Pytanie do znawców bambusów.

11. Data: 2004-07-28 06:24:24

Temat: Re: Pytanie do znawców bambusów.
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
| Jak nie ma zadnych galazek tylko od razu liscie to nie bambus (czyli
pewnie jak
| pisal Tadeusz - miskant).
| Wtedy folia bedzie raczej bezpieczna.

>Skoro Anka przesadzała Zebrinusa, to wie, jak miskant wygląda, prawda?
>Pozdrawiam, Basia.
:)
nie do konca to prawda
wtedy wiedziala od tej osoby
ze jest to M.sinensis Zebrinus
(hehe...o ile to byl Zebrinus a nie Strictus)
:)
teraz od panienki w sklepie uslyszala (albo przeczytala na metce )
ze kupila bambus ...
a nie raz nie dwa
widywalem w punktach handlowych miskanty sprzedawane jako bambusy
i zawsze robie o to awanture
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

12. Data: 2004-07-28 09:08:51

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> a przy okazji
> jak rosnie P.bissetii

Ladnie sie trzyma ale w do gruntu pojdzie dopiero w przyszlym sezonie.

> Twoja  P.aureosulcata f. aureocaulis  stanela na okolo 20 cm
> ale wypuscila dwie nowe lozy

Ciesze sie, ze sie rozwija. Ona jest wynikiem pobrania "golego" klacza, wiec
nic dziwnego, ze nie idzie w grubosc i wysokosc tylko buduje sobie zielona mase
i pewnie umacnia sie pod ziemia.

> dzieki uprzejmosci i uczynnosci Calviego
> wzbogacilem sie ostatnio o 4 nowe bambusy
> P. virella
> P. rubromarginata
> Bashania qingchengshanensis
> Fargesia  Jiuzhaigo

Ale masz u Calviego chody! Rubromarginata mi sie od dluzszego czasu marzy ale
moze jeszcze namowie go na wymiane bo mam komplet vivaxow (3).

> to byl dobry rok jesli chodzi o bambusy
Troche u mnie ich przybylo, ale tez padly vivax aur. (mam juz nowego) i
shibataea kumasasa.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrawiam
Michal

13. Data: 2004-07-28 11:54:33

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wiec
>nic dziwnego, ze nie idzie w grubosc i wysokosc tylko buduje sobie zielona
podobnie interpretuje jej zachowanie
znasz to chinskie przxyslowie
ze bambus w pierwszym roku po przesadzeniu spi
w drugim pelza
a dopiero w trzecim skacze
:)

>Ale masz u Calviego chody! Rubromarginata mi sie od dluzszego czasu marzy
ale
>moze jeszcze namowie go na wymiane bo mam komplet vivaxow (3).
:))))
czuje sie jego wielkim dluznikiem
ale najbardziej ujal mnie
gdy kupujac bambusy wypatrzyl trawe (Unicina rubra)
bardzo oryginalna i kupil ja dla mnie
:)))))))))

14. Data: 2004-07-28 12:22:44

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska napisała:
>Pierwowzór tegoż bambusa rósł w Centrum Ogrodniczym

Czy mogę prosić o namiary tego Centrum Ogrodniczego?
Bambus czy miszkant, warto byłoby obejrzeć.

Pozdrawiam calvi

15. Data: 2004-07-28 12:36:00

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał:
> Troche u mnie ich przybylo, ale tez padly vivax aur. (mam juz nowego) i
> shibataea kumasasa.

Vivax aureocaulis nie zasluguje u mnie na razie na swoja nazwe,
od miesiaca zaledwie raczyl wypuscic jeden ped
(czekal z tym az do pojawienia sie upalow),
tej samej grubosci, co 4 pozostale, bardzo powoli rozwija liscie.
Natomiast Ph. aurea z zimnym poczatkiem lata wypuscil
kilkanascie nowych pedow, z ktorych najdluzsze maja juz
powyzej 2 metrow. A taki niby wrazliwy na zimno?

Pozdrawiam calvi

16. Data: 2004-07-28 13:08:15

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (czekal z tym az do pojawienia sie upalow),
> tej samej grubosci, co 4 pozostale, bardzo powoli rozwija liscie.

To i tak lepiej niz ten moj w gruncie (swiec Panie nad jego dusza).
Zielony vivax tez zaczal od nowa po utracie starej czesci nadziemnej.

> Natomiast Ph. aurea z zimnym poczatkiem lata wypuscil
> kilkanascie nowych pedow, z ktorych najdluzsze maja juz
> powyzej 2 metrow. A taki niby wrazliwy na zimno?

Moja Nigra tez pieknie sie wypuscila w gore a podobno tez taka delikatna.

A jak tam twoj ensete i co masz z nowego?

