Re: Przyrost masy u niemowlaka...

From: Aikus <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Przyrost masy u niemowlaka...
Date: Thu, 10 Jan 2008 09:54:24 +0100

Harry wrote:
> Nie chce mi sie wierzyc, ze dziecko urodzilo sie z masa 4980, zapewne
> wkradl sie tu blad.

Oczywiscie, ze sie wkradl - mialo byc 3980, przepraszam.

Jesli wiec pytasz, to przynajmniej sprawdz, czy
> dobrze podajesz dane. W ciagu 2 dni spadek z 3980 na 3710 jest
> prawidlowy. Potem zaklada sie, ze dziecko powinno przybierac okolo
> 600-700 miesiac.

No i super, czyli prawie 2 kg na dwa miesiace to wiecej niz dosc, a juz
na pewno nie mozna powiedizec, ze matka ma za malo pokarmu i ze dziecko
jest niedozywione, rajt?

Nie wypowiadam sie dalej, bo nie wiem, czy teraz ma
> 4700, czy 5700, czy moze znowu sie pomyliles...

Nie, tym razem sie juz nie pomylilem. W calym tym watku zrobilem tylko
ten jeden blad.
Pieknie dziekuje z informacje.

Poszukaj na necie,
> informacji jest pelno, wystarczajaco, bys zrozumial, ze dziecka na
> odleglosc sie nie diagnozuje!!!

No blagam... Po co jest ta grupa?? Nie po to chyba, zeby na kazde zadane
pytanie otrzymac odpowiedz "Idz do lekarza!".
Poza tym, chodzi wlasnie o to, ze ja BYLEM u lekarza (a scislej byla u
niego moja TZ z nasza corka) i wrocila splakana, zdenerwowana, ze ma za
malo pokarmu, ze ma zly pokarm, ze dzidzia jes niedozywiona i tak
dalej... Cos mi sie nie podobalo... i okazuje sie, ze slusznie.

Nie podalem prawdziwych informacji - przez pomylke (przepraszam), ale
przeciez to bylo oczywiste, ze dziecko-noworodek nie moglo w ciagu dwoch
dni stracic na wadze ponad kilogram.
Pza tym, prosilem nie o diagnoze tylko o kilka informacji, ktore jak
najbardziej mozna podac na odleglosc. Jesli z mojej strony czegos
brakowalo - oczywiscie chetnie bym podal.

> Idz wiec do pediatry lub neonatologa.

Jeszcze raz pieknie dziekuje za informacje i przepraszam, jesli moj styl
wypowiedzi, sposob zadwania pytan - cokolwiek, spowodowalo, ze ktos
poczul sie urazony czy zdenerwowany.
Nie to bylo moim zamiarem, a jak juz pisalem - mam swoje powody, ktore
zdeterminowaly u mnie taka a nie inna postawe wobec tematu.

--
Pozdrowienia!
Aik