Przyswajanie białka

21. Data: 2003-08-22 08:51:01

Temat: Re: Odp: Przyswajanie białka
Od: "Krystyna Tomczak" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> No tak, to jest argument. Gratuluje umiejetnosci rzeczowej i kulturalnej
> dyskusji.

Nie rozumiem, gdzie tu widzisz z mojej strony brak kultury?
W moim "optymalnym" rozumieniu jajko generalnie będzie lepsze dla mnie od
owsa jako pokarmu i żadna magia liczb w tabelkach, nawet w wersji angielskiej
- nie jest w stanie mnie przekonać żebym żywiła się owsem, lub nawet soją,
których to pokarmów na surowo człowiek nie trawi, czyli zupełnie nie jest do
nich przygotowany, ani anatomicznie, ani fizjologicznie.
Czy ja coś źle rozumiem?

22. Data: 2003-08-22 08:55:06

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Tomczak w wiadomości news:bi4lhl$6iv$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Nie rozumiem, gdzie tu widzisz z mojej strony brak kultury?

To akurat wiem, ze nie jestes w stanie tego pojac. A tyle osob juz Ci to
wytykalo.

> się owsem, lub nawet soją, których to pokarmów na surowo człowiek nie
> trawi,

Jestes pewna tego, co piszesz?

> czyli zupełnie nie jest do nich przygotowany, ani
> anatomicznie, ani fizjologicznie.

A do jajek tak? Ciekawe wobec tego, dlaczego sama ostrzegalas przed
zjadaniem surowego bialka jaja.

> Czy ja coś źle rozumiem?

Tak. Tylko wciaz sie zastanawiam czy intencjonalnie, czy po prostu z powodu
takich a nie innych horyzontow.

23. Data: 2003-08-22 08:58:34

Od: "Krystyna Tomczak" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

24. Data: 2003-08-22 09:06:31

Temat: Re: Przyswajanie białka
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

daniel figlarz w wiadomości news:bi4meo$9bj$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Najprościej:"Białko jaja zostało uznane przez organizację FAO/WHO za
> międzynarodowy wzorzec....". Słowa te cytuję za prof.dr hab. Tadeuszem
> Trziszką, który jest Kierownikiem Katedry Produkcji Żywności
> Pochodzenia Zwierzęcego Akademii Rolniczej we Wrocławiu

No i ok. A teraz postaraj sie zglebic roznice miedzy zoltkiem jaja, a jajem
calym.

25. Data: 2003-08-22 09:06:32

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> Wg jakich badan czy analiz? Poprosze o konkretne zrodlo.

W odpowiedzi na Twoje pytanie, można by przytoczyć wszystkie pewnie
biochemie, ale ja nie jestem lekarzem lecz żywieniowcem i mogę powiedzieć to
co wiem.
Najprościej:"Białko jaja zostało uznane przez organizację FAO/WHO za
międzynarodowy wzorzec....". Słowa te cytuję za prof.dr hab. Tadeuszem
Trziszką, który jest Kierownikiem Katedry Produkcji Żywności Pochodzenia
Zwierzęcego Akademii Rolniczej we Wrocławiu /ufff/. Dodam tylko,że jest on
światowym autorytetem m.in. od jaj. Jeżeli cię to nie zadawala to nawiąż
współprace z ww Akademią. Ja te wiadomości mam z czasów, gdy chodzilem do
szkoły, a to było "miliony " lat temu, i wówczas też to z książek
wyczytałem. Nikt z nas nie jest badaczem na tyle samodzielnym, by prowadzic
badania, wierzymy więc w to co czytamy. Do nas nalezy ocena.
A swoją drogą bardzo mnie bawia przytaczane mądrości z zagranicy,
szczególnie podane w oryginale, jako by miało to być bardziej wiarygodne.
Tam tez są tylko ludzie, a na życie zarobić muszą...

26. Data: 2003-08-22 09:07:55

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> napisał w wiadomości

> TRY | THR | ISO | LEU | LYS | MET+CYS | PHE+TYR | VAL
>
> Ideał 11 35 42 70 51 26
73 48

> soja 13 49 44 74 61 27
83 46
> fasola azuki 10 34 49 84 75 20
83 51
> ziemniak 16 36 40 59 60 29
81 56
> mleko ludzkie 16 48 57 97 70 40
101 53
> mleko krowie 14 45 60 97 79 34
96 66
> jajka 16 49 62 87 67 56
97 72
> ryż 11 44 39 72 39 44
94 61
> pszenica 12 29 53 78 25 30
101 49
> owies 13 35 42 83 45 57
84 61

> TRY | THR | ISO | LEU | LYS | MET+CYS | PHE+TYR | VAL

> [...]
Czy wiadome ci jest coś o przyswajalności białka ???? roślinnego i
zwierzecego , a nie tylko tabelka ze składem ;)))))
Slawek

27. Data: 2003-08-22 09:16:06

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bi4mcg$958$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Czy wiadome ci jest coś o przyswajalności białka ???? roślinnego i
> zwierzecego

Cos tam wiadomo. Np. to, ze podzial roslinne-zwierzece jest w tym wypadku
bez sensu.
http://www.pfm.pl/u235/back/173476/navi/173491

"Przyswajalność białka oznacza stopień wykorzystania składników
poszczególnych białek przez organizm ludzki. Przyswajalność białka w różnych
produktach przedstawia się następująco:

jaja - 100%
warzywa i owoce - 90 - 100%
mleko - 82%
ser - 70%
mięso - 65%
zboże - 60%"

(Iwona Kowalczyk, Instytut Żywności i Żywienia)

28. Data: 2003-08-22 10:04:49

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bi4mhm$9k9$1@inews.gazeta.pl...

> No i ok. A teraz postaraj sie zglebic roznice miedzy zoltkiem jaja, a
jajem
> calym.

Nic prostszego wystarczy to zrobić organoleptycznie ;))) a tak poważnie to
w zółtku jest tyle różnych substancji dodatkowych że jeszcze długo
wszystkich nie poznamy , a warto je zjadac , nie ma tego w "białku" z jajka
natomiast żółtko zawiera wszystko co mozliwe ,
Slawek

29. Data: 2003-08-22 10:05:24

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bi4pn6$ld3$1@inews.gazeta.pl pisze:

> [...]
> jeszcze długo wszystkich nie poznamy , a warto je zjadac , nie ma
> tego w "białku" z jajka natomiast żółtko zawiera wszystko co mozliwe ,

Klasyczny wykret optymalnego. Spojrz na pytanie otwierajace watek, spojrz na
odpowiedz Daniela, a pozniej sam osadz czy grasz fair.

30. Data: 2003-08-22 10:08:16

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bi4n3m$bjk$1@inews.gazeta.pl...