Re: Psychologia Newsów (on topic)

Data: 2000-09-17 20:28:09
Temat: Re: Psychologia Newsów (on topic)
Od: "Marian" <s...@p...com>

moncia napisała:

> A mi bardzo przewrotne wydaje sie to Twoje demonstrowanie
> bolu, poczucia dotkniecia w przypadku atakow na Naszych
> "Gwiazdorow". Z jednej strony oburza Cie adres Ninki, ale
> juz wypowiedzi AL czy KD przepuszczasz przez filtr
> tolerancji dla kwiatkow w postaci "slow uznawanych
> powszechnie za obrazliwe". Na dodatek stosujesz trick
> socjotechniczny demonstrujac zranienie, gdy ktos najezdza na
> Twych ulubiencow....hmmm, tak by biorac "na litosc", Twoi
> oponenci przestali "zadawac Ci bol".

Trick? Nie, to jedynie moje skojarzenia po przeczytaniu pewnej książki o
granicach i powiązaniu występującej tu sytuacji z podobnymi z którymi mam
doczynienia nacodzień, a na które zdarza mi się podobnie reagować. Ten post
nie miał na celu niczego zmieniać!!! Widzę jednak, że przykład którym się
posłużyłem dla przedstawienia moich reakcji dotknął Cię... Błędnie go
odczytałaś, to tylko przemyślenia na temat psychologii newsów. Chciałem tu
poruszyć interesującą mnie kwestię granic, o której nic tu się nie mówi...
Ty zrobiłaś z tych moich prywatnych wynurzeń kolejny atak na mnie...

> Wiesz co jest w tym przewrotne? Ze ci, ktorzy najezdzaja na
> ludzi, ktorzy jakos tam przyczynili sie do gromadnych
> sprzeciwow robia to czasami po to, by zniwelowac przyczyny
> odrzucenia, sami narazajac sie czesto na bolesna riposte.

Nie rozmumiem chyba do końca... możesz to sprecyzować lub rozwinąć?

> A zachowanie w stylu "akceptuje <<wulgarność (AL),
> odmienność poglądów (Dorrit) czy też robienie błędów i
> pisanie bez celu (KD)>> ... ale nie probuje pomoc zmienic
> ten stan rzeczy" przypomina mi traktowanie takich "odmiencow
> " z gory, jak kogos ulomnego, debila itp. A wiec to nie tak,
> ze wiekszosc jest "be" bo probuje zrobic cos z fantem w
> postaci drazniacego zachowania. Nie wydaje mi sie, aby takie
> "cacy" bylo traktowanie AL czy KD jak czlowieka z zespolem
> downa, ktoremu przeciez wszystko wolno.

Oczywiście, że nie jest cacy!!! Ale albo tolerujemy wszystko albo zwalczamy
całe "zło", w szczególności to dojrzałe!!! Nie próbuje zmienić? Dlaczego tak
sądzisz? Nie wchodzę w wulgarne dyskusje z Anią Lipek i zupełnie ignoruję
puste posty Kamila, a niektóre posty Dorrit wydają mi się interesujące...
oczywiście nie mówię, że zawsze się z nią zgadzam... wręcz przeciwnie... I
dlaczego ja mam z tym walczyć? Może nie mam na to czasu i, lub umiejętności?
Mam za to prawo aby przedstawić swoją opinię na temat braku tolerancji na
naszej grupie, braku tolerancji ukierunkowanego na wybrane tylko osoby!

> IMHO wlasnie to napedza kolo odmiennych zachowan, bo
> "odmiency" demonstrujac swoja odrebnosc... chca zwrocic na
> siebie uwage kogos, kto pomoze nie tyle czuc sie czlonkiem
> grupy, co czuc sie "na swoim miejscu" (bo przeciez nie kazda
> odmiennosc jest zla).

A kto jest odmieńcem? Może każdy z nas jest odmieńcem, bo każdy z nas trochę
inaczej myśli, pisze i widzi ten świat! Twoim zdaniem koło odmiennych
zachowań napędzane jest przez ulgowe traktowanie? Więc czemu pewne odmienne
osoby traktujesz ulgowo (czyt. Ninka)... Twoim zdaniem zapewne to nie jest
zła odmienność, ale nie moim! A koło o którym piszesz napędza tłum gorąco
podejmujący dyskusję w niewłaściwych kierunkach! A może się jednak mylę???

> BTW - jesli jakas dyskusja porusza Cie za bardzo, jesli
> wiesz, ze odpowiedzi moga Cie ranic , to nie bierz w niej
> udzialu. Ja przynajmniej tak robie.

Hm, gdy ROZPOCZYNAM dyskujsę to NIEZNAM odpowiedzi, więc jak mogę
przewidzieć czy będą mnie ranić??? Zresztą, nie zawsze można uciec...
czasami pojawiają się wyrzuty, że nic się nie zrobiło, choć widziało się, że
coś jest nie tak!

zniechęcony marian