponowanej
restrykcyjnej ustawy antyaborcyjnej (NB z domagania się której już nawet
biskupi się wycofują).
Gdyby obecne prawo _nakazywało_ usuwanie ciąży z gwałtu, w zagrożeniu
życia, czy w przypadku nieodwracalnego uszkodzenia płodu, to byłoby
faszystowskie. Natomiast obecne prawo nikomu nie zabrania stać się
świętym. Kobieta _może_ ponieść konsekwencje dokonanego na niej
przestępstwa i uznać, że życie poczęte z gwałtu jest warte jej
poświęcenia, _może_ donosić bezmózgie dziecko mające umrzeć tuż po
urodzeniu, _może_ nawet umrzeć, by jej dziecko mogło żyć. Jeśli tylko
tego _sama_ zechce. Czego przykład tutaj:
http://wyborcza.pl/1,75400,19946166,urodzila-55-dni-
po-smierci.html

BTW Zostałbyś świętym, Dębska?

Ewa