Re: Psycholog w Bielsku

Data: 2002-08-26 13:44:57
Temat: Re: Psycholog w Bielsku
Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl>

Użytkownik "PePe" <(wytnij-to)washi@o2.pl> napisał w wiadomości
news:akbfp9$r80$1@news.tpi.pl...
> "Little Dorrit" <z...@c...pl> napisała w wiadomości

> Aktualnie lecze depresje i to wlasnie pani doktor polecila mi
> udanie sie do psychologa.
> Jednak wiem ze psycholog to nie zawsze psychoterapeuta.
> No i jest jeszcze jeden problem, z psychologiem trzeba
> wspolpracowac, a ja jestem tak zamkniety w sobie, ze nie wiem
> czy bylbym w stanie obnazac sie przed psychologiem z problemow,
ktore
> siegaja mojego dziecinstwa (atmosfera domowa...)

Cóż, to wyłącznie wtedy, jeżeli istnieją dowody, że etiologia Twojej
nerwicy wywodzi sie z dzieciństwa a nie np. ze szkoły, innych przeżyć
traumatycznych, bądź neurotycznych cech osobowości. Z drugiej jednak
strony szereg zaburzeń nerwicowych doskonale leczy sie wyłącznie
farmakoterapią. No ale skoro p. doktor po wykluczeniu innych przyczyn
depresji zakłada psychogenne i poleca psychoterapię, to myślę, że wie
co mówi. Niestety, nikogo z tamtejszego terenu nie znam.
Dorrit