Pytanie

1. Data: 2001-01-11 19:15:11

Temat: Pytanie
Od: "Gosia" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobic farsz miesny do indyka? Czy nadziewajac indyka miesem nalezy
przedtem to mieso jakos podsmazyc? Dodam, ze jestem prawie ze laikiem jesli
chodzi o gotowanie, nie wspominajac o pieczeniu.Bardzo prosze o jakies rady.

Gosia

1. Data: 2001-01-11 22:19:27

Temat: Re: Pytanie
Od: busek <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
moja propozycja

indyczke (najlepiej) ale moze byc tez indor ) sprawic naciac skore noig
wokol
stawu kolanowego wyciagnac sciegna opalic pozostalosci pior dokladnie
umyc
natrzec sola pieprzem i pozostawic na minimum2 godziny

skladniki nadzienia
watrobka indyczki 10dkg bulki tartej 3 lyzki masla 3 jajka po 6 dkg
rodzynek i
migdalow 3 lyzki smietany 12% szczypta bialego pieprzy galki
muszkatalowej
tymianku 2 utluczone gozdziki 1/2 lyzka cukru lub lyzeczka miodu sol

rodzynki umyc namooczyc w herbacie migdaly obrac pokroic w cienkie paski
wotrobke oplukac osaczyc posiekac dodac miekkie maslo zoltka i dokladnie
utrzec
wymieszac z bulka tarta dodajac ja porcjami wrzucic rodzynki i migdaly
doprawic
cukrem pieprzem galka gozdzikami tymiankiem i sola bialka ubic na
sztywno piane
i delikatnie polaczyc z nadzieniem gdyby byla za malo pulchne dodac
smietany
nadzieniem wtypelnic podgardle i zaszyc jak zostalo nadzienie mozna je
wlozyc do
wnetrza do nadzienia mozna rowniez dodac piersi ktore nalezy zmielic

na dno brytfanny wlac stopione maslo tuszke ulozyc grzbietem do dolu
polac
maslem i 1/4 szklanki owdy wstawic do piekarnika nagrzanego do 200 *C
poczatkowo piec bez przykrycia polewajac sosem z pieczenia potem nakryc
folia
aluminiowa i piec godzine nastepnie zmniejszyc tem na okolo 170
najlepiej jest ustawic w piekarniku rondelek z woda
czas pieczania okolo 40 minut na kilogram tuszki
im starszy ptak tym dluzej
na koniec piecvzenia posmarowac indyka smietana dzieki temu bedzie
bardziej
chrupiaca

drugi sposob mniej pracochlonny jesli chodzi o pieczenie to galantyna
ktora noze buyc podawaba na zimna np. w galarecie
otoz nalezy wytrybowac cale mieso oddzielajac skore wszystko
zmielic(skladniki jak wyzej) czesc piersi pokrois w drobne kawalki
wyrobic to na mase (mozna dodac jeszcze kilka jajek i troche ugotowanych
warzyw marchew pietruszka) nastepnie polozyc tkanine(najlepsze sa zwykle
scierki kuchenne) na to polozyc skore nastepnie mase
zawinac , osznurowac .najlepsza grodosc to srednica okolo 8 do 10 cm
,nastepnie gotowac to w odzie z dodatkiem przpraw wazne zeby galantyna
stygla w wywarze . do tego prponuje sos z zurawin lub czerwonych
porzeczek z chranem i czerwonym winem(cumberland)
po upieczeniu polozyc na desce i kroic
jesli trzeba pokrojone kawalki mozna podgrzeac w sosie z pieczenia

podawac ze smazonymi borowkami kulkami z ziemniakow(pieczonymi) z ryzem

składniki nadzienia

1. Data: 2001-01-12 08:37:07

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "busek" <b...@p...wp.pl> napisal...

> [...]
> smietany
> nadzieniem wtypelnic podgardle i zaszyc jak zostalo nadzienie mozna je

Podobnego nadzienia uzywam do kurczaków - wychodza pysznosciowe... ;-)))

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-12 13:08:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik busek <b...@p...wp.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...wp.pl...
> Witam serdecznie
> moja propozycja
[...]
A gdzie to mieso? ;-)))

pozdr Jerzy

Re: kuchnia arabska - male wyjasnionko
Re: kuchnia arabska
burito
Prosba do Patrycji K.
barszcz czerwony dlaczego nie mogę ugotować na miękko uraczków