Punkt apteczny

31. Data: 2003-11-14 20:51:25

Temat: Re: Punkt apteczny
Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W większości krajów na świecie nie ma odpowiednika naszego technika tylko

> wykwalifikowani aptekarze

w usa są, we francji- są, w wielkiej brytanii-sa. reszty cywilizowanych
krajów nie sprawdzałam.

32. Data: 2003-11-14 21:03:49

Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w usa są, we francji- są, w wielkiej brytanii-sa. reszty cywilizowanych
> krajów nie sprawdzałam.

W USA? Pierwsze słyszę. Tam praktycznie w większości aptek pracują ludzie z
PhD czyli odpowiednikiem naszego doktoratu.
Francja i GB oraz inne kraje? Technicy w tych krajach to raczej ludzie na
poziomie wspomnianego przeze mnie BSc czyli raczej nie technicy.

33. Data: 2003-11-14 21:12:14

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pivoski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Francja i GB oraz inne kraje? Technicy w tych krajach to raczej ludzie na
> poziomie wspomnianego przeze mnie BSc czyli raczej nie technicy.

Czy to prawda, ze maja u nas tez zlikwidowac technika, czy cos zle mi sie
kojarzy???

Anka

34. Data: 2003-11-14 21:13:54

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nauka obejmuje także
> analizę leków, kontrolę ich jakości, technologię postaci.

farmakologię, chemię leku, farmakognozję,...

35. Data: 2003-11-14 21:16:33

Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda, ze maja u nas tez zlikwidowac technika, czy cos zle mi sie
> kojarzy???
>
> Anka

Coś się na ten temat mówiło, ale nie ma jeszcze chyba takiej decyzji. Myślę
że przez kilka następnych lat niewiele się zmieni - takie rzeczy nie dzieją
się z dnia na dzień

36. Data: 2003-11-14 21:18:30

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może mi powiesz kto za szanownego magistra kręci maści w aptekach???

No to sie zdziwisz, ale sa preparaty, ktore w szpitalach przygotowuja sami
lekarze, nie farmaceuci, nie mowiac juz o technikach...
Oczywiscie to inny przypadek niz apteka ogolnodostepna...
Anka

37. Data: 2003-11-14 21:32:56

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda, ze maja u nas tez zlikwidowac technika, czy cos zle mi sie
> kojarzy???
nie wiadomo.

38. Data: 2003-11-14 21:40:16

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Myślę
> że przez kilka następnych lat niewiele się zmieni - takie rzeczy nie

Nic się nie mówiło - w EU jest technik w UK i Fr. Jest gorzej przygotowany
niż nasi technicy... nie ma się czego wstydzić...

39. Data: 2003-11-14 21:43:23

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu przegladałam net w poszukiwaniu "zagranicznych techników",
bo na forum po raz klejny pojawił się post, że "w Unii nie ma techników".
Znalazłam np. strony szkół kształcących w zawodach, które wygldają na bardzo
zbliżone do naszego technika.

USA:
"Pharmaceutical Assistant"- Assists in a pharmacy, hospital or dispensary to
make and dispense medicaments, under the direction of a pharmacist
"Pharmacy Technician" -Pharmacy technicians help licensed pharmacists
provide medication and other healthcare products to patients.więcej na
stronach NPTA, the National Pharmacy Technician Association, is the largest
professional organization for pharmacy technicians in the world.

Ze strony szkoły w wielkiej Brytanii:
PHARMACEUTICAL ASSISTANT- There is a growing demand for pharmaceutical
assistants to work with and assist registered pharmacists in community and
hospital clinics and retail pharmacies. Your duties may include the
dispensing of drugs together with business operations, including
keyboarding, record maintenance, pricing, inventory control and customer
relations.

We Francji nic nie znalazłam, pewnie nieznajomość francuskiego ma tu duże
znacenie. Natomiast zam studium farmaceutyczne, krótre współpracuje z
francuską szkołą kształcącą "techników".

40. Data: 2003-11-14 21:44:17

Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic się nie mówiło - w EU jest technik w UK i Fr. Jest gorzej przygotowany
> niż nasi technicy... nie ma się czego wstydzić...

Mówiło się mówiło, początkowo o zrobieniu licencjatów na bazie techników
czyli taki niby BSc, ale to szybko upadło. Potem mówiło się też przez chwile
o wstrzymaniu zupełnie naboru do tych szkół, a obecnie nic się nie
proponuje - czyżby cisza przed burzą?

Niezgodności recepturowe
Ważne
monitorowanie terapii klozapolem