Pytanie do znawców bambusów.

21. Data: 2004-07-28 18:41:56

Temat: Re: Pytanie do znawcówbambusów.
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym:
> Phyllostachys atrovaginata
> Ph. rubicunda (krewniak rubromarginaty, nowosc)
> Ph. parvifolia (to samo)
> Sasa palmata (myslalem, ze mam, a mam jak sie okazuje, jakas inna Sase)

Przepraszam Tadeusza za pominięcie jego pieknych prezentow - wspanialego
okazu Fargesii nitidy - obecnie na honorowym miejscu przy wejsciu
do domu (w ziemi rzecz jasna:)
oraz Arundo donax (bardzo ladnie rozwija sie w doniczce) - kiedys
pisalem, ze mam, okazalo sie, ze to miskant. hmm...

Pozdrawiam calvi

22. Data: 2004-07-28 18:47:48

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska napisała:
> Swoja drogą nie spodziewałam się, że
> większość bambusów znosi temperatury -20 C. To czemu one takie drogie?
> Pewnie bardzo powoli rosną.

Może dlatego, że żeby je rozmnożyć nie wystarczy uszczknąć kawałka
gałązki, lecz trzeba ukopać porządny kawałek bryły korzeniowej.
Z małych fragmentów kłączy uzyskanie ładnego okazu zajmuje parę lat.
Z nasion - kwitną raz na kilkadziesiąt lat.

No i w Polsce - łatwiej kupić Ferrari niż sadzonkę bambusa.

Pozdrawiam calvi

23. Data: 2004-07-28 19:28:10

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Więc macie rację. Pani w sklepie, gdzie pojechałam ponownie przyznała
> uczciwie, ze to nie jest bambus tylko trawa bambusowa. Nazwy łacińskiej
nie
> znała.

ROTFL :)))

Pozdrawia Kaśka pod wrażniem uczciwości i wogóle fantazji ww pani

24. Data: 2004-07-28 19:43:11

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłam taką niby trawę, z białym paskiem przez środek podłużnych liści, a
> że się spieszyłam, to nie obejrzałam. Dopiero w domu zobaczyłam, że to coś
> ma w węzłach po trzy gałązki. Fajnie wygląda, takie drzewkowate. Co to może
> być? Jak trzeba, to zrobię zdjęcie i podeślę.

Jesli to cos ma drewniejace zdzbla, paskow na lisciach wiecej a nie tylko jeden
no i moze czasami chociaz wiecej niz trzy galazki z wezla to moze jakis
pleioblastus np. p. fortunei albo p. shibuyanus tsuboi.

> Z pozdrowieniami,
>                             Maria
Pozdrawiam
Michal

25. Data: 2004-07-28 19:46:36

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Więc macie rację. Pani w sklepie, gdzie pojechałam ponownie przyznała
> uczciwie, ze to nie jest bambus tylko trawa bambusowa.
> Więc nadal nie wiem, co to jest ale ładne
> to, klimat japoński tworzy i nie żałuję, że kupiłam.

Wazne, ze sie podoba. Przeciez nie przeplacilas a radosc jest.
Nie samym bambusem zyje czlowiek...

> pozdrawiam optymistycznie
> Anka

Pozdr
Michal

26. Data: 2004-07-28 19:49:45

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ph. parvifolia (to samo)
> Sasa palmata (myslalem, ze mam, a mam jak sie okazuje, jakas inna Sase)

Ale masz dobrze!
Tyle smakowitosci.

> Pozdrawiam calvi
Pozdrawiam
Michal

27. Data: 2004-07-28 20:11:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2004-07-29 07:14:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Przepraszam Tadeusza za pominięcie jego pieknych prezentow - wspanialego
>okazu Fargesii nitidy -
:))))))
Fargesia nitida to "plebs" przy Phyllostachysach
i chyba byla zalegloscia jeszcze z ubieglego roku
a mowa o tegorocznych nabytkach
:))))

29. Data: 2004-07-29 07:51:27

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał:
> Ale masz dobrze!
> Tyle smakowitosci.

Lepiej bo bliże niż Ty o jedyne 300 km drogi do Czech.

Pozdrawiam calvi

30. Data: 2004-07-29 16:17:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> Natomiast Ph. aurea z zimnym poczatkiem lata wypuscil
> kilkanascie nowych pedow, z ktorych najdluzsze maja juz
> powyzej 2 metrow. A taki niby wrazliwy na zimno?

Swiezo po posadzeniu - widocznie musial byc w duzej donicy.
Przyjdzie zima, to jego wrazliwosc sie ujawni - spokojna glowa ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

Borówka amerykańska
Chore drzewo :-(((
Pytania poczatkującego
nie uwierze ... nikt z grupowiczow nie korzystał z odkurzacza wodnego?
Jak to słonecznik?