> Pozdrawiam calvi

Pozdrawiam
Michal

17. Data: 2004-07-28 13:53:33

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisal:
> Moja Nigra tez pieknie sie wypuscila w gore a podobno tez taka delikatna.

Na nigre tez sie szykuje, ale na razie skonczylo mi sie
miejsce w ogrodku w Krakowie. Moze na dzialce za rok?

> A jak tam twoj ensete i co masz z nowego?

Ensete ma juz okolo 6 nowych lisci, najwiekszy juz okolo 60cm,
czyli zaczyna sie odrozniac od cann:)
Z wizyty w bambusarium.cz przywiozlem tez - rewelacja - Musa basjoo,
po prostu byly tam sobie 2 sadzonki, z czego jedna mi pan Pawel sprzedal:))
Ma wyraznie cienszy i dluzszy nibypien, niz u Ensete.
Poza tym:
Phyllostachys atrovaginata
Ph. rubicunda (krewniak rubromarginaty, nowosc)
Ph. parvifolia (to samo)
Sasa palmata (myslalem, ze mam, a mam jak sie okazuje, jakas inna Sase)

Pozdrawiam calvi

18. Data: 2004-07-28 16:42:57

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "calvi" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

> Czy mogę prosić o namiary tego Centrum Ogrodniczego?
> Bambus czy miszkant, warto byłoby obejrzeć.

Więc macie rację. Pani w sklepie, gdzie pojechałam ponownie przyznała
uczciwie, ze to nie jest bambus tylko trawa bambusowa. Nazwy łacińskiej nie
znała. Ta rosnąca w Centrum trawa ma dwie wysokości. Jedna ok.80 cm.
miekkie, wygiete w strone wody łodyżki zakończone trójlistnym piuropuszem
podłużnych liści, a po bokach są po dwa listki. Natomiast cz. druga, składa
się z wysokich, pionowo rosnących, bardzo twardych i łysych łodyg, które
maja na końcach dwa listki. Twarde łodygi są koloru bambusa, ale nie
posiadają charakterystycznych dla bambusa kolankowatych zgrubień. Całość
rośnie w drewnianym obramowaniu podobnym do piaskownicy i przeciska się
wszystkimi szparami w deskach w strone wody. Oglądałam też 3 inne doniczki z
identycznymi sadzonkami, ale tylko moja byla rozwalona.
Centrum jest w Krakowie przy ul. Łobzowskiej i nazywa się "Łobzów"
/przecznica od stacji benzynowej/ Więc nadal nie wiem, co to jest ale ładne
to, klimat japoński tworzy i nie żałuję, że kupiłam. jak pożyczę aparat
cyfrowy, to dam zdjęcie na moją www.
Porwałam też ostatnią, odlotową zielono-złotą hostę.
pozdrawiam optymistycznie
Anka

19. Data: 2004-07-28 17:19:13

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nie ma zadnych galazek tylko od razu liscie to nie bambus (czyli
pewnie jak
> pisal Tadeusz - miskant).
> Wtedy folia bedzie raczej bezpieczna.
>
> Dobra stronka ze zdjatkami roznych ogrodowych bambusow to na przyklad:
> http://www.bambus.de/sorten/bambus.php

Otóż mylisz się! Moja roślinka / nie będę denerwować bambusiarzy nazywając
tę piękność bambusem/ jest niemal identyczna z Shibataea Kumasasa., tylko
liście ma odrobine węższe I to za 6.50. Swoja drogą nie spodziewałam się, że
większość bambusów znosi temperatury -20 C. To czemu one takie drogie?
Pewnie bardzo powoli rosną.
pozdrawiam dostojnie
Anka

20. Data: 2004-07-28 18:17:07

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
(..)
>. Moze napisz
> na poczatek ile bocznych galazek wyrasta z jednego wezla zdzbla. Jesli 2
> Phyllostachys, 1 to Sasa, 7 to raczej Fargesia chociaz Pleioblastusy tez
maja
> kilka ale one w na ogol sa mniejsze i wiekszosc rodzajow nie dorasta
> (przynajmniej u nas w kraju do 2 metrow).

To może i mnie coś podpowiecie? :-).
Kupiłam taką niby trawę, z białym paskiem przez środek podłużnych liści, a
że się spieszyłam, to nie obejrzałam. Dopiero w domu zobaczyłam, że to coś
ma w węzłach po trzy gałązki. Fajnie wygląda, takie drzewkowate. Co to może
być? Jak trzeba, to zrobię zdjęcie i podeślę.

Z pozdrowieniami,
Maria

Borówka amerykańska
Chore drzewo :-(((
Pytania poczatkującego
nie uwierze ... nikt z grupowiczow nie korzystał z odkurzacza wodnego?
Jak to słonecznik?