Przykry oddech z ust

1. Data: 2004-05-10 17:05:23

Temat: Przykry oddech z ust
Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

Moje pytanie dotyczy problemów z przykrym zapachem z ust. Częste mycie zębów
nie pomaga. Mam wrażenie że problem dotyczy spraw żąłądkowo/trawiennych jako
źródło tego przykrego oddechu. Prawdopodobnie zmiana trybu odżywiania lub
zażywanie jakichś preparatów pozwoli pozbyć się tego problemu. Może ktoś w
stanie jest mi podpowiedzieć jak fachowo nazywa się ta dolegliwość (bo chyba
nie jestem w niej osamotniony) abym mógł poszukać czegoś na jej temat w
sieci, ew. jakiej specjalizacji lekarze się tym zajmują - mam nadzieje że
może jednak domowym sposobem pozbędę się tego problemu.
Pozdrawiam wszystkich.

2. Data: 2004-05-10 18:22:47

Temat: Re: Przykry oddech z ust
Od: Mabus SG <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 May 2004 19:05:23 +0200, vogel napisał(a):

> Moje pytanie dotyczy problemów z przykrym zapachem z ust. Częste mycie zębów
> nie pomaga.

Moze takie trywialne pytanie: a czy jezyk tez myjesz? 90% problemow z
nieprzyjemnym zapachem z ust wynika z tego ze ludzie myjac zeby myja tylko
zeby. Nalezy takze wyczyscic jezyk (delikatnie szorujac go szczoteczka) i
przedsionek jamy ustnej (przestrzen pomiedzy policzkami/wargami a
zebami/wyrostkiem zebodolowym). Jezeli problem ten nie tyczy sie ciebie
tzn. myjesz takze jezyk, to napisz o tym bedziemy probowac czegos innego.

Pozdrawiam
Mabus SG

3. Data: 2004-05-10 18:24:51

Od: "Takanohana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze takie trywialne pytanie: a czy jezyk tez myjesz? 90% problemow z
> nieprzyjemnym zapachem z ust wynika z tego ze ludzie myjac zeby myja tylko
> zeby.

apropos mycia języka... czy to prawda, że gdy myję zęby i język tą samą
szczoteczką, to mogę nabawić się jakiegoś grzyba języka czy tym podobnych
spraw?

pozdrawiam Maja

4. Data: 2004-05-10 18:48:34

Od: "Mazik" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przykry zapach z ust najczesciej bywa przyczyna zlej higieny jamy ustnej.
Choc kazdy z nas zeby myje to wielu nie jest swiadomym ze to nie wszytsko.
Przede wszytskim dokladne szczotkowanie jezyka, nitka stomatologiczna jest
konieczna (chyba ze ktos ma problemy z krwawiacymi dziaslami lub szczegolnie
wrazliwymi), no i oczywiscie dokladne szczotkowanie zobkow co najmniej 2-3
razy dziennie (nie pomijajac ciagle zapomnianych przez nas osemek!), po
posilku po ktorym zabkow nie myjemy, moze byc to plyn do higieny jamy
ustnej. Ja rowniez rano i wieczorem plukam buzke (po umyciu itd.) octem z
jablek ( lyzeczka octu na szklanke wody).
No a przede wszystkim nalezy sie zglosic do stomatologa na leczenie zabkow;
to konieczne!! Niewielki nawet ubytek moze "wydawac zapachy".
Sa ludzie ktorzy nie wiedza o cuchnacym zapachu. Mozna to latwo sprawdzic
lizac siebie (np. trzema posunieciami jezyka) po zewnetrznej stronie dloni,
odliczyc 30 sekund i powachac...:)
Jesli zapach wydobywa sie z zolodka, zazwyczaj o tym nalot na jezyku, choc
nie zawsze... ale zapewniam Cie ze jest to naprawde maly procent przyczyn.

5. Data: 2004-05-10 20:11:01

Od: "Ola" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mazik" <m...@o...pl> a écrit dans le message de
> [...]
> posilku po ktorym zabkow nie myjemy, moze byc to plyn do higieny jamy
> ustnej. Ja rowniez rano i wieczorem plukam buzke (po umyciu itd.) octem z

Jak to, przeciez wlasnie kwasy niszcza szkliwo !
Jestes pewny ze to zdrowo???

> jablek ( lyzeczka octu na szklanke wody).

O.

6. Data: 2004-05-10 21:01:07

Od: "Mazik" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to, przeciez wlasnie kwasy niszcza szkliwo !
> Jestes pewny ze to zdrowo???

Zaley o jaki kwas chodzi. Np. po kawie czujemy czasem "kwasnosc" w buzi, o
taki kwas rzeczywiscie niszczy.

Naturalne kwasy oczyszczaja organizm, w dodatku maja pozytywne bakterie
ktorych pelno powinno byc na naszym jezyku. Co niektorzy zalecaja pic na
czczo szklanke wody z 2 lyzkami octu i lyzeczka miodu. Oczywiscie nie chodzi
mi o picie go w nadmiernych ilosciach.
Jesli nie mozesz przekonac sie do octu (mam na mysli tylko naturalny!!) to
proponuje jesc w duzych ilosciach kapuste kiszona, ktora tez zawiera kwas.

7. Data: 2004-05-10 23:59:49

Od: Mabus SG <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 May 2004 20:24:51 +0200, Takanohana napisał(a):

> apropos mycia języka... czy to prawda, że gdy myję zęby i język tą samą
> szczoteczką, to mogę nabawić się jakiegoś grzyba języka czy tym podobnych

nie. w jamie ustnej caly czas panuje rownowaga naturalnej flory -
oczywiscie nie mowie tutaj o jakiejs patologi. to prawda ze na roznych jej
partiach przewazaja rozne organizmy np. sklad flory jezyka rozni sie od
flory dziasel a ta zebow itp. ale caly czas i tak kraza one po calej j.u.
pomimo tego w zdrowym organizmie ta rownowaga nie zostanie zaburzona nawet
myciem ta sama szczoteczka.

Pozdrawiam
Mabus SG

8. Data: 2004-05-11 16:47:02

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> [...]
> zebami/wyrostkiem zebodolowym). Jezeli problem ten nie tyczy sie ciebie
> tzn. myjesz takze jezyk, to napisz o tym bedziemy probowac czegos innego.

Dzieki wszystkim za tak szeroki odzew. Czerwieniac się przyznaję że do głowy
nawet mi nieprzyszło szczotkowanie języka czy też przedsionka jamy ustnej.
Nawet w pierwszej chwili potraktowałem to jako żart, ale w nastepnych
postach widzę że ww wskazówki sie powtarzają.
P.S. W kwesti jamy ustnej mam jeszcze jedno pytanie. Zdarzyło mie się, nawet
kilkakrotnie że zaraz po umyciu zębów prawie "namacalnie" czułem jak do jamy
ustnej napływa mi nieprzyjemny odór (jakby razem z śliną). Czy w takim razie
moze istnieć jeszcze jakieś dodatkowe żródło tej przykrej woni?
Pzdr.

9. Data: 2004-05-13 09:16:19

Od: "sznury" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co z migdałami? Ja mam porowate migdały i w tych dziórkach gromadzi się
taka żółta papka - śmierdzi okrutnie. Co robić ?

Kleszcze!!!
co na b słabe paznokcie?
Odparzenie siedziska?
piekacy odbyt