Przejscie podziemne brak udogodnien dla osób niepelnosprawnych

1. Data: 2006-08-28 13:38:21

Temat: Przejscie podziemne brak udogodnien dla osób niepelnosprawnych
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupe,
W Radomiu trwa remont przejscia podziemnego dla pieszych, niestety
projektant nie przewidzial pochylni ani windy.
Jest to o tyle zalosne, ze bylem u dyrektora zarzadu dróg
miejskich przed rozpoczeciem remontu i pokazywalem mu zdjecia z UK
gdzie nie spotkalem sie z przejsciami majacymi schody - wszystkie
byly z pochylnia.
Jak mozna zmusic Urzad Miejski (zleceniodawca) do naprawienia
bledu? W podziemiach maja byc sklepy jest to tez najblizsza droga
do przystanku autobusowego z duzego osiedla.

Czy w Radomiu jest stowarzyszeni które pomaga osobom poruszajacym
sie na wózkach?
Czy mozna zablokowac inwestycje do czasu dobudowania odpowiedniej
infrastruktury?

---------------------------------------
Bractwo Rowerowe, Radom
http://www.bractworowerowe.ats.pl

2. Data: 2006-08-28 14:57:09

Od: "Wieslaw" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokladnie nie wiem, ale prawo budowlane to reguluje i chyba nie dostali by
pozwolenia na budowe gdyby nie bylo zjazdu w projekcie. Moze ktos na grupie
wie ?? Napisz list protestacyjny a my sie podpiszemy i wyslemy do bubków z
UM
pozdrawiam Wieslaw

3. Data: 2006-08-28 15:08:21

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozwolenia na budowe gdyby nie bylo zjazdu w projekcie. Moze ktos na
> grupie wie ?? Napisz list protestacyjny a my sie podpiszemy i wyslemy do

Prawo budowlane to reguluje, ale wymagane jest dostosowanie nowych obiektow,
a remontowanych nie

Leszek

4. Data: 2006-08-28 15:48:44

Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawo budowlane to reguluje, ale wymagane jest dostosowanie nowych
> obiektow, a remontowanych nie

no to faktycznie szkoda, ale powalczyć można może się uda myślę że u mnie w
mieście (Świdnica) bez problemu byśmy wynegocjowali, z przejściami
podziemnymi jest tak, że mają za duży przechył i w/g przepisów zjazd się nie
należy bo ileś tam stopni musi być .
Zaraz zaraz są i u nas przejścia pod torami i tam chyba nie ma zjazdów
ale tymi przejściami nawet zdrowi nie chodzą (smród i inne nieczystości) ;-)
pozdrawiam Wiesław

5. Data: 2006-08-29 05:47:42

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Problem polega na tym, że to była całkowita przebudowa łącznie z
budowa nowych schodów. Ponieważ są dwie pary po każdej stronie
ulicy dało się jedne wydłużyć i zmniejszając spadek zastosować
pochylnie, wystarczyło mieć dobre chęci i odrobinę pomyślunku.

6. Data: 2006-08-29 13:12:20

Od: "BoguslawaP" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <s...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...
[...]

-------------------------

Odnosnie wszelkich nieprawidlowosci budowlanych mozna odwolac sie do Urzedu
Nadzoru Budowlanego, najlepiej na pismie (tylko nie anonim, bo taki wrzucany
jest do
kosza) i wowczas dostaniesz odpowiedz rowniez na pismie.

Zarzad Drog jest wykonawca i ten nie decyduje o tym...tylko wykonuje prace
zlecona wg planu... Ktos ten plan podpisal i zatwierdzil wg obowiazujacej
ustawy, a do tego tylko moze odniesc sie i sprawdzic prawidlowosc rozbudowy
jak juz wspomnialam Urzad Nadzoru Budowlanego, tam rowniez sa wszystkie
kopie planow...

Boguslawa

7. Data: 2006-08-29 21:22:31

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Temat sprzedany:
http://miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,3582006.html

Przejście podziemne pod ulicą Grzecznarowskiego, które po remoncie
ma stać się pasażem handlowym, będzie niedostępne dla
niepełnosprawnych. - To jawne łamanie prawa - uważa Krzysztof
poruszający się na wózku inwalidzkim.

