Przepisy do "Zeptera"

1. Data: 2005-08-24 11:48:55

Temat: Przepisy do "Zeptera"
Od: "Andrzej" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie mozna zmalezc przepisy kulinarne przygotowane pod katem garnków
Zepter?
---
Andrzej

2. Data: 2005-08-24 20:20:35

Temat: Re: Przepisy do "Zeptera"
Od: s...@p...onet.pl (Piotrek SP5FCI) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Andrzej,

W Twoim liście datowanym 24 sierpnia 2005 (13:48:55) można przeczytać:

> Gdzie mozna zmalezc przepisy kulinarne przygotowane pod katem garnków
> Zepter?
może zadzwoń do zeptera i spytaj się pod jakim kątem oni opracowali
swoje zestawy garnków, sorry za sarkazm ale ludzie, opamiętajcie się
z takimi postami
wiem że zaraz bedą pytanie o przedstawienie się itp, nie jestem nowy
na grupie, jestem tu od kilku ładnyck lat , z przerwą co prawda moj
poprzedni nick to busek, nie widzę niestety żadnych starych znajomych

--
Pozdrowienia,
73 Piotrek SP5FCI

3. Data: 2005-08-24 20:25:20

Temat: Re[2]: Przepisy do "Zeptera"
Od: s...@p...onet.pl (Piotrek SP5FCI) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Piotrek,

W Twoim liście datowanym 24 sierpnia 2005 (22:20:35) można przeczytać:

> [...]

> na grupie, jestem tu od kilku ładnyck lat , z przerwą co prawda moj
> poprzedni nick to busek, nie widzę niestety żadnych starych znajomych
przepraszam sadyl powinien mnie pamietac,

--
Pozdrowienia,
73 Piotrek SP5FCI

4. Data: 2005-08-24 20:32:19

Od: "cherokee" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek SP5FCI" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> na grupie, jestem tu od kilku ładnyck lat , z przerwą co prawda moj
> poprzedni nick to busek, nie widzę niestety żadnych starych znajomych

To dlaczego zmieniłes nick, skoro my kojarzymy busek?

Co do Zeptera - polecam sposób gotowania ziemniaków:
obrane kroimy w kostke jak do zupy, opłukane wrzucamy do garnka _bez_ wody i
gotujemy na małym ogniu 15 minut. Mozna solic, ale nie trzeba. Taki sposób
przyrządzania ziemniaków pozwala na poznanie ich prawdziwego smaku, bo nic
nie wygotowuje się do wody.

pozdr

cherokee

5. Data: 2005-08-24 23:31:33

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <c...@t...pl> wrote in message
> [...]
> przyrządzania ziemniaków pozwala na poznanie ich prawdziwego smaku, bo nic

Witam
na pokazach zeptera, bylo kilka "pokazowych" potraw.
np.wedzone filety z kurczaka - wrzucalo sie trociny z drzewa lisciastego,
filety , wszystko bez jakiegokolwiek tluszczu, pokrywka, i po pol godzinie,
filety byly jakby uwedzone.
Zepter to sztuka gotowania "pod pokrywka" na malym ogniu. Kiedys robilismy
danie jednogarnkowe, na duzej patelni zeptera z taka wypukla pokrywka,
wrzuca sie mieso, ziemniaki, warzywa rozne /kalafior, buraczki, itp/ mozna
wbic jaja, oczywiscie dopiero po rozgrzaniu gara do zielonego pola
/termometr na pokrywce/. po godzinie lub po dwoch /niewazne bo w zepterze
sie nie rozgotuje, nie przypali/danie jest gotowe.
Bigos z zeptera: wszystkie skladniki od razu wrzucasz do gara / kapusta
mieso boczek, rodzynki sliwki, tluszcz, pomidory itd/ przykrywasz pokrywka i
gotujesz. Po godzinie lub poltorej, wymieszasz i jest ok.
Trudno tutaj opisac "potrawy z zeptera" , po prostu trzeba sie nauczyc
innego sposobu gotowania.
Pozdrawiam
MarekF

