Re: Punkcja lędźwiowa - powikłania???

From: "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Punkcja lędźwiowa - powikłania???
Date: Sat, 18 Sep 2004 23:58:26 +0200
Sender: m...@a...pl@193.19.147.10

czy ma zaburzenia czucia ,
> niedowłady, zaburzenia oddawania moczu i stolca- czy gorączkuje , czy ból
> nasila się przy ucisku na miejsce punkcji , jak jest aktualnie leczona i
> jakie są wyniki badań dodatkowych , jakie wcześniej występowały
dolegliwości
> neurologiczne , dlaczego nie chodzi.

- Neurologicznie jest w porządku, nie ma żadnych zaburzeń opisywanych wyżej,
prócz stanu podgorączkowego.
- Nie chodzi z powodu bólu, ma problem z siadaniem
- Przy ucisku dokładnie w miejscu punkcji występuje ból lecz silnieszy jest
jakieś 10cm poniżej w okolicach kości ogonowej
- 3 lata temu zdiagnozowana dyskopatia (TK), leczona przez 4 miesiące z
zadowalającym skutkiem i uniknięciem zabiegu

> Na pewno trzeba wykluczyć zainfekowanie miejsca wkłucia czy też
tworzenie
> się ropnia w tej okolicy.
> Oddziałem właściwym do leczenia chorej jest oddział neurologii , na którym
> się właśnie znajduje . Jeżeli powiedziano Ci ,że wykluczają powikłanie
> popunkcyjne to spytaj się co rozpoznają aktualnie i jak widzą dalsze
> leczenie.

- lekarz dyżurny ( tylko takowy jest w wekkend ) twierdzi że to być może
powrót dyskopatii np. podczas silnego napięcia mięśni podczas punkcji (
żonka zaprzecza jakoby się napinała, potwierdza to lekarz wykonujący
punkcję ) i wyklucza udział w tym nakłucia, nawet twierdzi że to zbieg
okoliczności. Dalsze leczenie - podają Mydocalm oraz Ketonal, w poniedziałek
lub wtorek zalecą być może ponownie TK. Ból odrobinę zmalał, lecz nadal ma
kłopot z jakimikolwiek ruchem. Niestety to ten sam szpital, tylko inny
oddział. Różne mi myśli do głowy przychodzą, nie potrafię choć chciałbym to
zrozumieć co mówi lekarz "zbieg okoliczności"......

Pozdrawiam
Jacek Szczecin