Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Przemysław Dębski <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Subject: Re: Psychologia naukowa a taplanie się w bagnie humanistyki
Date: Tue, 23 Aug 2005 11:30:01 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 27
Message-ID: <deeqb0$l3d$1@inews.gazeta.pl>
References: <de7u17$gbo$1@news.onet.pl> <de98f6$2qa$1@julia.coi.pw.edu.pl>
<ded8qj$38a$1@news.onet.pl> <dedahg$7n3$1@news.onet.pl>
<dede4v$gde$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ariel.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1124789408 21613 212.76.32.5 (23 Aug 2005 09:30:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Aug 2005 09:30:08 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
X-User: po_zboju
User-Agent: Hamster/1.3.23.4
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:328095 pl.sci.filozofia:108789
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...ciemnogrod.pl> napisał w
wiadomości news:dede4v$gde$1@news.onet.pl...
> Nie wiem, to chyba było trochę niefortunne określenie. Przy pisaniu
> poezji? Przy pisaniu niektórych rodzajów utworów literackich? W niektórych
> sytuacjach interpersonalnych? Na pewno nie jest to ten sam rodzaj
> myślenia, co w czasie wymyślania dowodów twierdzeń matematycznych. W tych
> trzech pierwszych przypadkach niewątpliwie posługujemy się pojęciami
> wieloznacznymi, a także rozmytymi. Podobnie jest w rozmowie codziennej -
> chociaż tutaj język wydaje się precyzyjniejszy niż w literaturze.
Rozwiązaniem konkretnego jednego równania różniczkowego, może być wiele klas
funkcji o przeróżnych postaciach. Wszystkie te rozwiązania mają jedną
wspólną cechę - spełniają wyjściowe równanie różniczkowe. Aby rozwiązać
_konkretny_ problem, który można opisać przy pomocy równania różniczkowego,
nalezy jeszcze wiedzieć na czym ów problem polega i jakie wprowadzić
"obostrzenia", aby móc zawęzić zbiór rozwiązań. Aby wogóle sprowadzić
jakikolwiek problem do równania rózniczkowego, też trzeba go wpierw
zrozumieć.
Naprawdę sądzisz, że równanie rózniczkowe wyrażone w postaci wiersza jest
spowodowane jakimś "innym" sposobem myślenia ?
Na post po zbóju zaprosił
P.D.
|