Re: Psychologia Newsów (on topic)

Data: 2000-09-15 15:41:34
Temat: Re: Psychologia Newsów (on topic)
Od: "moncia" <m...@h...com>

Marian napisał(a) w wiadomości:

[...]
>Skupię się na sobie. Czytałem sobie grupę aż tu nagle
pojawiła się AL... no
>i niby nic, aż tu nagle Ninka zaczęła ją atakować powołując
się na etykę
>itp... W tym momencie zabolało mnie! Czy powinno, raczej
nie... Może byłem
>za bardzo zaangażowany w ten "mały światek"? Może za bardzo
się przejąłem
>losem małej Ani... [...]

A mi bardzo przewrotne wydaje sie to Twoje demonstrowanie
bolu, poczucia dotkniecia w przypadku atakow na Naszych
"Gwiazdorow". Z jednej strony oburza Cie adres Ninki, ale
juz wypowiedzi AL czy KD przepuszczasz przez filtr
tolerancji dla kwiatkow w postaci "slow uznawanych
powszechnie za obrazliwe". Na dodatek stosujesz trick
socjotechniczny demonstrujac zranienie, gdy ktos najezdza na
Twych ulubiencow....hmmm, tak by biorac "na litosc", Twoi
oponenci przestali "zadawac Ci bol".

Wiesz co jest w tym przewrotne? Ze ci, ktorzy najezdzaja na
ludzi, ktorzy jakos tam przyczynili sie do gromadnych
sprzeciwow robia to czasami po to, by zniwelowac przyczyny
odrzucenia, sami narazajac sie czesto na bolesna riposte.

A zachowanie w stylu "akceptuje <<wulgarność (AL),
odmienność poglądów (Dorrit) czy też robienie błędów i
pisanie bez celu (KD)>> ... ale nie probuje pomoc zmienic
ten stan rzeczy" przypomina mi traktowanie takich "odmiencow
" z gory, jak kogos ulomnego, debila itp. A wiec to nie tak,
ze wiekszosc jest "be" bo probuje zrobic cos z fantem w
postaci drazniacego zachowania. Nie wydaje mi sie, aby takie
"cacy" bylo traktowanie AL czy KD jak czlowieka z zespolem
downa, ktoremu przeciez wszystko wolno.
IMHO wlasnie to napedza kolo odmiennych zachowan, bo
"odmiency" demonstrujac swoja odrebnosc... chca zwrocic na
siebie uwage kogos, kto pomoze nie tyle czuc sie czlonkiem
grupy, co czuc sie "na swoim miejscu" (bo przeciez nie kazda
odmiennosc jest zla).

BTW - jesli jakas dyskusja porusza Cie za bardzo, jesli
wiesz, ze odpowiedzi moga Cie ranic , to nie bierz w niej
udzialu. Ja przynajmniej tak robie.

Pozdr
Moncia