6. Data: 2005-08-24 23:36:08

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** maf <m...@a...alpha.pl>:

> [...]
> kapusta mieso boczek, rodzynki sliwki, tluszcz, pomidory itd/
> przykrywasz pokrywka i gotujesz. Po godzinie lub poltorej, wymieszasz

Raczej to będzie jedynie "Bigos z zeptera" - prawdziwy bigos to się
gotuje aż się zrobi ciemny - nawet kilka dni. :)

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

7. Data: 2005-08-25 06:28:18

Od: "cherokee" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> Raczej to będzie jedynie "Bigos z zeptera" - prawdziwy bigos to się
> gotuje aż się zrobi ciemny - nawet kilka dni. :)

Zaleta tych garnków jest , że mozesz ten bigos wstawiac w kolejne dni na np
15 minut na gaz, po czym wyłączyc gaz, a bigos "sam" się gotuje, bo garnki
doskonale trzymają ciepło. I nie ma zapachu bigosu wszędzie w domu.

pozdr

cherokee

8. Data: 2005-08-25 16:55:39

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Bigos z zeptera: wszystkie skladniki od razu wrzucasz do gara / kapusta
> mieso boczek, rodzynki sliwki, tluszcz, pomidory itd/ przykrywasz pokrywka
> gotujesz. Po godzinie lub poltorej, wymieszasz i jest ok.

Nie nie... to na pewno nie jest bigos, no, 'bigos z zeptera', ale tak
profanować stare, dobre nazwy...

Pzdr
Paweł

9. Data: 2005-08-25 17:40:14

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"bazyli4" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie nie... to na pewno nie jest bigos, no, 'bigos z zeptera', ale tak
> profanować stare, dobre nazwy...

To nie profanacja, znam bardziej sprofanowae nazwy, np kotlet z soi lub
flaczki z soi. /soja to jakis zwierz?/
Wracajac do bigosu i zeptera, w zepterze sie go latwiej gotuje. W zwyklych
garach najpierw gotowalem kapuste, pozniej ja odcedzalem, w drugim garnku
lub patelni smazylem/dusilem miesa z cebula i kielbasa. W 3 garze gotowalem
grzyby. Do zeptera wrzucasz i masz, mozesz go gotowac tyle dni ile chcesz,
nie przypali sie. Kapusta juz w trakcie gotowania nabiera smaku wszystkich
dodatkow.
A propos bigosu zacytuje:
"bigos- tradycyjny specjal kuchni staropolskiej, z kapusty kwaszonej,
swiezej lub mieszanej, duszonej z drobno pokrajanymi rozmaitymi gatunkami
miesa (wieprzowina, wolowina, drub, dziczyzna, kielbasa) z dodatkiem
przypraw, grzybow i sliwek suszonych oraz niekiedy podlany czerwonym
wytrawnym winem. Potrawa zyskuje na smaku przez trzymanie w chlodzie i
odgrzewanie.
Wg Glogera (Encyklopedia Staropolska) b. gotowano badz z kapusty
kwaszonejszatkowanej, badz swiezej na kwasie burakowym, ze slonina, schabem
i kielbasa oraz dodawano pieczonego i drobno pokrajanego zajaca. Nazwa
potrawy jest prawdopodobnie pochodzenia niemieckiego (Bleiguss) i nie
wystepuje ani u Reja ani w zrodlach wczesniejszych, chociaz potrawa znana
byla zapewne od dawna. Wydana w 1682 r. ksiazka kucharska 'Compendium
ferculorum' Czernieckiego nie zawiera przepisu na bigos. ........
......w XVI w. znano w Polsce potrawe wloska, zwana miszkulancja (wl.
mescolanza - mieszanina) z rozmaitych warzyw i mies.
Klasyczny - pozniej tak nazwany - bigos moze od niej bierze swoj poczatek. "
Pozdrawiam
MarekF

Pomysł na obiad
z cyklu"Nauka gotowania" odcinek 2..please help ;(
pulpety w sosie ?
Tarta cebulowa - jak było
Co to za sztuciec?