- Pamiętam maj tego roku i Radomskie Dni Godności. Prezydent
Zdzisław Marcinkowski powiedział wtedy, że gmina będzie robić
wszystko, by likwidować bariery architektoniczne i ułatwiać nam
życie - mówi Krzysztof. Kilka dni temu był na Ustroniu i przyjrzał
się remontowi przejścia pod Grzecznarowskiego. Twierdzi, że po
modernizacji będzie niedostępne dla osób na wózkach.

- To prawda, nie będzie tam pochylni, nie będzie także platform
wwożących niepełnosprawnych - mówi Zbigniew Ostrowski, zastępca
dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. MZDiK jest
inwestorem, koszt remontu to 1 mln 50 tys. zł.

Dlaczego, skoro ustawa Prawo budowlane mówi wyraźnie, że
przebudowywane obiekty muszą być pozbawione barier
architektonicznych? - Technicznie nie było możliwości wykonanie
podjazdu dla poruszających się na wózkach - argumentuje Ostrowski.

Dotarliśmy do architekta Jerzego Materka, którego firma projektowała
remont tunelu. - Chcieliśmy zrobić platformę dla wózków - mówi. -
Jednak okazało się, że biegnący serpentyną zjazd zająłby 90
proc. schodów do tunelu. Zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania.
Braliśmy pod uwagę inny wariant poprowadzenia zjazdu, ale konieczne
byłoby wyburzanie tzw. łat fundamentów przejścia. To nie wchodziło
w grę - mówi Materek.

Ostatecznie zrezygnowano z budowy platformy i okazuje się, że nie
złamano prawa. 160 metrów od tunelu znajduje się przejście dla
pieszych z sygnalizacją świetną. Rozporządzenie Ministra Transportu
i Gospodarki Morskiej mówi, że w sytuacji, gdy najbliższa zebra jest
nie dalej niż 200 m od przejścia podziemnego, nie musi ono być
przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

Że wszystko jest zgodne z prawem, potwierdza radomska delegatura
Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, która wydała MZDiK pozytywną
decyzję na tzw. zgłoszenie remontu. - Nie było podstaw do sprzeciwu
- mówi Elżbieta Szczechowska z delegatury MUW. - Bo ta inwestycja to
nie przebudowa, tylko remont. Przebudowie musiałoby towarzyszyć
utworzenie podjazdu dla niepełnosprawnych, remontowi nie musi -
twierdzi.

Jednak urzędnicy o jednym zapomnieli - we wrześniu, kiedy remont się
zakończy, tunel zmieni charakter. Z klasycznego podziemnego przejścia
dla pieszych stanie się pasażem handlowym z 22 pawilonami. Obiekt
zagospodarują kupcy ze spółki Feniks.

- Gdy projektowałem remont, nic o tym nie wiedziałem - mówi Materek.
Przekonuje, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem w takiej sytuacji
byłyby specjalne ruchome podesty zwożące i wwożące
niepełnosprawnych na wózkach. Co na to magistrat? - To sprawa warta
przemyślenia - mówi Ryszarda Kitowska, rzeczniczka prezydenta
Radomia.

Sprawdziliśmy, ile kosztowałyby jedna ruchoma platforma przewożąca
niepełnosprawnego na wózku tuż nad schodami przejścia. Okazuje
się, że koszt wraz z montażem zamknąłby się w zależności od
klasy urządzenia między 28 a 45 tys. zł (w przejściu konieczne
byłyby dwie takie platformy). Koszty inwestycji wzrosłyby więc
nieznacznie.

- To nie są tak wielkie pieniądze, jak sądziłem, przynajmniej przy
kwocie remontu. Warto byłoby urządzenia zamontować - przyznaje
Henryk Dudek, prezes Feniksa. Czy spółka byłaby gotowa partycypować
w kosztach zakupu, jeśli podjęłoby się go miasto? - Tak. Nie powiem
jednak, w jakim procencie. Musielibyśmy poznać najpierw cenę, a
udział określiłaby rada spółki - mówi prezes.

---------------------------
Bractwo Rowerowe
http://www.bractworowerowe.ats.pl

8. Data: 2006-08-30 09:29:24

Od: "marcin" <loky@NO_FUCKEN_SPAM_plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

powien tylko, BRAWO!

[media] seks asystent dla ON
Domain For Sale: Auction Airsoft .co .uk
Robert Szymczak
powrót tematu pracy i szukania pracy
Wozki elektryczne - pytanie